خانه » سر تیتر خبرها » سخنان تند هاشمی- نیروهای امنیتی: هاشمی برانداز است
سخنان تند هاشمی- نیروهای امنیتی: هاشمی برانداز است

سخنان تند هاشمی- نیروهای امنیتی: هاشمی برانداز است

اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌ای با روزنامه «آرمان» که روزنامه‌ای نزدیک به خانواده‌ی هاشمی است سخنان صریحی بیان کرد که با واکنش نیروهای امنیتی روبرو شد.

به گزارش روزنامه آرمان، هاشمی رفسنجانی نخست گفت: «تندروها را از بچگی‌شان می‌شناسم و می‌دانم چقدر معلق زده‌اند.»

وی سپس خواستار ریسک‌پذیری مردم شد و گفت: «من این را به همه می‌گویم و دانشگاهی و غیردانشگاهی ندارد. اگر ما توقع داریم که جامعه‌مان بهتر شود، باید ریسک هم بپذیریم. اگر همینطور فکر کنیم، هیچکس هیچ کاری نمی‌کند. باید نظرات آزادانه البته در چارچوب‌های قانونی و شرعی بیان شود. باید نظرمان را بگوییم. آنها که قبول دارند، فکرشان را بگویند، نمی‌شود فکر را که سرکوب کرد.»

هاشمی افزود: «اکثریت نظرشان را بگویند. نقش گاندی در هند این بود که به مردم می‌گفت یکی را می‌گیرند، دنبالش را بگیرید و بگویید که مرا هم به زندان ببرید. انگلیس‌ها آمدند بین دو شهر به همه درختان یک سر یا یک مرده آویزان کردند، باز گاندی به مردم گفت که بروید. واقعا آنقدر مردم در زندان جمع می‌شدند که دیگر کسی نمی‌توانست زندانی کند. اگر عموم، عمومی که می‌گویم نه همه مردم، آنهایی که می‌فهمند، حرف حقیقت را بزنند، اتفاق نمی‌افتد و هیچ کس هم جرات نمی‌کند که به مردم ظلم کند.»

به‌دنبال این مصاحبه، وب‌سایت ملی مذهبی در خبری غیررسمی نوشت: بخشی از نیروهای امنیتی که در رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نقش فعالی داشته و هم چنان در وزارت اطلاعات فعال هستند، پس از مصاحبه هاشمی با روزنامه آرمان مجددا گفته‌اند یک بار دیگر ارزیابی ما از هاشمی به عنوان یک فرد برانداز تایید شد.

براین اساس این نیروهای امنیتی «در ارزیابی های محرمانه‌ی» خود هاشمی را فردی برانداز معرفی کرده بودند.

گفته شده است این نیروهای امنیتی گزارش خود را به رهبر جمهوری اسلامی هم ارائه کرده‌اند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*