خانه » آن سوی خبر » رویترز: ایرانی‌ها در در وان‌های حمام‌شان شراب درست می‌کنند

رویترز: ایرانی‌ها در در وان‌های حمام‌شان شراب درست می‌کنند

sharab

خبرگزاری رویترز به سراغ جوانانی رفته که در خانه‌هایشان در تهران شراب تولید می‌کنند و در پارتی‌های شبانه تا صبح آن را می‌نوشند. این گزارش از بی‌اثر بودن ممنوعیت الکل در ایران بر مصرف آن می‌گوید. این گزارش پسر جوانی به نام شهریار را معرفی کرده که هر آخر هفته دوستانش را به آپارتمان لوکس پدرش در تهران دعوت می‌کند. پارتی شبانه آنها با نوشیدن تکیلا آغاز می‌شود و تا روشن شدن هوا ادامه پیدا می‌کند.

کلوب‌های شبانه در ایران وجود خارجی ندارند اما خانه‌های شخصی جای این کلوب‌ها را پر کرده‌اند.

شیما دوست دختر شهریار از طریق تلفن ویدیو به رویترز گفته که الکل پارتی‌ها راهی هستند برای آزاد شدن از قوانین سختگیرانه حکومتی.

علاوه بر تولید شراب خانگی، مارک‌های معروف مشروبات الکلی نیز به داخل ایران قاچاق می‌شوند.

به نوشته رویترز، گفته می‌شود که انحصار قاچاق الکل به ایران در دست مرزبانان و ماموران گمرک است و این افراد از این راه هر سال بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کنند.

به نوشته رویترز، بیشتر مشروبات الکلی از ترکیه و اقلیم کردستان عراق وارد ایران می‌شوند و البته ودکا از روسیه و گرجستان نیز به ایران وارد می‌شود.

رویترز در ادامه گزارش خود به سنت قدیمی تولید شراب در ایران اشاره می‌کند و آن را بر اساس تخمین دانشمندان متعلق به پنج هزار سال پیش از میلاد مسیح (یعنی بیش از ۷ هزار سال پیش) قلمداد می‌کند.

شراب شیراز یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شراب‌های تولید ایران است که به وسیله سربازان جنگ‌های صلیبی به اروپا راه پیدا کرد. امروزه اما به دلیل ممنوعیت فروش الکل، ایرانیان خودشان در خانه شراب تولید می‌کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*