خانه » سر تیتر خبرها » روزنامه بهار به شش‌ ماه توقیف محکوم شد

روزنامه بهار به شش‌ ماه توقیف محکوم شد

bahar

مدیر مسئول روزنامه توقیف شده بهار گفت این روزنامه از سوی دادگاه کیفری به شش ماه توقیف محکوم شد. سعید پورعزیزی٬ مدیر مسئول روزنامه اصلاح‌طلب بهار افزود که این روزنامه توسط شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به شش ماه توقیف محکوم شده و دادگاه خود او را هم به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرده که به مدت دو سال تعلیق شده است.

بهار نخستین روزنامه‌ای است که در دولت حسن روحانی توقیف شد. توقیف این روزنامه ششم آبان‌ماه از سوی هیات نظارت بر مطبوعات صورت گرفت. این هیات سپس پرونده این روزنامه را برای رسیدگی به دادگاه فرستاد.

به دنبال این توقیف٬ هیات منصفه مطبوعات ایران پانزدهم دی‌ماه روزنامه بهار و شهروند امروز را به اتهام توهین٬ نشر اکاذیب و فعالیت تبلیغی علیه نظام مجرم شناخت و مدیران مسئول آن را نیز مستحق تخفیف ندانست.

سعید پورعزیزی ۱۱ آبان ماه به دنبال احضار به دادسرای رسانه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی ۱۳ آبان با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

در چند وقت اخیر مطبوعات ایران شاهد سخت‌گیری‌هایی بود است. در کنار روزنامه بهار و شهروند امروز٬ ۱۱ آذرماه تحریریه روزنامه نشاط تعطیل شد؛ ۱۶ دی‌ماه هفته‌نامه یالثارات الحسین٬ ارگان مطبوعاتی انصار حزب‌الله ایران٬ توقیف شد و اول اسفندماه روزنامه آسمان توقیف و مدیر مسئول آن برای سه روز روانه زندان شد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*