خانه » اخبار خارجی » دمشق آمادگی خود را برای مذاکرات «ژنو ـ ۳» اعلام کرد

دمشق آمادگی خود را برای مذاکرات «ژنو ـ ۳» اعلام کرد

ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو اعلام کرد مقامات دمشق برای ادامه مذاکرات جهت حل بحران سوریه در چارچوب کنفرانس «ژنوـ ۳» آماده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری روسی ریا نووستی، ریاض حداد ضمن بیان این‌که تاریخ دور بعدی مذاکرات صلح سوریه هنوز مشخص نیست، افزود: «آمریکا که تلاش می‌کند توجه جامعه جهانی را از حل بحران در سوریه منحرف کند، فعالانه مسائل مربوط به اوکراین از جمله کریمه را مطرح کرده و در حل و فصل درگیری سوریه در آینده نزدیک ذی‌نفع نیست.»

سفیر سوریه در مسکو تأکید کرد که مقامات روسی نیز در این‌باره با دمشق هم‌نظرند.

دور دوم مذاکرات دولت سوریه و اپوزیسیون روز ۱۵ فوریه بدون دستیابی به نتیجه‌ای به پایان رسید.

در رویدادی دیگر سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی در گزارش جدید خود از نابودی بیش از نیمی از تسلیحات شیمیایی سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی اعلام کرد: مواد شیمیایی که به خارج از سوریه منتقل شده و یا در داخل سوریه نابود شده ۵۳.۶ درصد از انبارهای تسلیحات شیمیایی سوریه است.

در گزارش سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی آمده است: بیش از ۴۹ درصد از موادی که برای ساخت گاز سارین و خردل استفاده می شد نابوده شده است و انتظار می رود که تا آوریل آینده باقیمانده سلاح های شیمیایی سوریه به خارج از این کشور منتقل یا نابود شود.

و در خبری دیگر سوریه به طور رسمی از ترکیه به سازمان ملل شکایت کرد.

به گزارش زخبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه‌ی این کشور در نامه‌هایی رسمی به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، و سیلویه لوکاس، رییس شورای امنیت این سازمان، از این نهاد بین‌المللی خواست «دولت ترکیه را به توقف تهاجمش وادار کند.»

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*