خانه » اخبار خارجی » دادستانی کل اوکراین بیانیه استقلال پارلمان کریمه را غیرقانونی خواند

دادستانی کل اوکراین بیانیه استقلال پارلمان کریمه را غیرقانونی خواند

در ادامه‌ی تنش در اوکراین،کاخ سفید می گوید جان کری، در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاورف، تصریح کرد که هر گونه افزایش تنش در اوکراین، حل مساله را با دپیلماسی مشکل تر می کند.

سخنگوی کاخ سفید گفت جان کری همچنین تمایل خود را برای ادامه گفتگو با سرگئی لاورف، ابراز کرده، اما افزوده است که گفتگو باید در جوی مناسب با هدف حفظ تمایمت ارضی و حاکمیت اوکراین انجام شود.

سخنگوی کاخ سفید گفت با این حال تماس ها به نوعی ادامه دارد.

در تحولی دیگر ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری مخلوع اوکراین، در یک کنفرانس خبری در شهر روستوف در روسیه، همچنان خود را رییس جمهور قانونی اوکراین و فرمانده کل قوای این کشور دانست و گفت انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۲۵مارس در اوکراین برگزار شود «غیرقانونی» است و وی بزودی به اوکراین باز می گردد.

در رویدادی دیگر دادستانی کل اوکراین بیانیه استقلال پارلمان کریمه را غیرقانونی خواند و علیه آن به دادگاه شکایت کرد.

به گزارش رویترز دادستانی کل اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دادستانی کل اوکراین علیه بیانیه استقلال مجلس محلی کریمه به دادگاه کیف شکایت کرد.»

در این بیانیه آمده است: دادستانی کل اوکراین خواستار لغو تصمیم پارلمان کریمه و نیز شورای شهر سواستوپل برای استقلال از اوکراین شده است.

دادستانی کل اوکراین همچنین تصمیم شورای شهر سواستوپل (شهر دارای موقعیت ویژه در کریمه) مبنی بر تأمین شرایط برگزاری همه پرسی استقلال از اوکراین را غیرقانونی خواند و خواستار لغو این تصمیم شد.

در همین راستا وزارت خارجه روسیه هم اعلام کرد که مسکو اعلام استقلال کریمه و جدایی این منطقه از اوکراین را که روز سه‌شنبه در پارلمان این شبه‌جزیره خودمختار تصویب شد «کاملا قانونی» می‌داند.

پارلمان کریمه با اکثریت آرا روز سه‌شنبه به اعلام استقلال این منطقه رأی مثبت داد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان کریمه با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته است، باید استقلال کریمه را نیز به رسمیت بشناسد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*