خانه » سر تیتر خبرها » حسن روحانی: همواره از انتقاد استقبال می‌کنیم

حسن روحانی: همواره از انتقاد استقبال می‌کنیم

در حالی که به‌تازگی دو نشریه مخالف دولت توقیف شده‌اند حسن روحانی گفت که دولت از انتقاد استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر حسن روحانی در جلسه‌ی هیات دولت گفت: «بسیار خوشحالم که امروز انتقاد از دولت سهل و ساده انجام می‌گیرد. سایت‌های منتقدان، برنامه‌های صدا و سیما و روزنامه‌های آن‌ها هرچه بخواهند می‌نویسند و می‌سازند. فکر نمی‌کنم هیچ زمانی این‌چنین بدون دغدغه و به راحتی از شخص رییس‌جمهوری، از کار دولت و راه دولت نقد و انتقاد می‌کردند. ما پذیرای انتقاد هستیم و آن را قبول و مفید و لازم می‌دانیم؛ البته انتقادی که سازنده و توأم با دلسوزی باشد و با هدف اصلاح امور انجام بگیرد.»

آقای روحانی در ادامه‌ی سخنان خود افزود: «دولت همیشه با دروغ، تهمت و افترا مخالف بوده و هست. این دولت آمده تا جلو افراط‌‌ها را بگیرد. بدترین افراط‌ها دروغ و تهمت است. بدترین افراط‌ها نگفتن واقعیت‌ها به مردم است. امیدواریم این‌ها رفع شود و به تدریج کنار رود و انتقاد سازنده و واقعی در کشور ما باشد.»

اظهارات حسن روحانی در حالی است که روند برخورد دولت یازدهم با گروهی از رسانه‌های محافظه‌کار با انتقاد گروهی از فعالان سیاسی این جریان مواجه شده است.

هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد سال گذشته دو هفته‌نامه «یالثارات‌الحسین» و «۹ دی» را توقیف کرد که به‌دنبال آن علی طاهری، سخن‌گوی کمیسیون فرهنگی مجلس از دولت روحانی خواست «رویه برخود با آزادی بیان» را اصلاح کند و تحمل خود مقابل انتقاد‌ها را بالا برده و «دیکتاتوری رسانه‌ای ایجاد نکند.»

گفته شده است این مطبوعات به‌دلیل نقد توافق ژنو و نیز نقد سیاست خارجی دولت روحانی توقیف شده‌اند.

حسن روحانی در پایان سخنان خود هم گفت که «حقوق شهروندی» و «مبارزه با فساد»، دو اولویت اصلی دولت برای سال جدید است.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*