خانه » سر تیتر خبرها » تعطیلی یک‌روزه سفارت اتریش برای یک تجمع فرمایشی

تعطیلی یک‌روزه سفارت اتریش برای یک تجمع فرمایشی

سفارت اتریش در وبسایت خود اعلام کرده که امروز چهارشنبه ۲۱ اسفند بسته خواهد بود.

این تصمیم در پی اعلام تجمع اعتراضی «گروه‌های دانشجویی» در برابر این سفارت‌خانه به آگاهی رسیده است.

در سایت سفارت اتریش آمده که برای وقت‌های ملاقات و قرارهای درخواست ویزا که کنسل شده‌اند، زمان دیگری درنظر گرفته می‌شود.

روز سه‌شنبه، علی عبدی، دبیر «انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران» فراخوانی به همه تشکل‌های دانشجویی کشور داد و از آنها خواست روز چهارشنبه با تجمع در برابر سفارت اتریش و با خواندن نماز ظهر و عصر، به دیدار کاترین اشتون با «فتنه‌گران» اعتراض کنند.

دبیر انجمن یاد شده گفته است: «رفتارهای اخیر هیات پارلمانی اروپا، گستاخی‌های وندی شرمن، جای‌کری و اوباما و دیدار اخیر اشتون با فتنه‌گران نماد بارز نقض حاکمیت ملی و استقلال جمهوری اسلامی است.»

خبرگزاری فارس در روز سه‌شنبه خبری پیشاپیش در باره این تجمع منتشر کرد و تیتر زد: «به اشتون می‌فهمانیم اینجا اوکراین نیست.»

دیدار اشتون با فعالان زن در سفارت اتریش با اعتراض تند و فوری اصولگرایان روبرو شد. سخنگوی وزارت خارجه این اقدام را موجب سوءظن ایرانی‌ها به مقامات غربی خواند و از تذکر رسمی دولتش به سفارت اتریش خبر داد.

در جمهوری اسلامی انجام چنین تجمعاتی همواره فرمایشی و هدایت شده بوده است و دانشجویان مستقل در این‌گونه تجمعات حضور ندارند.

پیشتر و با انتشار برخی تصاویر از جمله در جریان حمله به سفارت بریتانیا، مشخص شده که بسیاری از نیروهای امنیتی تحت عنوان «دانشجو» در این تجمعات شرکت می‌کنند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*