خانه » اخبار خارجی » انتخابات ریاست‌جمهوری مصر به تاخیر نمی‌افتد

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر به تاخیر نمی‌افتد

سخنگوی دولت موقت مصر اعلام کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در موعد مقرر برگزار می‌شود.

به گزارش رویترز، هانی صلاح، پس از نشست دولت موقت مصر در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری هرگز به تاخیر نمی‌افتد.

صلاح افزود که همه اقدام‌های مربوط به نقشه راهی که پس از برکناری «محمد مرسی» رییس‌جمهوری سابق مصر اعلام شد در زمانی که مقرر شده است، انجام می‌شود.

در همین حال، دولت مصر با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که با قاطعیت با افرادی که به شهروندان، تاسیسات دولتی و خصوصی تعدی می‌کنند، برخورد می‌کند.

در این بیانیه آمده است که مراکز حیاتی و استراتژیک کشور شاهد اجرای تدابیر شدید امنیتی می‌شوند و بر مرز‌ها نیز نظارت بیشتری می‌شود.

نشست دولت مصر پس از آن برگزار شد که در حمله افراد مسلح به یک ایست بازرسی ارتش در شمال قاهره شش سرباز کشته شدند.

در همین حال عدلی منصور هم اعلام کرد که این کشور پس از عبور از مرحله کنونی انتقالی خود در وضع به مراتب بهتری قرار خواهد داشت و آرمان‌ها و ایده‌آل‌های آن پس از عبور از این مرحله دشوار محقق خواهد شد.

وی با اشاره به همه‌پرسی موفق قانون اساسی جدید این کشور اظهار داشت که این کشور در آینده‌ای نزدیک با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ضمن گذر از مرحله سخت انتقالی نقشه راه خود را تکمیل خواهد کرد.

به گفته وی طی چند روز آینده و پس از اعلام کمیته عالی انتخابات، رقابت‌های انتخاباتی بین نامزدهای احراز پست ریاست جمهوری آغاز خواهد شد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*