خانه » سر تیتر خبرها » از اعتصاب دروایش تا حمله به تجمع آنها مقابل دادستانی

از اعتصاب دروایش تا حمله به تجمع آنها مقابل دادستانی

زندانیان سیاسی و پزشکان حاضر در زندان اوین موفق شده اند تصمیم دراویش زندانی برای آغاز اعتصاب غذای خشک را به تاخیر اندازند.

به گزارش «کلمه»، در حالی که پیش از این دراویش زندانی اعلام کرده بوده اند که در صورت عدم تحقق وعده های مسئولان از امروز دوشنبه اعتصاب غذای خشک خواهند کرد، طی روزهای اخیر همبندیان دراویش و خصوصا پزشکان حاضر در بند ۳۵۰ با توجه به خطرات جانی قطعی این اقدام خواستار آن شدند که دراویش اعتصاب غذای خشک خود را به تاخیر اندازند که این در خواست با موافقت دراویش زندانی مواجه و قرار شد که اعتصاب غذای خشک را به تاخیر اندازند.

دراویش تاکید کرده اند که علیرغم برخی قول های مساعد مبنی بر بازگشت دراویش تبعید شده، اعزام بیماران به مراکز درمانی و رفع محدودیت های درمانی، با توجه به نبود تضمینی برای تحقق این مطالبات، به تجمع و اعتراض خود ادامه می‌دهند.

در همین حال روز گذشته تعداد زیادی از دراویش گنابادی در اعتراض به برخوردهای اخیر با دراویش محبوس در اوین، از سراسر کشور در مقابل دادستانی تهران تجمع کردند.

سایت مجذوبان نور با پوشش کامل این تجمع گزارش داد که بیش از ۵۰۰ درویش که در اعتصاب غذا به سر می‌بردند، توسط نیروهای یگان ویژه بازداشت و به نمازخانه کلانتری ۱۱۳ بازار تهران در اطراف محل دستگیری منتقل شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش ماموران امنیتی از این دراویش اقدام به تهیه عکس و فیلم کرده و سپس آنان را وادار به پر کردن فرم‌های بازجویی کرده‌اند، اما در جریان امتناع تعدادی از دراویش از پر کردن فرم‌ها، نیروهای امنیتی آنان را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

همچنین گزارش شده که زنان بازداشت شده در این روز که جمعیتی هشتاد نفره را تشکیل می‌دادند همگی آزاد شده‌اند اما مردان درویش هنوز در بازداشت هستند.

در همین حال نسرین ستوده با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی بی قید و شرط دراویش زندانی و سایر زندانیان سیاسی شد.

این وکیل دادگستری در این بیانیه نوشته است: «مسئولین جمهوری اسلامی ایران به جای رسیدگی به خواسته ی قانونی آن ها که کمترین حق یک زندانی است، دست به تبعید زندانیانی زده است که با هر قرائتی از قانون باید فورا و بی قید وشرط آزاد شوند.»

نسرین ستوده از جمله چهره های حاضر در تجمع دراویش گنابادی مقابل دادستانی تهران بود.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*