خانه » اخبار خارجی » ادامه‌ی جستجو برای یافتن هواپیمای گمشده مالزیایی

ادامه‌ی جستجو برای یافتن هواپیمای گمشده مالزیایی

در حالی که هفت روز از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی با ۲۳۹ سرنشین گذشته مقام‌های آمریکایی از احتمال جستجوی اقیانوس هند برای پیدا کردن این هواپیما خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: بر اساس برخی اطلاعات به دست آمده ممکن است تحقیقات و جستجوی تازه ای در اقیانوس هند انجام شود تا شاید این هواپیمای ناپدید شده پیدا شود.

وی افزود: «ما در حال مشاوره و رایزنی با شرکای بین المللی خود هستیم تا برای استقرار تجهیزات و امکانات مناسب در منطقه اقدام کنیم. کشتی های آمریکایی تاکنون به دولت مالزی برای جستجوی هواپیمای مسافربری کمک کرده‌اند.»

کارنی افزود: «چند سناریوهای احتمالی در خصوص علت اصلی ناپدید شدن هواپیمای مالزی وجود دارد که تحقیقات در خصوص آنها ادامه دارد. متاسفانه ما اکنون در جایگاهی نیستیم که در خصوص آنچه اتفاق افتاده نتیجه گیری کنیم. ولی آمریکا قطعا در این جستجوها مشارکت خواهد کرد.»

گفتنی است تصاویر ماهواره‌های چینی نیز نتوانسته است معمای پیچیده ناپدید شدن این هواپیما را حل کند.

برخی محققان آمریکایی نیز مدعی هستند که این هواپیما پس از قطع ارتباط رادیویی با برج مراقبت حداقل ۴ ساعت دیگر پرواز کرده است.

هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه در ساعت ۱۲ و ۴۱ دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با ۲۳۹ مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک کرده ولی در ساعت یک و ۲۰ دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*