خانه » مقاله » مداحان و روحانیون، مجرمانی «معصوم»!

مداحان و روحانیون، مجرمانی «معصوم»!

26569

یکم) رئیس کل دادگاه‌های ویژه روحانیت و دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت اعتراف کردند که در این دادگاه روحانیون پرونده‌های زیادی دارند.

محمدجعفر منتظری٬ رئیس کل دادگاه‌های ویژه روحانیت امروز در قم با بیان اینکه «حجم گسترده‌ای از پرونده‌های روحانیون» در «دادگاه ویژه روحانیت» وجود دارد گفت: ««یکی از اشکالات قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت این است که مدیریت قضایی بر روی پرونده‌ها انجام نمی‌شود.»

وی همچنین «بر ضرورت وجود دادگاه ویژه روحانیت تاکید کرده و اضافه کرده برخی مراجع تقلید خواستار انجام اصلاحاتی در این دادگاه هستند.»

 در همین راستا ابراهیم رئیسی٬ دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت هم خبر از تعداد زیادی پرونده روحانیون در این دادگاه کذایی داد.

وی با بیان اینکه در دادگاه ویژه روحانیت: «پرونده‌ها بسیار زیاد است» گفت: «قوه قضائیه در پی کاهش ورودی پرونده به این دادگاه است.»

رییس با بیان اینکه برای کم شدن پرونده جرم و خلاف روحانیون باید «اقدامات پیشگیرانه‌» انجام شود در سخنانی مضحک مدعی شد: «برخی از افراد نفوذی‌هایی هستند که ماهیتاً روحانی نبوده و با امیال دیگر وارد حوزه شده‌اند٬ اما برخی که به خاطر هواهای نفسانی دچار لغزش‌هایی شده‌اند با تذکر قابل حل است.»

 دوم) صادق آهنگران٬ مشهور‌ترین مداح دوران جنگ هشت ساله عراق با ایران که معمولا اظهارنظر سیاسی نمی‌کند، به دفاع از هم‌صنفی‌اش همان مداح هفت‌تیرکش برآمد و با همان ادبیات رژیم، آن ماجرا را به سیا نسبت داد!

آهنگران با اشاره به هفت‌تیرکشی محمود کریمی در روز روشن گفت: «سازمان سیا در پی به انحراف کشاندن مداحی‌ها در ایران است.»

وی با بیان اینکه «تمامی برنامه‌های مداحی در ۸ سال دفاع مقدس از سوی سازمان جاسوسی سیا رصد شده» افزود: «سازمان سیا قصد دارد با تغییر شکل و محتوای مداحی ها٬ آن را به انحراف بکشد تا هیات‌های مذهبی را از ما بگیرد.»

آهنگران همچنین مدعی شده که «دشمن قصد دارد جایگاه مداحی و هیات‌ها ی مذهبی را تضعیف» کرده و «روضه‌خوانی‌ها و مداحی‌ها را بی‌محتوا» کند.

به گفته وی اگر «امروز مداحی مرتکب اشتباهی شود تمامی سایت‌های دشمن آن را بزرگنمایی می‌کنند چون برای آن‌ها مداحی مهم است و هدف اصلی دشمن مداحی و مداحان است.»

موضوع این است که سی‌و‌چند سال است در رژیم ایران حکومت سعی دارد روحانیون و مذهبی‌ها را «معصوم» همچون پیامبران نشان دهد. از برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی ( که در آن نقش‌های منفی، به کراواتی‌ها و فکلی‌ها و نقش‌های مثبت، به مسجدی‌ها و چادری داده می‌شود) گرفته تا دیگر تریبون‌های رژیم جملگی درصدد القای این پیام بوده که روحانیت و مذهبی‌ها و مداحان هرگز اشتباه نمی‌کنند!

 اما از قضا جرم و بزه نزد این گروه نه‌تنها همانند دیگر افراد جامعه بوده؛ بلکه به‌لحاظ آماری، حتی بسیار بالاتر هم بوده است و ماجراهای عجیب و غریب خلاف‌ها و جرم‌های این صنف آن‌قدر طی این سال‌ها فراوان بوده که حتی انتشار مثلا فیلم رابطه‌ی فلان مداح با زن شوهردار و یا مصرف مواد مخدر فلان روحانی و یا پرونده‌های بچه‌بازی نوطلبه‌های قم (موضوعی که حتی یک بار هم سایت قم نیوز به آن اشاره کرد) دیگر کنجکاوی مردم را برنمی‌انگیزاند و همه عادت کرده‌اند.

 این موضوع جایی خود را نشان داد که مثلا وقتی چند سال پیش یک فیلم با نام «مارمولک» ساخته شد (در این فیلم حتی در ظاهر هم روحانیت تطهیر شده است) باز از آنجا که مردم صحنه‌های خلاف یک آخوند را مستقیما روی پرده می‌دیدند به وجد می‌آمدند و این فیلم چنان پرفروش شد که امنیتی‌ها سریع دستور به پایین آوردن آن دادند.

 باری! حاجت به بیان مثال‌های فراوان از بزه و جرم و جنایت روحانیون ومذهبی‌ها و مداحان طی این‌سال‌ها نیست، همین اعتراف این مقامات در کنار آگاهی کامل مردم کافی است تا شناختی کامل از اینان طی این سال‌ها حاصل شده باشد.

 و نکته‌ی آخر هم اینکه چند روز پیش هم حتی محمد یزدی، که رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از محافظه‌کارترین آخوندهاست هم با اشاره به تعداد بالای پرونده‌های جرم روحانیون اما گفته بود: «با روحانیت نمی‌توان برخورد خشن کرد و از طرفی نیز نمی‌توان این قشر را‌‌ رها کرد»!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*