خانه » مقاله » از توقیف آسمان تا توزیع سکه تقلبی!

از توقیف آسمان تا توزیع سکه تقلبی!

21

هنوز ساعتی از صبح امروز پنج‌شنبه نگذشته بود که رسانه‌های امنیتی فاتحانه خبر توقیف روزنامه‌ی «آسمان» را دادند. «آسمان» تنها شش روز منتشر شد و تنها به دلیل چاپ یک جمله توقیف و مدیر مسئولش هم به اوین فرستاده شد. «آسمان» هم به سرنوشت «روزنامه بهار» دچار شد و این در شرایطی است که وب‌سایت «صلح‌نیوز» همچنان رکیک‌ترین دشنام‌های جنسی را به مخالفان جمهوری اسلامی می‌دهد و «صادق»! خان لاریجانی و دادستانش کک‌شان هم نمی‌گزد.

خودی‌ها آزادند هرچه می‌خواهند بگویند و حرجی هم بر آنها نیست، آنها می‌توانند دشنام بدهند، تهمت بزنند و اخلاق را هم زیر پا بگذارند. در دستگاه نایب امام زمان همه‌ی اینها مجاز است. حتی اینکه امروز حسین شریعتمداری٬ نماینده نایب امام زمان در موسسه کیهان هم وقیحانه به صادق هدایت حمله کند و حتی در گفته‌هایی مضحک و خنده‌دار بگوید که «احمد شاملو جاسوس نازی‌ها بوده» هم مجاز است، اما مخالفان تنها می‌توانند شش شماره دوام آورند!

لاشخورها برای حمله به روزنامه «آسمان» از دیروز بسیج شده بودند و امروز مزد خود را گرفتند. به هرحال آسمان توقیف شد و سازمان گزارش‌گران بدون مرز هم طی بیانیه‌ای آن را محکوم کرد و درد جایی بیشتر شد که همین امروز و ساعتی پس از توقیف این روزنامه علی طاهری٬ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت «بودجه ۱۵ میلیارد تومانی فعالیت‌های قرآنی در سال ۹۲ در سال آتی باید به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد»!

صلح حدیبیه و صندوق لعنت ضرغامی

نزدیک ظهر پنج‌شنبه است، وزیر دولت اعتدال که این بار با ریشی بسیجی‌وار به وین رفته است همراه با کاترین اشتون مشغول کنفرانس خبری است. صدا و سیما آن را سانسور می‌کند و صندوق لعنت عزت‌الله ضرغامی ترجیح می‌دهد «صلح حدیبیه» را برای مردم پخش نکند.

نخست اینکه در خصوص مدل جدید ریش ظریف (تغییر از ریش پروفسوری به ته ریش بسیجی) سخنان بسیاری گفته شد، باشگاه خبرنگاران متلکی به ظریف انداخت و ظریف هم در فیس بوک با شعری از سعدی به آنها پاسخ داد و در نهایت هم هر دو گفته های‌شان را حذف کردند. اما براساس اخبار غیررسمی نزدیکان به دولت، خامنه‌ای شخصا به وزیر خارجه دستور داده ریشش را درست کند!

دوم اینکه در خصوص توافق هسته‌ای علی سعیدی بازهم درفشانی کرد. سعیدی که نماینده خامنه‌ای در سپاه است از «هوشمندی و اقتدار» ایران سخن گفت و پیرامون «صلح حدیبیه» هم اراجیفی بیان کرد. سعیدی گفت: «در زمینه مقابله با طاغوت، رهبری احساس می کند باید صلح حدیبیه امضا شود، چون برخی مواقع تغییر در تاکتیک ضروری است.» اما ماجرا چیست؟

رژیم در مالیخولیایی خودساخته گرفتار است. همه‌چیز را گره زده با ۱۴۰۰ سال پیش و تصور می‌کند اوضاع همان‌طور پیش می‌رود. تحریم شدید می‌شود، می‌گوید «در شعب ابی‌طالب هستیم»، از سر استیصال و درماندگی و کارنادانی و پس از زیان‌های بسیار، مجبور به باج دادن و توافق می‌شود، اسمش را می‌گذارد «نرمش قهرمانانه و صلح حدیبیه». و غریب‌تر اینکه همچنان براساس همین مکانیسم‌های مالیخولیایی حکمرانی می‌کنند و تصور می‌کنند همان‌طور که «پیامبر دو سال پس از صلح حدیبیه توانست مکه را فتح کند» اینان اراذل هم می‌توانند همه‌ی دنیا را بگیرند!

سکه‌های تقلبی

اما در کنار این اخبار، سرداران فاسد سپاه همچنان به سوداندوزی و رانت‌خواری مشغولند. سودهایی که در غیاب نهادهای پاسخگو و زیر سایه‌ی یک نایب امام زمان بیمار روانی انجام می‌شود و علی‌رغم اینکه همانند روز روشن است، کسی متعرض آنها نمی‌شود.

ابتدا موضوع از دو روز پیش شروع شد. ناگهان همه‌ی فیلترشکن‌ها، فیلتر شد. مردم نوشتند که پس از مراجعه با این رویداد به مراکز خدمات کامپیوتری مراجعه و آنها گفتند باید «وی‌پی‌ان‌های» جدیدتر با قیمت بالاتر تهیه کنید! یعنی سپاه فیلترشکن و وی‌پی‌ان می‌فروشد، بعد آن را قطع می‌کند و ساعتی بعد با قیمت (براساس گزارش مردم ده هزار تومان گران‌تر) مجددا آن را در اختیار مردم می‌گذارد!

و در خبری دیگر هم سکه‌های تقلبی طلا بازار را فراگرفته است. براساس این گزارش که «مرکز دموکراسی» آن را به‌صورت اختصاصی منتشر کرده «این سکه‌ها با وجود آن که پلمپ شده‌اند و در ظاهر نشان می‌دهند که جزو سکه‌های بانکی است، اما در زیر دستگاه‌های صرافی مشخص می شود مهر اصلی بانک مرکزی را ندارد. و پلیس به صرافی‌ها اعلام کرده است که در صورت مشاهده این سکه‌ها که برای فروش به آنها مراجعه می شود، به سرعت پلیس را مطلع کنند. این سکه‌ها از نظر عیار و وزن، هیچ تفاوتی با سکه‌های بانکی ندارند، اما از نظر ارزش ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان کم تر از قیمت سکه‌های بانکی ارزش دارند.»

و مشخص است که این قبیل کارهای سیستماتیک در نظام امنیتی ایران توسط چه کسانی انجام می‌شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*