خانه » هنر و ادبیات » کارگردان ارزشی باز هم جنجال آفرید: بچه مسلمان ها در سینما به لجن کشیده شده اند… بهارک عرفان

کارگردان ارزشی باز هم جنجال آفرید: بچه مسلمان ها در سینما به لجن کشیده شده اند… بهارک عرفان

man-asabaani-nisam

فرج‌الله سلحشور٬ کارگردان جنجالی و “ارزشی ” سینمای ایران در تازه ترین اظهاراتش در گفت و گو با هفته نامه ی “۹ دی” گفته است: ” “فاضلابی به نام سینما در ایران وجود دارد که “بچه‌مسلمان‌ها را هم به لجن” تبدیل می‌کند٬ “غیرت و تعصب مذهبی” در میان مداحان و روحانیت از میان رفته و برای مقابله با آمریکا و اسرائیل باید “هالیوود اسلامی” ساخت.”

این کارگردان جنجالی تلویزیون که پیش از این به کرات اهالی سینما را آماج تهمتهای خود کرده بود در گفتگو با هفته‌نامه متعلق به حمید رسایی از نمایندگان گروه پایداری همچنین گفته است: ” بسیاری از عوامل سینمایی هستند که به خارج رفتند و به آنها امکانات ندادند. انگشت شمار بودند کسانی که کار پیدا می کنند که مثل بعضی از این زن ها به هر کثافت و هر پستی ای تن می دهند. وگرنه ما هنرپیشه ای داشته ایم که ده دوازده سال در ونکور کانادا با یک زن هنرپیشه دیگر مانده و هیچ وقت کار به او ندادند. در آخر هم برای آن خانم و خودش در کنسرو سازی کار جور کرده. اما همین آدم می آید اینجا هم تلویزیون و هم ارشاد برایش مراسم تجلیل می گذارند. خوب وقتی یک نفری که به خارج فرار کرده و قرار بوده که اصلا برود که دیگر برنگردد، می آورندش اینجا و بزرگش می کنند، شما انتظار دارید که این آقا اینقدر وقیح و پر رو نشود؛ یا برخی هنرمندها اینقدر رویشان زیاد نشود که توقع داشته باشند فیلم در مورد فتنه بسازند جایزه هم بگیرند؟”

در ابتدای این گفت و گو، گزارشگر نشریه ی “۹ دی” با اشاره ی تلویحی به فیلم ” من عصبانی نیستم” از وی پرسیده: “چه چیزی باعث می شود برخی اینقدر گستاخ بشوند؟ در جشنواره امسال فیلمی بود، که به نوعی به تطهیر عوامل فتنه سبز می پرداخت. گویا هیأت داوران آن را در چند رشته کاندیدا کرده بودند و قرار بود که جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را هم به این فیلم بدهند ولی با درایت برخی جلوی این رسوایی گرفته شد. بعد از این یک غائله و هیاهوی بسیار به پا کردند که باید از مردم عذرخواهی شود…. ”

سلحشور در پاسخ به این پرسش گفته است: ” برای اینکه در جمهوری اسلامی مسئولان مملکت به سینماگر پول می دهند می گویند به ارزش های ما اهانت کن. این کاریست که خودمان داریم می کنیم. این را من از پخمگی و از بلاهت می دانم. در هیچ جای دنیا چنین رسمی نیست که دولتمردها بیایند پول مردم را بدهند به یک سری سینماگر بگویند به مبانی ما به همان مردم اهانت کن. در حالیکه در خود اروپا که ظاهرا آزادی بیان وجود دارد، اگر یک فیلمساز علیه کسی یک فیلم بسازد آن را ممنوع الکارش می کنند و نابودش می کنند.”

این فعال سینمایی محافظه‌کار مقام‌های جمهوری اسلامی را در این زمینه مقصر اصلی معرفی کرده و تصریح کرده است: ” در جامعه مداح های ما آن غیرت مذهبی از بین رفته است، در روحانیت ما آن غیرت مذهبی از بین رفته است، آن تعصب دینی از بین رفته است. ماها اجازه داده ایم، من بیش از آنکه دولتمردها و بیش از آنکه مجلسی ها را بخواهم مقصر بدانم، جامعه متدینین را مقصر می دانم. بنده خودم، مداح ها، روحانیت، مردم، خانواده شهدا و مومنین مسجدی را مقصر می دانم. لطفا اینها را بنویسید، اینها هستند که سکوت کردند. وگرنه آنها کسی نیستند، یک مشت اراذل هستند. وقتی که این مردم توانستند فتنه های عظیمی را از بین ببرند گروهک هایی را نابود بکنند، دسیسه هایی را خنثی بکنند، آنوقت بایستند یک گروهکی بنام سینماچی و تلویزیونچی به ریش این مملکت بخندند، به اعتقادات ما بخندند و سکوت کنند اینها چیزی نگویند. همه ما مقصریم؛ از بنده گرفته مقصرم تا دیگران.”

سلحشور همچینن افزوده : “هالیوود است که آمریکا را نگه داشته، هالیوود است که اسرائیل را نگه داشته، هالیوود اگر از بین برود اسرائیل و آمریکا نابود می شوند. راه نابود کردن هالیوود این است که در برابر هالیوود، هالیوود بسازیم، هالیوود اسلامی بسازیم.”

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*