خانه » مقاله » احمدی نژاد، یار محبوب رهبر، شوریده بر رهبر و در انتظار فرصت جانشینی

احمدی نژاد، یار محبوب رهبر، شوریده بر رهبر و در انتظار فرصت جانشینی

در ادامه‌ی اقدامات حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در خصوص رد صلاحیت‌های گسترده‌ای که بی‌شباهت به کودتا نیست که عملا برای تنظیم مناسبات  قدرت  برای جانشینی آیت الله  خامنه ای ، محمود احمدی نژاد  نیز که قصد داشت بعد از رد صلاحیتش سخنان تندی علیه حاکمییت بیان کند  با حضور سردار نجات که قبلا جانشین فرماندهی  اطلاعات سپاه بود و اکنون به معاونت فرهنگی سپاه منصوب شده است در منزلش روبرو شد . رهبر  جمهوری اسلامی  که در سال ۱۳۸۴  با دست بوسی احمدی نژاد در هنگام  مراسم تحلیف بسیار خوشحال بود و برای نخستین بار بود که رییس جمهوری چنین کاری برای او انجام میداد اکنون با کابوس  مردی روبرو شده است که محبوبیتش را در خیابان و شهرها به رخ  رهبر میکشاند که جرات ندارد به میان مردم برود و همین هراس را بارها احمدی نژاد به رخشان کشیده است . احمدی نژاد ددر واکنش به حضور سردار نجات در منزلش که در پی رد کاندیداتوری اش از وی دعوت به صبر و سکوت کرده بود تحلیلش از وضعیت اینده نظام را که چشم انداز نهایی فروپاشی است برای وی ترسیم کرد و تاکید کرد که او از حمایت میکرد و دولت روحانی نمی کند و موقعییت بین المللی نظام را نیز تسلیم خواند .

 محمود احمدی نژاد با اشاره به اینکه اوضاع کشور به معنی واقعی خراب است، گفته است که وضعیت اقتصادی، فاجعه بار و وضعیت اجتماعی، در آستانه فروپاشی و شرایط فرهنگی، به لحاظ از هم گسیختگی، غیرقابل وصف است. احمدی نژاد همچنین با بیان اینکه وضعیت امنیتی به گونه‌ای است که جریان نفوذ ضربات سنگین به کشور وارد می‌کند، این اقدامات تهاجمی امنیتی را ناشی از  ضعف و خیانت دانسته و با توجه به این شرایط، نسبت به مشارکت پایین مردم هشدار داده و گفته است که پایین بودن مشارکت آثار داخلی و بین‌المللی گسترده‌ای در پی دارد، و باعث زمین خوردن ایران خواهد شد.

احمدی نژاد در واکنش به رد صلاحیت خود، با بیان این موضوع که کسی چنین حقی ندارد، گفت وی این عمل ناحق را هرگز تایید نخواهد کرد و در برابر آن سکوت نخواهد کرد.

احمدی نژاد مسئول وضعیت اخیر را دولت و حکومت دانست و اظهار داشت اگر وی رد صلاحیت شود و وضعیت بدتر بشود، مردم دیگر این را از چشم دولت نمی‌بینند، و فقط آن را از چشم حکومت خواهند دید. وی افزود هرکسی که در این ارتباط و در این تصمیم نقش داشته باشد و شریک باشد، در این کار هم پیش خدا و هم پیش مردم، مسئول خواهد بود.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به چالش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت دشمن به این نتیجه رسیده که شرایط برای گرفتن امتیازات سنگین از نظام کاملا فراهم شده است. وی اظهار داشت از کلام و رفتار آنها کاملا پیداست که آنها بسیار امیدوار شده‌اند و باور کرده‌اند که نظام به زودی تسلیم می‌شود.وی افزود آنها منتظرند نظام در این مرحله عقب نشینی بکند، و بعد به طور سنگین روی حقوق بشر و مسائل نظامی فشار بیاورند.

احمدی نژاد فشار شدید اقتصادی را یکی از دلایل دور شدن مردم از نظام دانست و با بیان اینکه فاصله مردم با نظام روز به روز بیشتر خواهد شد گفت کشورهای غربی هم انحلال سپاه و هم حذف نظارت شورای نگهبان و هم برگزاری انتخابات با نظارت خارجی را خواهند خواست. وی افزود بعد هم کار را در مسیر تغییر نظام و رفراندوم قرار خواهند داد.

احمدی نژاد تاکید کرد اگر وضعیت به همین ترتیب پیش برود، در زمان کوتاهی، این مسائل را به طور جدی مطرح خواهند کرد.

رئیس جمهور سابق ایران دلیل اعتراض خود را انتظارات مردم از وی دانست و گفت نمی‌تواند ظلم را بپذیرد و سکوت کند.

وی خاطرنشان کرد نمی‌تواند تماشاگر نابودی انقلاب و نظام باشد و سکوت کند.

این رئیس جمهور محبوب آیت‌الله خامنه‌ای که این روزها به رئیس جمهور منفور نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است و بسیاری عمر سیاسی او را به کلی پایان‌یافته تلقی می‌کنند، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این موضوع که رفیق نیمه‌راه مردم نیست که عهد خود را بشکند، گفت این از احمدی نژاد به دور است که مردم را در میانه راه تنها بگذارد.

وی در عین حال با بیان این موضوع که تجمعات و حرکت‌های اعتراضی به خاطر رد صلاحیت را تایید نمی‌کند به سردار نجات که برای متقاعد کردن وی از خودداری از انجام حرکت‌های اعتراضی به سراغ او رفته بود اطمینان داد که هیچ اقدام اعتراضی در این خصوص نخواهد کرد.

وی در عین حال هشدار که عاملان این وضعیت بدانند که این نحوه برخورد با مردم، عاقبتی جز مقابله مردم با آنان نخواهد داشت.

احمدی نژاد افزود قابل تحمل نیست که انقلابی که خون صدها هزار نفر به پایش ریخته شده، به آسانی و به این ارزانی به خاطر جهالت و یا بی‌مسئولیتی برخی، از دست برود.

وی بار دیگر مدعی شد که برای نجات کشور و تغییر وضع زندگی مردم آمده است و تاکید کرد که عمیقا باور دارد که می‌توان با انجام برخی برنامه‌های اصلاحی و اجرای چند طرح مهم اقتصادی، امید را در جان مردم زنده کرد.

این اظهارات محمود احمدی نژاد در حالی عنوان می‌شود که در دوران ریاست جمهوری وی که تمامی امکانات و حمایت‌های سیاسی در اختیار او بود و در عین حال بالاترین میزان فروش نفت نیز در دولت وی نصیب او شده بود، جمهوری اسلامی یکی ازویران‌گرترین دوران‌های اقتصادی خود را پشت سر گذاشت و ویرانی‌هایی که وی در خوزه‌های اقتصادی و اجتماعی به بار آورده است، به گفته‌ی بسیاری از تحلیل‌گران تا سال‌های سال امکان اصلاح و بهبود نخواهد داشت.

محمود احمدی نژاد در ادامه‌ی اظهاراتش علاوه بر آنکه میرحسین موسوی را به دعوا به خاطر ناکامی در پیروزی در انتخابات متهم کرد، حسن روحانی را نیز متهم کرد که با مهندسی انتخابات در سال‌های ۹۲ و ۹۶ قدرت را برای دو دوره در دست گرفته است. وی افزود این دولت برخلاف ادعاهایشان، بدترین و ناسالم ترین وضعیت و بلکه فاسدترین نوع مدیریت را به نمایش گذاشته است.

وی در عین حال در اظهاراتی عجیب طرفداران دولت را متهم کرد که در نشست‌های درون‌گروهی خود و مشاوره با حامیان خارجی خود، به این نتیجه رسیده است که چاره‌ای جز حذف فیزیکی نامزد ملت و رد صلاحیت او نمانده است. احمدی نژاد افزود آنها بنا را بر این گذاشته‌اند که به هر ترتیب ممکن مانع از حضور وی در انتخابات شوند.

اظهارات عجیب و غریب و مضحک محمود احمدی نژاد در خصوص تبانی برای رد صلاحیت وی توسط حامیان دولت در حالی عنوان می‌شود که نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و شورای نگهبان و خامنه‌ای فارغ از خواست روحانی و حامیان او همه‌ی تلاش‌شان را کردند که هیچ کاندیدایی نزدیک به به دولت روحانی  تااید نشود و همتی  مدیر کل بانک مرکزی کسی بود نیز کسی بود که با روحانی اختلاف داشت و بعد از تایید صلاحیتش روحانی او را از کار برکنار کرد . و حامیان دولت روحانی هیچ امکانی برای مداخله و رایزنی در تایید صلاحیت‌ها ندازند که بخواهند مانع از حضور محمود احمدی نژاد شوند.

احمدی نژاد در ادامه‌ی‌سخنانش خطاب به سردار نجات، با بیان اینکه دولت وی کمک‌های زیادی به سپاه از جهات مختلف کرده است، اظهار داشت به خاطر این حمایت‌ها بارها از طرف گروه‌های سیاسی و مخالفین داخل و خارج شماتت شده است.

وی همچنین دولت روحانی را متهم کرد که تمامی کمک‌ها را قطع کرده و برای این کمک‌ها محدودیت ایجاد کرده است.

وی همچنین با اشاره به کمک‌های خود به سپاه اظهار داشت حتی در شب عید که اطلاعات سپاه برای پرداخت حقوق پرسنلش پول نداشته است وی برای آنها پول فرستاده است.

احمدی نژاد حکومت و دولت  را متهم به چپاول اموال ملت کرد و گفت به جای برخورد با این دولت، حکومت یکی از اطرافیان وی بقایی را روانه بیمارستان اعصاب و تیمارستان کرده‌اند و مشایی  را هم منزوی کرده‌اند.

انتقادات محمود احمدی نژاد در خصوص حیف و میل بیت‌المال توسط حسن روحانی در حالی عنوان می‌شود دولت وی بیشترین میزان حیف و میل را در جمهوری اسلامی انجام داده است، بیشترین سرمایه‌ها در دولت او از بین رفته است.

محمود احمدی‌نژاد در سخنان دیگری در خصوص رای شورای نگهبان و اعتراض به این رای، در یک پیام خطاب به مردم، حضور خود در انتخابات را به علت درخواست مردم از وی دانست و با بیان اینکه نمی‌توانست به مردم پاسخ منفی بدهد، خواست مردم را عامل اصلی برای حضور وی در ثبت نام دانست.

وی همچنین در این گفتگو خواستارآن شد که شورای نگهبان برای وی توضیح دهد که به چه دلیل او را رد کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سواستفاده نکرده و با رای بسیار بالای مردم مسئولیت اداره کشور به عهده او گذاشته شده است، تاکید کرد وی در انجام وظیفه کوتاهی نکرده و در دفاع از حقوق ملت هم کم نگذاشته است.

احمدی نژاد همچنین مدعی شد که گسترده‌ترین برنامه‌های عمرانی و زیربنایی در دولت او اجرا شده است.

وی علاوه بر این ادعا کرد گسترده‌ترین کار عمرانی، آب، برق، مدرسه، ورزشگاه، بندر، آزادراه‌ها، فضاهای آموزشی، در آموزش و پرورش، در دانشگاه‌ها، آبادی روستاها و … در دوره او اتفاق افتاده است.

وی همچنین خواستار آن شد که در تلویزیون با سند و مدرک، در یک برنامه زنده، با حضور خود احمدی‌نژاد اعلام کنند که چرا رد کرده‌اند.

محمود احمدی نژاد در حالی خواستار حضور شورای نکهبان به همراه خود او در تلویزیون و در برنامه زنده تلویزیونی برای توضیح درباره‌ی دلایل رد صلاحیت وی شده است، که  در زمان ریاست جمهوری خود او‌در سال ۱۳۸۸ و‌ برخوردهای ناعادلانه‌ایژکه با رقبای او ‌شد و‌ دروغ‌هایی که توسط خود وی درباره کاندیداها و‌ خانواده‌ی هاشمی عنوان شد، مخالفان و‌ منتقدان بارها خواستار حضور در برنامه تلویزیون با حضور اخمدی نژاد و دفاع از خود شدند و‌ خود او هر بار با تمسخر از کنار این درخواست عبور کرد.

محمود احمدی نژاد که مدعی است بیشترین اقدامات عمرانی در زمینه‌ی آب را انجام ‌داده است، به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان و متخصصان، بیشترین ویرانی در زمینه مدیریت آب در زمان وی رخ داده و بخش قابل توجهی از منابع ابی ایران در زمان وی و طی همین برنامه‌های عمرانی نابود شده است و‌ حتی همین اقدامات هم‌ افتخاری برای دولت احمدی‌نژاد ندارد. سدهایی که در دوران احمدی نژاد به بهره‌برداری رسیدند و‌ احمدی نژاد انها را جزو‌ افتخارات مدیریت آبی خود عنوان می‌کند، بیشترین صدمات را محیط زیست و‌ ذخایر ابی ایران وارد کرده‌اند و در مواردی ایران را در معرض نابودی قرار داده‌اند.

بنظر میرسد رهبر جمهوری اسلامی سیاست نمد مالی خلیفه برای مرگش  را برای به حاشیه راندن احمدی نژاد دنبال میکند و احمدی نژاد با ضبط وید یویی  برخی مسایل اماده است که دوباره خود را مطرح سازد این در حالیست که درغیاب حضوراپوزیسیون وی خود را  عملا به عنوان یک رهبر اپوزیسیون مطرح ساخته است . بنظر میرسد با تهدیدهایی که مطرح شد باعث شد که احمدی نژاد  مطالب اصلی خود را بیان نکند .هر چند که  بعد ازانتخابات ریاست جمهوری احتمالا وی با محدویت  بیشتری مواجه خواهد شد.  اقای خامنه ای خوشحال بود که با احمدی نژاد  جریان طرفدار خاتمی و هاشمی رفسنجانی را از صحنه سیاسی حذف کرده است اما در عمل  اکنون احمدی نژاد به یک گلوله برفی تبدیل شده است که خود به سمت رهبر نشانه رفته است . برخی از نزدیکان سابق احمدی نژاد گفتند وی فکر میکرد با امدن ترامپ  و افزایش در گیریها با حکومت ایران شانس بیشتری برخوردار بود و اکنون با پیشرفت در مصالحه و اجیا برجام شانس وی از این بابت کاهش یافته است . احمدی نژاد در حال حاضر با انجام مصاحبه های فراوارن با رسانه ها و حضور در کلاب هاوس سعی میکند  نقش خود را فعال و زنده نگاهدارد شاید در تحول جانشینی و مرگ ایت الله خامنه ای بتواند  نقش مهمتری و بالاتری ایفا کند.   

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*