خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » بازتاب گسترده قضاوت فغانی دربازی فرانسه و آرژانتین درمیان کارشناسان فوتبال جهان /امیر خسروجردی

بازتاب گسترده قضاوت فغانی دربازی فرانسه و آرژانتین درمیان کارشناسان فوتبال جهان /امیر خسروجردی

کارشناسان داوری فوتبال جهان از داوری «علیرضا فغانی» در مسابقه فرانسه و آرژانتین به نیکی یاد کردند و او را بخت اول قضاوت در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دانستند.

تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و آرژانتین درمرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهاین ۲۰۱۸ روسیه را روز شنبه، نهم تیرماه (۳۰ژوئن) به قضاوت علیرضا فغانی، داوربین المللی ایران در ورزشگاه «کازان آرنا»،شهر کازان برگزار کردند که این بازی جذاب ودیدنی با پیروزی ۴-۳ فرانسه خاتمه یافت و خروس‌ها به جمع هشت تیم برتر این دوره راه یافتند. نکته مهم این مسابقه، قضاوت بی نقص وعالی فغانی بود که مورد توجه بسیاری از کارشناسان داوری و فوتبال جهان قرار گرفت. آن‌ها در تفسیر خود با مثبت ارزیابی کردن داوری این بازی اعتقاد دارند که علیرضا فغانی بخت اول قضاوت در بازی فینال جام بیست و یکم است.
برانتون اسپید، گزارشگر شبکه «فاکس اسپورت»، آمریکا دراین باره اظهارداشت:«نخستین فینالیست جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مشخص شد، شما را در آنجا خواهیم دید آقای فغانی! یک عملکرد فوق‌العاده در یک بازی جذاب به نمایش گذاشته شد».
مارک هالسی، داوربین المللی اسبق فیفا و لیگ برتر انگلستان به تمجید از قضاوت علیرضا فغانی پرداخت و گفت:«در صحنه تذکر این داور به نیکلاس اوتامندی، مدافع تیم ملی آرژانتین، فغانی به درستی عمل کرد و باید این برخورد او به سایر داوران آموزش داده شود».
وی همچنین تاکید کرد:«علیرضا فغانی یک تورنمنت فوق‌العاده را پشت سر می‌گذارد».

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*