خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » تساوی ارزشمند ایران مقابل پرتغال در سارانسک/ امیر خسروجردی

تساوی ارزشمند ایران مقابل پرتغال در سارانسک/ امیر خسروجردی

یوزهای پارسی با سربلندی با جام جهانی وداع کردند.

در ادامه مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، شامگاه دوشنبه، چهارم تیرماه (۲۵ ژوئن) در گروه دوم تیم‌های ملی ایران و پرتغال در دیداری سرنوشت ساز و به قضاوت «انریکه کاسرس»، داور اهل پاراگوئه در ورزشگاه «موردوویا آرنا»، شهر سارانسک به مصاف هم رفتند که این مسابقه با توقف ۱-۱ پرتغال خاتمه یافت و ملی پوشان فوتبال ایران با گرفتن یک امتیاز با ارزش مقابل قهرمانی یورو ۲۰۱۶ شبی بیادماندنی را برای فوتبالدوستان ایرانی خلق کردند.
تیم ملی ایران دراین دیدار با ترکیب، علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، مهدی طارمی، سردار آزمون گام به زمین مسابقه گذاشت. ملی پوشان ایرانی برای صعود به مرحله جذفی جام جهانی باید مقابل رقیب قدرتمند خود به پیروزی می رسیدند و دراین میان در نیمه نخست روی فرارهای رامین رضائیان و وحید امیری از جناح راست و چپ به موقعیت‌های نصف و نیمه ای نیز دست یافتند، اما این حملات احساسی راهی به دروازه پرتغال پیدا نکرد و شاگردان کی روش از رسیدن به گل در حساس ترین بازی تاریخ فوتبال ایران ناکام ماندند. در آنسوی میدان پرتغال نیز که برای سرگروهی در گروه دوم رقابتی فشرده با اسپانیا داشت به دنبال پیروزی برابر ایران و صعود به مرحله بعد با عنوان صدرنشین بودند. در نیمه نخست بازیکنان تیم ایران کریستیانو رونالدو، کاپیتان پرتغال را به خوبی مهار کرده بودند و این فوق ستاره نتوانست خطری روی دروازه ایران خلق کند. درحالیکه بازی در نیمه اول روبه پایان بود پرتغال روی هنرنمایی کوارشما به گل برتری رسید تا نیمی از ورزشگاه سارانسک که طرفداران پرتغال بودند با این گل سراز پا نشناسند و به جشن و پایکوبی بپردازند. در دقیقه ۴۵ فرار کوارشما در محوطه جریمه با ضربه کات روی این بازیکن همراه شد و توپ به قعر دروازه بیرانوند رفت تا پرتغالی‌ها نیمه نخست را با پیروزی به رختکن روند.

با آغاز نیمه دوم دوباره این پرتغال بود که توپ و میدان را در دست گرفت و برای رسیدن به گل‌های بعدی روی دروازه ایران حمله رو شد. هنوز دقایقی از این نیمه نگذشته بود که کریستیانو رونالدو با خطای سعید عزت الهی در محوطه جریمه ایران سرنگون شد که داور پاراگوئه ای، بی درنگ برای پرتغال نقطه پنالتی را نشان داد، اما ضربه پنالتی رونالدو را علیرضا بیرانوند به زیبایی هرچه تمام‌تر دفع کرد تا با این اتفاق مهم ایران دوباره به بازی بازگردد. درادامه تیم ایران که در آستانه حذف از جام جهانی بود و دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت برای رسیدن به گل روی دروازه پرتغال حملات زیادی را تدارک دید که اگر مهاجمان ایران قدر این فرصت‌ها را می دانستند باز کردن دروازه پرتغال بیش از یک بار دور از دسترس نبود. درحالیکه بازی در وقت‌های تلف شده بود ایران در دقیقه ۹۳ به گل تساوی رسید. در این دقیقه ضربه سر سردار آزمون در محوطه جریمه پرتغال به دست سدریک مدافع این تیم برخورد کرد که داور مسابقه با دیدن (VAR) نقطه پنالتی را نشان داد که این ضربه را کریم انصاریفرد به قعر دروازه حریف فرستاد و بازی را به تساوی کشاند. پس از این گل، تیم ایران که امیدوار به تغییر نتیجه شده بود همچنان هجوم را در دستور کار قرار داد که در دقیقه ۹۵ مهدی طارمی در داخل محوطه جریمه پرتغال توپ را از دو قدمی به خارج از زمین فرستاد و بهترین فرصت ایران برای گلزنی و پیروزی دراین بازی حساس را از دست داد تا پرتغالی‌ها نفسی به راحتی بکشند. درنهایت، تیم ملی ایران با یک برد مقابل مراکش، یک شکست برابر اسپانیا و یک تساوی ارزشمند برابر پرتغال و کسب ۴ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی گروه دوم ایستاد و وداعی خوب با جام بیست و یکم داشت. در دیگر بازی این گروه نیز اسپانیا مقابل مراکش حذف شده از جام جهانی ۲-۲ مساوی متوقف شد، اما با کسب ۵ امتیاز در صدرجدول رده بندی قرار گرفت و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد. پرتغال نیز با همین تعداد امتیاز به خاطر دریافت کارت زرد بیشتر در رده دوم جای گرفت و به همراه اسپانیا راهی دور بعد شد. بدین ترتیب اسپانیا و پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی به ترتیب به مصاف روسیه و اروگوئه تیم‌های دوم و اول گروه یک می روند. مراکش که پیش از این از دور رقابت‌ها حذف شده بود با یک امتیاز در قعرجدول رده بندی قرار گرفت و به همراه ایران از جام جهانی خداحافظی کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*