خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » کی روش: سیدجلال حسینی مرا عاشق ایران کرد/ امیر خسروجردی

کی روش: سیدجلال حسینی مرا عاشق ایران کرد/ امیر خسروجردی

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، علت خط خوردن وریا غفوری از لیست ۲۴ نفره این تیم را حضور این بازیکن در پست وینگر راست تیم استقلال دانست.

تیم ملی فوتبال ایران برای برپایی اردوی تدارکاتی دو هفته ای در ترکیه و برگزاری دو بازی دوستانه با تیم‌های ترکیه و یونان، دوشنبه، سی ویکم اردیبهشت تهران را به مقصد استانبول ترک کرد. پیش از سفر ملی پوشان به ترکیه، کارلوس کی روش در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس به سئوالات مختلف پیرامون تیم ملی پاسخ داد.
کی روش در ابتدا در پاسخ به این سئوال که نظرتان درباره انتقادات به اعلام لیست ۲۴ نفره تیم ملی چیست، گفت:«خود من هم حتی نسبت به اعلام این لیست انتقاد دارم، اما کاری نمی‌شود کرد زیرا طبق قوانین و بنا بر مسائل لجستیکی و به لحاظ تعداد بازیکنانی که ما باید معرفی کنیم. فقط ۲۳ بازیکن می‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشد و مطمئن باشید اگر قانون به من اجازه می‌داد که ۴۶ بازیکن را به تیم ملی دعوت کنم بدون شک این لیست تیم ملی دچار تغییرات می‌شد».
وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درخصوص خط خوردن سید جلال حسینی و وریا غفوری از فهرست تیم ملی برای جام جهانی اظهارداشت:«من اصولا دوست ندارم درباره یکی دو بازیکن صحبت کنم، اما به خاطر احترامی که برای حسینی و غفوری قائل هستم درخصوص آن‌ها صحبت می کنم».
سرمربی تیم ملی ایران درخصوص دلیل خط خوردن سید جلال حسینی تصریح کرد:«حالا در مورد یک بازیکن خاص که می‌خواهم به صورت ویژه در موردش صحبت کنم. بازیکن من یعنی سیدجلال حسینی است. در راستای منافع تیمی فقط با یک کلمه می‌توانم سید جلال را توصیف کنم؛ احترام. ما در ساختمان پک دیواری داریم که به نام ساختمان مفاخر نامگذاری شده، آن دیوار متعلق به ۶ بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران است، جلال یکی از آن ستون‌هایی است که در ساختمان پک و در تاریخ فوتبال ایران ثبت شده است، ولی الان ما جام جهانی و در آینده جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم. باید در چنین وضعیتی فضایی بسازیم تا نفرات جوان‌تر به تیم ملی بیایند و در آینده کمک حال‌مان باشند. نفراتی مثل مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، خانزاده، روزبه چشمی و بازیکنان جوان دیگر، باید رو به جلو حرکت کنیم. با تمام احترام قلبی که برای سیدجلال حسینی قائل هستم مخصوصاً خودم، اما همین احترام را باید برای نسل آینده فوتبال ایران نیز داشته باشیم. آنهایی که در آن رشد می‌کنند باید چنین احترامی را برایشان قائل باشیم. ما نمی‌توانیم یک تیم ملی داشته باشید که فقط در حالت رکود باشد بلکه باید رو به جلو حرکت کنیم. یکبار دیگر تاکید می‌کنم که سیدجلال حسینی در لیست انتظارمان خواهد ماند و هر لحظه که احتیاج باشد او به تیم ملی ملحق خواهد شد».
کی روش ادامه داد:«سیدجلال حسینی از جمله بازیکنانی بود که با الگوی اخلاقی و فنی که همیشه از خودش نشان داد باعث شد که من عاشق بازیکنان ایرانی شوم و یکی از دلایلی که باعث شد من هفت سال در ایران بمانم همین سیدجلال حسینی بود. بازهم بر می‌گردیم به مطلب اولمان، بعضی‌ها در این زمینه موافقند و بعضی‌ها مخالف».
کی روش در ادامه درباره حذف «وریا غفوری» از فهرست تیم ملی گفت:«من بیش از یک ماه پیش غفوری را صدا کردم و به او گفتم: پسرم ما در تیم ملی نیازی به وینگر راست نداریم، تو باید در دفاع راست بازی کنی. چون بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فر و قلی‌زاده در وینگر راست هستند و من چنین نفراتی را در این پست دارم. من به وریا تأکید کردم که در تیم ملی به یک دفاع راست محکم نیاز دارم، اما وقتی در تیم استقلال و با تصمیم وینفرد شفر او از پست دفاع راست به هافبک راست تبدیل می‌شود این دیگر به سرمربی این تیم برمی‌گردد. نمی‌دانم چگونه شفر از عدم دعوت وریا غفوری به تیم ملی سورپرایز شده است. وقتی در تیم خودش اعتقادی ندارد که در دفاع راست از وریا استفاده کند و پست او را تغییر می‌دهد چگونه سورپرایز می‌شود».
وی اظهارداشت:«وقتی قرار است ما مقابل تیم‌های بزرگی مثل مراکش، اسپانیا و پرتغال بازی کنیم من احتیاج به یک دفاع راست محکم دارم، اما من می‌خواهم بگویم که چنین تصمیماتی در فوتبال یک امر طبیعی است و گاهی اوقات چنین اتفاق‌هایی در فوتبال رخ می‌دهد، اتفاق‌هایی عجیب».
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران درپایان این گفتگو درباره حواشی اردو‌های این تیم در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد:«در دوسال گذشته برخی ازافراد که رفقای آقای حسین هدایتی بودند در نیمه شب و بدون اجازه من وارد هتل شدند و دو بازیکنی که قرار بود به استقلال بروند را با دادن پیشنهاد نجومی به پرسپولیس بردند ما در تیم ملی اینگونه افراد را نمی‌خواهیم. آن اتفاق که یک اتفاق شعبده‌گونه بود، جایی که بدون اطلاع من به اتاق بازیکنانم رفتند و با آن‌ها قرارداد امضا کردند. من اینگونه ایجنت‌ها که به اصطلاح به آن‌ها دلال گفته می‌شود را در تیم ملی بخواهند فعالیت کنند را قبول نخواهم کرد و نخواهم پذیرفت. تا زمانی که من در تیم ملی هستم، تیم ملی یک وسیله یا یک پُلی برای جابجایی بازیکنان از استقلال به پرسپولیس نخواهد بود».

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*