خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » بازتاب گسترده حضور «دختران مردنما» در استادیوم آزادی در رسانه‌های جهان/ امیر خسروجردی

بازتاب گسترده حضور «دختران مردنما» در استادیوم آزادی در رسانه‌های جهان/ امیر خسروجردی

رسانه‌های معتبر خارجی ورود پنج دختر با تغییر چهره به سبک مردان به استادیوم آزادی برای دیدن بازی پرسپولیس و سپیدرود رشت را بازتاب دادند.

پس از انتشار عکس‌ها و تصاویر ویدئویی از حضور ۵ دختر با چهره مردانه در بازی روز جمعه تیم‌های پرسپولیس و سپیدرود رشت در هفته سی ام و پایانی لیگ برتر فوتبال ایران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، رسانه‌های دیگر کشورها نیزبا پرداختن به این موضوع آن را به تیتر یک خود تبدیل کردند.
سایت News استرالیا درمطلبی دراین باره نوشت:«تصاویر ۵ دختر ایرانی که در بازی فوتبال در ایران خود را شبیه مردان درست کرده‌اند در همه جا پخش شده است. این تصاویر نشان می‌دهد که زنان در استادیوم آزادی تهران چهره خود را تغییر داده‌اند و قهرمانی تیم خود پرسپولیس در لیگ فوتبال ایران را از نزدیک تماشا می‌کنند».
این رسانه استرالیایی افزود:«دختران با پوشیدن لباس‌های مردانه و داشتن ریش‌های مصنوعی بدون مشکل از جلوی ماموران امنیتی رد شدند و وارد استادیوم شدند. آن‌ها بدین شکل توانستند مدال گرفتن تیم پرسپولیس و یازدهمین قهرمانی آن را ببینند».
روزنامه انگلیسی دیلی میل نیز با اشاره به ورود ۵ نفر با ظاهری مردانه به استادیوم آزادی نوشت:«زنان از سال ۱۹۷۹ نمی‌توانند برای تماشای مسابقه‌های فوتبال به استادیوم بروند و مسئوولان اعلام کرده‌اند که دلیل این مساله حفاظت از زنان در مقابل محیط نامناسب استادیوم است».
وبسایت شبکه BBC و Indian express نیز با منتشر کردن عکس‌ها، ویدئوها و پست‌های مردم در فضای مجازی و توییتر به موضوع ورود زنان با ظاهری مردانه به استادیوم آزادی پرداخته‌اند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*