خانه » مقاله » متن بیانیه حزب اراده ملت ایران دیماه 96

متن بیانیه حزب اراده ملت ایران دیماه 96

به‌نام خدا

جور و بیداد کند عمر جوانان کوتاه ای بزرگانِ وطن بهر خدا داد کنید
گر شد از جور شما خانه موری ویران خانه‌ی خویش محال است که آباد کنید

“ملک الشعرای بهار”

مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی ایران

سالهاست که در سرزمین‌ عزیزمان جان‌های شیفته و عدالت‌خواه ضمن بیزاری جستن از هرگونه تبعیض و فساد، نیروهای دولتی و حاکمیتی را به برخوردی مقتدرانه و تبری‌جویانه از فسادهای سازمان‌یافته که فقر و بی‌عدالتی می‌آورند، فرا می‌خوانند. مطالبه‌ی ایشان در پیش‌گرفتنِ رویکردی متعهدانه و انسان‌محورانه از سوی مسئولین برای کاستن از تبعیضات گسترده است. نکته‌ی برجسته آنست‌که، این مهم اگر هم در دستورکار دولت‌ها بوده و برخی دولتمردان، عزمی هم بر آن داشته‌اند، هیچیک امّا توفیق چندانی نیافتند که جلوه‌ای از عدالت را در کشور به تصویر بکشند تا موجبات وحدت و همگرایی ملّی را فراهم کند و همچنان بر سیاست‌های ناکام پیشین در ریشه‌کنی فقر و تبعیض اصرار ورزیده‌اند. در شرایطی که تقریبا سه دهک جامعه بطور روزانه با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی به دشواری، روز خود را به شب می‌رسانند و سه دهک میانی نیز، در آستانه‌ای زیست می‌کنند که هرگونه بحران چون بیماری و زلزله و تصادف، می‌تواند ایشان را به زیر خط فقر بکشاند، هنوز هم شاهد گام‌هایی اساسی و مشهود، در مسیر اصلاحِ ساختارهای اقتصادی کشور و مبارزه با فساد و سوء‌استفاده‌ها نیستیم. رخدادهای مختلف طبیعی و غیرطبیعی در ایران بارها و بارها طی این سالها به ما اثبات کرده است که مردم در نوعدوستی، کمک به یکدیگر، میهن‌دوستی و تعاون همیشه پیش‌گامند. لذا هماره تکلیف بزرگی بر دوش مسئولینی خواهد بود که با رای و اراده این ملّت شریف بر اریکه‌های قدرت جای گرفته‌اند و متعهد شدند که جز برای منافع و ارزش‌های مردم و جز برای آبادانی و سربلندی وطن، طیِّ طریق نکنند. حال که در نخستین سال از دوره‌ی ریاست جمهوری دوازدهم قرار داریم با توجه به شرایط و مناسباتی که در کشور بویژه در این روزها حاکم است، انتظار می‌رود که دولت و تمامی مسئولین نظام، همّت خویش را صرف ادای تعهدات خویش به ملّت کنند.
حزب اراده ملت ایران در آستانه‌ی بررسیِ لایحه‌ی بودجه ۹۷ در مجلس شورای اسلامی و با توجه به مطالبات بخشهای وسیعی از جامعه ایران که بخشی از آن در تجمعات روزهای اخیر نمایان شده است، خواستار آنست که با جلب مساعدت و همراهی مجلس و پشتیبانی رهبری، برای تحقق بودجه در مسیر تامین نیازمندی‌ها و مطالبات اقشار متوسط و پایین جامعه، اهتمامی مضاعف از سوی تمامی مسئولین خرج شود.

لذا حزب اراده ملّت ایران در راستای این مهم، موارد زیر را پیشنهاد می‌نماید:

۱. از بودجه‌ی هنگفت برخی نهادهای غیرخدماتی و تبلیغاتی به نفع دهک‌های پایین جامعه و در جهت رفع مشکل بیکاری و آسیب‌های اجتماعی به‌طور چشمگیری کاسته شود.

۲. با وجود معضلات و نیازهای اقتصادی و اجتماعی داخل کشور، درآمدهای ملّی و سرمایه‌های کشور برای آبادانی و رفع چالش‌های ایران صرف گردد.

۳. در برخورد با پرونده‌ی رانت‌خواران، سوء‌استفاده‌کنندگان از موقعیت‌ها و سرمایه‌های ملی و عمومی و عاملین فساد اقتصادی، بطور عادلانه و مطابق قانون بدون هیچگونه چشم‌پوشی، برخوردی سختگیرانه صورت پذیرد.

۴. دریافتی مدیران دولتی و متولیان نهادهای حاکمیتی به شدّت محدود گردد و این ارقام بطور شفاف به عموم ملّت اعلام گردد.

۵. این چرخش بودجه می‌تواند در قالب ایجاد اشتغال پایدار، تقویت و گسترش بیمه‌های اجتماعی، افزایش حقوق و دستمزها و همچنین ارائه خدمات رایگان فراگیر در حوزه‌های مختلف بهداشت، آموزش و اسکان و تامین امکانات عادلانه‌ی اجتماعی- فرهنگی جامه‌ی عمل بپوشد.

۶. با توجه به رسمیت داشتنِ اعتراضات قانونی مردم در چارچوب قانون اساسی، فضایی واقعی برای شنیده شدن اعتراضات مردم و تحقق عملی تجمعاتِ به حقّ و مدنی مردم در نظر گرفته شود.

طبیعی است عدم واکنش مناسب از سوی نهادهای دولتی و حاکمیتی به این مطالبات رو به گسترش و به حقّ، میتواند موجبات سواستفاده‌ی دشمنان این مرز و بوم را نیز فراهم آورد و مسیر تحقق عدالت و مردم سالاری را دشوارتر نماید. حزب اراده ملت ایران برخود لازم می‌داند که همچون یک دیدبانِ مردمی و بعنوان یک حزب پیشگام در مبارزه با فساد، واکنش دولت و نهادهای قدرت را در مواجهه با مطالبات گسترده‌ی اقتصادی مردمی رصد نموده و مجدّانه پیگیرِ این مطالبات تا دستاوردی ملموس و رضایت‌بخش برای مردم باشد.
حزب اراده ملت ایران ابراز خشونت و بروز رفتارهای آشوبگرانه و تخریب اموال عمومی را نه تنها متناسب با شانیت و فرهنگِ مردم ایران زمین نمی‌داند که بروز چنین مواردی را موجب برباد رفتن سرمایه‌های مادّی و معنوی و ملی و انسانی کشور برمی‌شمارد. لذا تاکید دارد که خویشتنداری را سرلوحه‌ی مطالبه‌گری خویش قرار ‌دهیم تا امکان بروز هرگونه سوء استفاده از حرکت‌های آرام و مسالمت‌جویانه سلب گردد.
حزب اراده ملت ایران بیانیه تحلیل خود را درباره وقایع اخیر کشور، متعاقبا منتشر خواهد نمود.

دی ماه ۱۳۹۶

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*