خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » گرشاسبی: ریزه اسپور شکایتش از پرسپولیس را پس گرفت /امیر خسروجردی

گرشاسبی: ریزه اسپور شکایتش از پرسپولیس را پس گرفت /امیر خسروجردی

نشست خبری اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تهران امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری های ایران، کنفرانس خبری اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، امروز دوشنبه، بیست وهفتم آذر در محل این باشگاه در تهران برگزارشد که طی آن آنها اعلام کردند که موضوع شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه به خاطر فسخ قرار داد مهدی طارمی با این باشگاه ترکیه ای با رضایت آنها بسته شد.
حمید رضا گرشاسبی، عضو هیات مدیره و سرپرست باشگاه پرسپولیس دراین باره گفت: انصافا طبق همه مستندات، حق ۱۰۰ درصد با ما بوده است. بازیکنی که ۲۶ فروردین با ما تفاهم‌نامه امضا کرده و بعد در ترکیه دو جلسه با تیم ریزه اسپور تمرین داشته و مجددا برگشته و قرارداد اصلی را با پرسپولیس امضا کرده و کارت آی تی سی به نام پرسپولیس صادر شد که درلیگ برتر برای ما بازی کرده است و مجددا کارت او برای لیگ قهرمانان صاد شده و در مسابقات برای پرسپولیس به میدان رفته است. درنهایت بعد از ارائه این همه مستندات ما طبق ادعای باشگاه ریزه اسپور درفیفا محکوم شدیم.
وی افزود: این مشکلات گذشت و ما پیگیری کردیم، اما ریزه اسپور برنده شد. با توجه به اعتراض ما باید نتیجه نهایی را ارائه می‌کردند که ما راه مناسب را تعامل دیدیم. در سفری که آقای اردوغان به ایران داشتند، در آن جلسه پیگیر شدیم. جا دارد از دکتر سلطانی‌فر تشکر کنیم که در میز ناهار این مساله را مطرح کرند و قول دادند موضوع را حل کنند و همان جا به صورت تلفنی با ریزه اسپور صحبت کردند. به اتفاق مسئولان بخش حقوقی به استانبول رفتیم و جلسه پنج ساعته‌ای با دوستان داشتیم. آنها گفتند ۷۹۵ هزار و ۵۰۰ یورو را واریز کنید که بعد ما بگوییم چقدر تخفیف می‌دهیم و به چه شکل تعامل می‌کنیم. در همین فاصله رییس جمهور ایران با هیات همراه به استانبول رفت و ما پیگیری ویژه‌ای داشتیم و ملاقاتی با آقای واعظی و حسین‌پور رئیس تشریفات و آقای ظریف داشتیم. آنها قول دادند که در جلسات بین کنفرانس کشورهای اسلامی این موضوع را پیگیری کنند.
گرشاسبی تصریح کرد: در جلسه نهایی که شش ساعت به طول انجامید، آنها گفتند طارمی یا علیپور را به ما بدهید. به آنها گفتیم ما از نقل و انقالات محروم هستیم و نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. اگر قرار بود این بازیکنان را بدهیم که با شما صحبت نمی‌کردیم. در نهایت توافق کردیم و اینجا اولین بار است که توافق به امضای مدیران دو باشگاه و بخش حقوقی هر دو طرف رسیده به سرانجام رسید. بندی را اضافه کردیم که باشگاه پرسپولیس متقابلا از شکایت خود از باشگاه ریزه اسپور صرف نظر می‌کند و فقط محرومیت خودمان از پنجره‌های بسته شده را پیگیری می‌کنیم. ما رضایت طارمی را هم گرفتیم و این باشگاه تعهد داد که دنبال طارمی نباشد. ما از یک خاکریز جلو رفتیم، اما خاکریز اصلی ما فیفا است و یک وکیل سوئیسی آن را پیگیری می‌کند و ان‌شاءالله بتوانیم این محرومیت‌ها و پنجره‌های بسته شده را باز کنیم و مشکل پرسپولیس حل شود.
سرپرست باشگاه پرسپولیس درادامه اظهارداشت: روزی که با ریزه اسپور تفاهم کردیم، روز بعد آخرین مهلت برای ریزه اسپور بود که دفاعیه خود را به فیفا ارسال کند و آنها گفتند آن فرم را پر نکردند تا محرومیت ما با مشکلی مواجه نشود و گفتند نامه می‌زنیم که با پرسپولیس به تفاهم رسیدیم و موردی بین دو باشگاه نیست. در این قرارداد آمده که باشگاه ریزه‌اسپور بر حسب توافق به عمل آمده، ضمن صرف نظر ار دریافت غرامت، برای رفع محرومیت پرسپولیس هم کمک می‌کند. این باشگاه نسبت به پرسپولیس و مهدی طارمی رضایت کامل خود را اعلام می‌کند.
سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه افزود: گرشاسبی ادامه داد: تفاهم‌نامه تضمین می‌کند که در آینده بابت هزینه‌های کسر و سایر موارد مربوط به پرونده ریزه‌اسپور هیچ‌گونه ادعایی نداشته باشد. زکریا دانگا، وکیل اصلی باشگاه که پرونده دست او بود و علی زکی که قائم مقام باشگاه ریزه‌اسپور بود این موارد را امضا کردند. همچنین از باشگاه پرسپولیس، من و ذاکر امضا کردیم و این تفاهم نامه انجام شد.
گرشاسبی درپایان در خصوص تمدید قرارداد برانکو هم گفت: صحبت‌ها و توافقات انجام شده است. یکسری بدهی‌های گذشته به برانکو و تیم فنی‌اش باقی مانده است. ما لیست آن را به برانکو دادیم تا اگر اعتراضی به این مبالغ داشتند به ما بگویند که دیروز به ما اعلام کردند. ان‌شاءالله بحث تمدید قرارداد برانکو فردا یا پس فردا نهایی می‌شود. فعلا ۹۰ درصد راه را رفته‌ایم ولی صلاح نیست که رقم قراداد برانکو را رسانه‌ای کنیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*