خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » وزنه برداری جهان، علی حسینی و سلیمی نقره و برنز گرفتند/ امیر خسروجردی

وزنه برداری جهان، علی حسینی و سلیمی نقره و برنز گرفتند/ امیر خسروجردی

رقابت های وزنه برداری قهرمان جهان با برگزاری پیکارهای دسته فوق سنگین به پایان رسید.

در روز پایانی این دوره از مسابقات که در آناهیم ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار می شد، بامداد چهارشنبه، پانزدهم آذر (۶ دسامبر) مسابقات دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم بهداد سلیمی و سیعد علی حسینی، دو وزنه بردار تیم ملی ایران با رقابت به حریفان خود پرداختند که درپایان به ۵ مدال نقره و برنز دست یافتند.
درحرکت یکضرب، بهداد سلیمی در مرتبه اول وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را مهار کرد. وی در بار دوم وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در حرکت سوم و نهایی در مهار وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی ناکام ماند و به مدال نقره حرکت یکضرب دست یافت. درهمین دسته، سعید علی حسینی که پس از محرومیت هشت ساله دوباره به وزنه برداری بازگشته در حرکت یکضرب و در مرتبه اول وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را نتوانست مهار کند. او در بار دوم نیز موفق با بالای سربردن این وزنه نشد و در آستانه حذف قرارداشت، اما در مرتبه سوم و نهایی وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را مهار کرد و نشان برنز را از آن خود کرد.
در حرکت دوضرب، بهداد سلیمی وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را بالای سر برد، اما هیات ژولی این حرکت را قبول نکرد تا دوباره همان اتفاقات المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل این بار در آناهیم آمریکا تکرار شود. سلیمی در باردوم وزنه ۲۴۲ کیلوگری را بالای سر برد و مورد تایید هیات ژولی قرار گرفت. او در مرتبه سوم و نهایی وزنه ۲۵۲ کیلوگرم را مهار کرد و سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد، اما هیات ژولی دوباره این حرکت را مردود اعلام کرد و سلیمی از دستیابی به مدال در حرکت دوضرب بازماند و پنجم شد. سلیمی درنهایت با مجموع ۴۵۳ کیلوگرم به مدال برنز رسید.
پس از اینکه اعضای هیات ژولی دو مرتبه وزنه های مهار شده توسط بهداد سلیمی را قابل قبول ندانستند این وزنه بردار که از این تصمیم آنها به شدت عصبانی بود در زمان دریافت مدال ازدست تاماش آیان، رئیس فدراسیون وزنه برداری مدال های خود را درجیبش گذاشت و اعلام کرد از صحنه وزنه برداری کنار خواهد رفت و دیگر در این ورزش نخواهد ماند.
سعید علی حسینی هم در حرکت دو ضرب در بار اول وزنه ۲۳۶ کیلوگرم را مهار کرد. وی درمرتبه دوم موفق شد وزنه ۲۴۳ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و سرانجام در مرتبه سوم و نهایی نیز وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را مهار کرد و به نشان برنز دست یافت و در مجموع نیز با ۴۵۳ کیلوگرم گردن آویز نقره را از آن خود کرد و به کار خود دراین دوره از مسابقات پایان داد. دراین دسته، لاشا تالاخادزه گرجستانی و قهرمان بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل در یکضرب با مهار وزنه ۲۲۰ کیلوگرم طلا گرفت. او در دوضرب با بالا بردن وزنه ۲۵۷ کیلوگرم دومین مدال طلا را از آن خود کرد و در مجموع نیز با ۴۷۷ کیلوگرم هم به سومین مدال طلا دست یافت و هم عنوان قویترین مرد جهان را همچنان به خود اختصاص داد.
بدین ترتیب و درپایان رقابت های وزنه بردرای قهرمانی جهان، تیم ملی ایران در بخش امتیازی با کسب ۵۰۹ امتیاز برای نخستین بار به مقام قهرمانی رسید. تیم های کره جنوبی و ازبکستان نیز دوم وسوم شدند. در رده بندی مدال نیز تیم ملی ایران با کسب ۵ نشان طلا، ۳ نقره و ۶ برنز پس از تایلند در رده دوم قرار گرفت. تایلند و گرجستان نیز اول و سوم شدند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*