خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » هاشمی طبا: ما نفوذی در کمیته بین المللی المپیک نداریم /امیر خسروجردی

هاشمی طبا: ما نفوذی در کمیته بین المللی المپیک نداریم /امیر خسروجردی

مصطفی هاشمی طبا، رئیس اسبق کمیته ملی المپیک ایران گفت: موضوع تعلیق کشتی ایران جدی است و ما برخلاف قوانین آی او سی عمل می کنیم.


پس از اینکه در روزهای گذشته رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی موضوع تعلیق عضویت کشتی ایران در اتحادیه جهانی را به دلیل باخت عمدی علیرضا کریمی مقابل کشتی گیر روسی در رقابت های امیدهای جهان برای روبرو نشدن با کشتی گیر اسرائیلی بسیار جدی خواند، مصطفی هاشمی طبا، رئیس اسبق کمیته ملی المپیک هم در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا با تایید این موضوع گفت: کمیته بین المللی المپیک به دنبال گرفتن بهانه از ورزش ایران بود که درحال حاضر این بهانه را نیز به دست آورد است.
وی افزود: آی او سی به دنبال چنین مسائلی است و ما نیز به دست آنها گزک لازم را داده‌ایم. اطلاعات، نفوذ می‌کند. صحبت‌های مربی در کنار زمین مبنی بر باختن علیرضا کریمی و همچنین عکس‌ها و تشویق‌هایی که از کشتی‌گیرمان پس از آن مسابقه در داخل ایران انجام دادیم، چنین مسائلی را به وجود آورد. حال باید چه کار کنیم، نمی‌دانم!
عضو اسبق کمیته بین المللی المپیک خاطرنشان کرد: درالمپیک ۲۰۰۴ آتن نیز مورد مشابهی رخ داد و در جودو، آرش میراسماعیلی از رویارویی با حریف اسرائیلی خودداری کرد که در آن زمان مسئولان کمیته بین المللی المپیک قصد اخراج کاروان ایران از این بازی ها را داشتند، رئیس آی او سی آن زمان موضوع را به من ارجاع کرد و من گزارش را طوری ارائه کردم که آنها مساله را حل شده تصور کنند و دیگر موضوع را پیگیری نکردند، اما در حال حاضر نمی‌دانم کسانی که با این موضوع در ارتباط هستند چگونه می‌خواهند عمل کنند و این مساله را توضیح دهند.
وی درپایان تصریح کرد: ما هیچ نفوذی در آی او سی نداریم و علاوه بر آن نیز برخلاف قواعد آنها عمل می کنیم. هرچند که کمیته بین المللی المپیک نیز خیلی به منشور المپیک وفادار نیست، اما هر کجا که بخواهند مجازاتی را بر علیه کشوری انجام دهند به آن رجوع می کنند و من امیدوارم که در نهایت اتفاق بدی برای کشتی ایران رخ ندهد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*