خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » رسوایی دوپینگ درفوتبال روسیه، رئیس فدراسیون استعفا داد/ امیر خسروجردی

رسوایی دوپینگ درفوتبال روسیه، رئیس فدراسیون استعفا داد/ امیر خسروجردی

ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به دلیل انتشار اخبار دوپینگ بازیکنان این کشور به طور موقت استعفا داد.

پس از اینکه رسانه های اروپایی در چند روز گذشته از دوپینگ فزاینده درمیان بازیکنان فوتبال روسیه خبر داده و آن را اقدامی برنامه ریزی شده اعلام کردند، سرانجام ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور دوشنبه شب به طور موقت از سمتش استعفا داد. موتکو که مسئولیت برگزاری بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ را برعهده دارد پیش از این هم به دلیل نقش داشتن در پرونده دوپینگ سازمان یافته ورزشکاران المپیکی این کشور از سوی کمیته بین المللی المپیک برای همیشه از حضور در این کمیته محروم شده بود.
موتکو پس از کناره گیری موقت از سمت ریاست فدراسیون فوتبال روسیه به خبرنگاران گفت: من این تصمیم را گرفتم و آن را به اطلاع کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه رساندم. یکی از قوانین اتحادیه این است که اگر رئیس نتواند به وظایفش عمل کند، باید استعفا بدهد. برای اینکه فدراسیون فوتبال روسیه بتواند کارش را انجام بدهد، من خواستار تعلیق فعالیتم برای ۶ ماه شدم. وی افزود: من به طور کامل کناره گیری نمی کنم و دستورات من معتبر است. من مطمئنا بعد از ۶ ماه و شاید هم زودتر، باز خواهم گشت.
پس از کناره گیری موتکو، فدراسیون فوتبال روسیه اعلام کرد که، الکساندر علایف به طور موقت مسئولیت های او را برعهده خواهد گرفت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*