خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » انوشیروانی: ایران جایگاهی درفدراسیون جهانی وزنه برداری ندارد /امیر خسروجردی

انوشیروانی: ایران جایگاهی درفدراسیون جهانی وزنه برداری ندارد /امیر خسروجردی

سجاد انوشیروانی، سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: دررقابت های جهانی، عراق، اوگاندا و عربستان داور داشتند، اما داوران ایران غایب بودند.

در رقابت های وزنه برداری جهان در آناهیم آمریکا که با قهرمانی تیم ملی ایران همراه بود، بهداد سلیمی، وزنه بردار فوق سنگین تیم ملی ایران در حرکت دوضرب با رای منفی اعضای هیات ژوری مواجه شد و در این حرکت از دستیابی به مدال بازماند که همین موضوع باعث شد این وزنه بردار با انتقاد شدید از این تصمیم هیات ژوری اعلام کند که از دنیای وزنه برداری خداحافظی خواهد کرد. ریاست هیات ژوری در مسابقات دسته فوق سنگین را جلود عراقی برعهده داشت. این درحالی است که عراق جایگاهی در وزنه برداری دنیا ندارد، اما فدراسیون وزنه برداری این کشور با ارتباطات خوبی که با فدراسیون جهانی برقرار کرده چندین داور مطرح در وزنه برداری دارد که معروف ترین آنها، جلود است که دو بار با رای منفی خود مانع مدال گرفتن بهداد سلیمی شده است.
سجاد انوشیروانی، سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین از عدم توجه به داوران وزنه برداری در ایران انتقاد کرد و گفت: متاسفانه وقتی انگشت می گذاریم روی نقاط ضعف، به خیلی ها برمی خورد. من گفتم ما در داوری ضعیف هستیم، اما اصلا منظورم این نبود که داوران ضعیفی داریم. ضعف ما در داوری ها برمی گردد به ارتباطات ضعیفی که میان کمیته داوران و خود فدراسیون وزنه برداری با کمیته اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری وجود دارد.
وی افزود: من می گویم چرا ما نباید در سطح اول داوری دنیا نماینده داشته باشیم؟ مگر ایران یکی از سه قطب بزرگ وزنه برداری دنیا نیست؟ مگر در ترکیب تیم ما سه قهرمان المپیک و چهار وزنه بردار که سابقه شکستن رکوردهای دنیا را دارند وجود ندارد؟ پس چرا نباید هیچ نماینده ای از داوری ایران در جمع داوران یا هیات ژوری مسابقات وجود داشته باشد؟ چرا کسی به طور روشن و صریح به این سئوال پاسخ نمی دهد؟ شما ببینید درهمین دوره رقابتهای جهانی در آمریکا، داورانی از اوگاندا، عربستان، نیوزیلند، دومنیکن، جمهوری چک، قبرس و حتی یمن حضور داشتند. اسم کدام یک از این کشور ها تا به حال در وزنه برداری به گوشتان خورده است؟ چطور می شود که یمن، عربستان یا اوگاندا داور معرفی می کنند به فدراسیون جهانی وزنه برداری، اما ما نمی توانیم از چیزی که حق مسلم و واقعی وزنه برداری مان است دفاع کنیم؟
نایب قهرمان فوق سنگین وزنه برداری بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن درپایان اظهارداشت: اگر می گویم ما در داوری ضعیف هستیم منظورم همین مسائل است. وقتی ارتباطات ما قوی باشد و وقتی نمایندگانی از ایران به عنوان داور یا هیات ژوری در صحنه رقابتها حضور داشته باشد، شک نکنید می تواند موثر باشد. داوران ما قرار نیست رایی را برگردادند یا حقی را ناحق کنند، اما همین حضورشان باعث می شود جلوی بسیاری از رای هایی که بر اساس برخی سخت گیری مرسوم صادر می شود گرفته شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*