خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » کی روش: رفتار کره ای ها باعث قدرتمندتر شدن ایران می شود/امیر خسروجردی

کی روش: رفتار کره ای ها باعث قدرتمندتر شدن ایران می شود/امیر خسروجردی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از شرایط زمین تمرین این تیم در کره جنوبی به شدت انتقاد کرد.

کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران درحاشیه تمرین این تیم در کره جنوبی در گفتکو با روزنامه های این کشور درباره زمین تمرین تیم ملی اظهارداشت: شما بهترمی دانید زمانی که کره به ایران می آید ما نهایت تلاش خود را می کنیم تا بهترین شرایط و امکانات موجود را در اختیارشان قرار دهیم. بهترین استادیوم، بهترین زمین، بهترین غذا وغیره. وقتی کسی بهترین ها را در اختیار شما قرار می دهد، شما باید نسبت به او سپاسگذار باشید. در حال حاضر همه ما می دانیم که این زمین بهترین نیست، اما با انجام این کار شما تنها باعث بهتر و قدرتمندتر شدن ایران می شوید. این شرایط به ما کمک می کند تا رشد کنیم و بهتر آماده شویم اما برای فوتبال کره و طرفدارانش تنها سرافکندگی به بار می آورد.
وی درباره اینکه برای دومین بار تیم ملی ایران پیاپی به جام جهانی صعود کرده و انتظاراتش از ایرانی ها چیست، تصریح کرد: اولا اینکه انتظارات من و طرفداران فوتبال ایران این است که فوتبال را در سطح عالی بازی کرده و افتخار، شادی و خوشحالی را به میهن بیاوریم. دوما اینکه اگر تیم ملی فوتبال ایران عالی بازی کند مسلما شانس بهتری داریم تا برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران به مرحله دوم صعود کنیم. با این وجود این هدف و رویا به این بستگی دارد که ایران بتواند یک برنامه آماده سازی، جاه طلبانه، ممتاز و خاص را برای جام جهانی برگزار کند.
کی روش افرود: برای انجام این کار نیاز داریم تا یک سرمایه گذاری درست، بجا و یک برنامه تقویت فنی را به طور خاص برای آن دسته از بازیکنانی داشته باشیم که از تیم های محلی می آیند و تمرین ها و استانداردهای مشابه بازیکنانی را که در اروپا بوده اند، نداشته اند. معلوم است که مرحله قرعه کشی جام جهانی می تواند باعث بهبود آمال و آرزوهای ما شود. اما اگر ما تنها اهداف و رویاهایمان را متکی بر بخت و اقبال کنیم و باز هم همان وعده های معوقه را بدهیم، دیگر به هیچ جا نمی رسیم. برای همین ابتدا باید در مورد شرایط آماده سازی خود صحبت کنیم و بعد از آن است که می توانیم در مورد قرعه کشی صحبت کنیم و نه برعکس.
تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی درچارچوب مرحله مقدماتی نهایی بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آسیا پنجشنبه نهم شهریور در کره جنوبی به مصاف هم می روند. تیم ملی ایران پیش از این صعودش را به جام جهانی قطعی کرده و این مسابقه جنبه تشریفانی برای شاگردان کی روش دارد، اما تیم ملی کره جنوبی که نتایج خوبی در گروه یک مرحله مقدماتی کسب نکرده برای افزایش شانس صعود خود به جام جهانی ۲۰۱۸ چاره ای جز کسب پیروزی مقابل ایران ندارد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*