خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » کارلوس کی روش: برای تاریخ سازی به کره آمده ایم/ امیر خسروجردی

کارلوس کی روش: برای تاریخ سازی به کره آمده ایم/ امیر خسروجردی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد که برای کسب سه امتیاز بازی با کره جنوبی به اینجا آمده ایم و وظیفه داریم این تیم را شکست دهیم.

نشست خبری سرمربیان تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی پیش از بازی فردای دو تیم امروز با حضور خبرنگاران در سئول پایتخت کره جنوبی برگزارشد. کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دراین کنفرانس خبری درباره بازی با کره جنوبی اظهارداشت: من از اهمیت این مسابقه به خاطر توجه رسانه‌ها آگاهی دارم. کره تیم خوب و قدرتمندی است. آنها تیمی هستند که برنز المپیک را در اختیار دارند. دربازی های جام جهانی نتایج خوبی کسب کرده‌اند و نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا هستند. به همین خاطر بازی با آنها برای ما فرصتی است که بتوانیم از حریف چیزهای زیادی یاد بگیریم. این بازی قطعا بازی سخت و دشواری خواهد بود.
وی افزود: بهترین تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم کره جنوبی را شکست دهیم. ما از این تیم شناخت کامل داریم و می‌دانیم که تا الان ۱۱ گل زده‌اند که ۹ گل آن در ۴ بازی اخیر بوده است و در تمام بازی‌های خانگی هم پیروز شده‌اند، اما ما هم ایران هستیم و رکوردهای خودمان را داریم. امیدواریم با ارائه فوتبالی خوب و برتر کره را شکست دهیم. در واقع وظیفه داریم فردا پیروز شویم. مطمئنا کارمان آسان نیست، ولی به عنوان تیمی که حضورمان در جام جهانی قطعی شده، وظیفه داریم تمام سعی خود را انجام دهیم تا فردا پیروز شویم. امیدوارم پس از پیروزی در بازی فردا هواداران فوتبال ایران باشند که خوشحالی می‌کنند.
کی روش در پاسخ به این سئوال که ترجیح می‌دهید کدام تیم همراه ایران به جام جهانی برود، افزود: در فوتبال خوب نیست احساسات‌مان را مطرح کنیم چون این حرکت غیرمحترمانه است. امیدوارم بهترین تیم به همراه ایران به جام‌جهانی صعود کند چون این موضوع به افزایش سطح فنی در فوتبال آسیا خواهد کرد.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درخصوص شش سال شکست نخوردن ایران مقابل کره جنوبی، گفت‌: من به این رکورد افتخار می‌کنم، ولی گذشته هیچ وقت پیروزی نمی‌آورد. می‌دانم که باید فردا چه کار کنیم تا پیروز شویم. نه تنها من بلکه بازیکنان هم این را می‌دانند. از نظر من دفاع کردن یک مساله تیمی است. مهاجم خوب، مهاجمی است که بتواند دفاع کند و دفاع فقط به مدافعان خلاصه نمی‌شود. من بازیکنانی در اختیار دارم که متحد هستند و می‌خواهند برای تیم فداکاری کنند. من مربی‌ای هستم که وقتی هم تیمم ببازد هیچ وقت بازیکنانم را سرزنش نمی‌کنم. این فلسفه تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران است چون همه متحد هستیم تا کارمان را انجام دهیم.
وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار کره‌ای که گفته بود چرا ایران با پیروزی‌های یک بر صفر بازی خود را به پایان می‌برد، اظهار کرد: اگر من این شانس را داشته باشم که تمام بازی‌ها را با نتیجه ۱۰ بر صفر شروع کنم، این کار را انجام می‌دهم، ولی از این که تیمم بتواند یک بر صفر پیروز میدان شود هم خوشحال می‌شوم.
سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران درپایان در پاسخ سئوالی درباره دلیل غیبت مسعود شجاعی در فهرست تیم ملی چیست؟ تصریح کرد‌: داستان ‌های زیادی درباره این موضوع در رسانه‌ها منتشر شده است. سوال من این است که آیا من تصمیمی میگیرم که به ضرر تیم خودم باشد؟
تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران درچارچوب گروه یک مرحله مقدماتی نهایی بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عصر فردا در ورزشگاه جام جهانی سئول، پایتخت کره جنوبی به مصاف هم می روند. این بازی به علت صعود زودهنگام تیم ملی ایران به جام جهانی برای این تیم جنبه تشریفانی دارد، اما برای تیم ملی کره جنوبی که در کورس صعود به جام جهانی قراردارد حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*