خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی چهارشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی چهارشنبه با امیر خسروجردی

مجید فرزین با شکستن رکورد پارالمپیک به مدال طلای وزنه بردای ریو رسید.

2721

در ادامه بازی های پارالمپیک ریو برزیل و دررقابت های وزنه برداری معلولین، در دسته ۸۰ کیلوگرم، مجید فرزین وزنه بردار تیم ملی ایران با ثبت رکورد ‌‌‌‌‌‌۲۴۰ کیلوگرم و شکستن رکورد جهان و پارالمپیک گردن آویز طلا را از آن خود کرد.
دراین دسته، فرزین در حرکت نخست موفق به مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی شد که در همان حرکت اول نه تنها فاصله خود را با حریفان زیاد کرد که رکورد پارالمپیک را هم شکست. او در حرکت دوم نیز وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی را مهار کرد تا بار دیگر رکورد پارالمپیک را بشکند و بیش از پیش به کسب مدال طلا نزدیک شود. بعد از این حرکت فاصله فرزین تا نزدیک‌ترین رقیبش به ۷ کیلوگرم افزایش پیدا کرد. وزنه‌بردار ایران در سومین حرکت وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی را درخواست کرد تا به رکورد جهان که با ۲۳۶ کیلوگرم در اختیار خودش بود، حمله کند که با مهار این وزنه نیز بار دیگر رکورد پارالمپیک را ارتقا داد و همزمان موفق به شکستن رکورد جهان شد.
وزنه‌بردار ایران برای حرکت چهارم تقاضای وزنه ۲۴۴ کیلوگرمی را کرد که با وجود مهار این وزنه با زحمت زیاد، داوران قبول نکردند تا فرزین با همان ۲۴۰ کیلوگرم به کارش پایان دهد.

فغانی داور داربی ۸۳ پایتخت شد.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت بازی استقلال و پرسپولیس در هشتاد و سومین داربی پایتخت را به علیرضا فغانی سپرد.
فغانی پیش از این دو بار تجربه سوت زدن در دربی‌های پایتخت را به دست آورده بود که قضاوت‌های او بدون هیچ حاشیه خاصی به پایان رسید و حالا این داور بین المللی ایران برای سومین بار در شرایطی جدال استقلال و پرسپولیس را سوت خواهد زد که دو تیم در جدول جایگاه متفاوتی دارند.
پیش از این محسن ترکی با هفت بار قضاوت در دربی رکورددار سوت زدن این بازی حساس قلمداد می‌شود و بعد از ترکی هم سعید مظفری زاده سه بار در سال‌های گذشته این بازی را سوت زده بود. فغانی که سال خوبی را پشت سر گذاشته، با حساسیت‌های این دیدار آشناست و با توجه به وجهه مناسب اش، بعید است که مشکل خاصی در قضاوت این بازی برایش پیش بیاید.

ایران جام جهانی فوتسال را با تحمل یک شکست سنگین مقابل اسپانیا آغاز کرد.

درادامه این بازی ها که در کلمبیا برگزار می شود، سه شنبه در گروه شش، تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود به مصاف اسپانیا رفت که درپایان با ارائه یک بازی ضعیف مقابل حریف قدرتمند خود تن به شکست ۵-۱ داد، تا شاگردان ناظم الشریعه این دوره از مسابقات را با یک شکست تلخ آغاز کنند.

علیرضا جهانبخش مهاجمی با دو میلیون یورو دربازار نقل و انتقالات

خبرگزاری فارس دراین باره نوشت:سایت ترانسفرمارکت که به امور نقل و انتقالات بازیکنان می‌پردازد، با توجه به رویارویی تیم هلندی آلکمار و دان‌دالک ایرلند در رقابت های لیگ اروپا ارزش بازیکنان را تخمین زده است.
فارس افزود:ارزش گلزن تیم ملی ایران که مقابل قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گلی زیبا به ثمر رساند و در برد ۲ بر صفر سهیم شد،‌را ۲ میلیون یورو (حدود ۸ میلیارد تومان) برآورد کرده است.
این در حالیست که سایت ترانسفرمارکت ارزش سردار آزمون،‌ مهاجم ایرانی تیم روستوف روسیه را ۷ میلیون یورو(۲۸ میلیارد تومان) تخمین زد.

گری نویل:دیگر سرمربی نخواهم شد.

گری نویل مدافع اسبق منچستر یونایتد در اواسط فصل قبل هدایت والنسیا را بر عهده گرفت و بعد از کسب نتایج ضعیف، در پایان فصل مجبور به جدایی از این تیم شد.
وی دراین باره گفت:البته معتقدم که هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد و من نیز عاشق فوتبال هستم، اما در حال حاضر باید اعتراف کنم که تصمیم ندارم دیگر هیچگاه به عالم مربیگری بازگردم. البته من تصمیمات مهم و اخلاقی دیگری نیز دارم که ممکن است بسیاری از آنها هم به فوتبال مربوط نباشد.
نویل افزود:در حال حاضر تصمیم دارم تا حداقل ۵ سال دیگر به دنیای مربیگری بازنگردم. حقیقت موضوع آن است که من اصلا هرگز مربی نبوده ام و من این تفکر را یک شکست برای خودم محسوب نمی کنم. علیرغم نظر بسیاری از مردم مبنی بر امکان حضور روی نیمکت مربیگری برای من، در حال حاضر چنین تصمیمی ندارم.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*