خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی پنج شنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی پنج شنبه با امیر خسروجردی

رده بندی برترین تیم های ملی فوتبال جهان و صعود دوپله ای ایران

2739

رده بندی برترین تیم های ملی فوتبال جهان در ماه دسامبر چهارشنبه توسط فیفا اعلام شد که براین اساس، تیم ملی ایران با دوپله صعود نسبت به ماه قبل در رده سی و هفتم دنیا و بالاتر رقبایش درمکان نخست قاره آسیا قراردارد.
دراین رده بندی آرژانتین همچنان درصدر قراردارد و تیم های بلژیک و آلمان دوم وسوم هستند.

رکورد جدید مسی در لیگ قهرمانان اروپا

ستاره آرژانتینی بارسلونا با سه گلی که در دیدار برابر سلتیک به ثمر رساند، یک رکورد جدید را در لیگ قهرمانان اروپا به نام خود به ثبت رساند.
دراین دیدار که با برتری ۷ به صفر شاگردان لوئیز انریکه خاتمه یافت، ستاره آبی اناری ها در این دیدار خانگی لیونل مسی بود که توانست هت تریک کند. او گل های اول، دوم و پنجم بارسلونا را در این دیدار به ثمر رساند و یک رکورد جدید را از خود در لیگ قهرمانان اروپا به جا گذاشت.
فوق ستاره بارسلونا با سه گلی که در دیدار برابر سلیتک به ثمر رساند، تعداد گل های خود را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به عدد ۸۶ رساند اما همچنان رونالدو بهترین گلزن است.

سرانجام یوفا رئیس جدید خود را شناخت.

در آخرین کنگره برگزار شده یوفا رییس اتحادیه فوتبال اروپا انتخاب شد.
ایسنا دراین باره نوشت:در کنگره اتحادیه فوتبال اروپا- یوفا که در آتن برگزار شد، الکساندرچفرین با کسب ۴۲ رای از ۵۵ رای ممکن به ریاست یوفا رسید. چفرین جانشین پلاتینی شد که به خاطر اتهام به دست داشتن در تبانی و دریافت رشوه از فیفا در سال ۲۰۱۱، از سمت خود برکنار شده بود.
هفته گذشته بود که آنخل ماریا ویار که ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا را بدست دارد، از حضور در انتخابات یوفا انصراف داده بود تا رقابت بین فان‌پراگ و چفرین ادامه پیدا کند.

افشای اسناد دوپینگی های المپیک توسط روس ها

آژانس جهانی ضد دوپینگ، وادا اقدام هکرهای روسی در افشا سازی پرونده محرمانه پزشکی قهرمانان المپیک را محکوم کرد.
دراین حال دربین ورزشکارانی که پرونده آنها فاش شده، نام خواهر ویلیامز و سیمون بایلس، قهرمان ژیمناستیک، هم دیده می شود. گروهی به نام “خرس های خیالی” مسئول هک کردن سیستم اطلاعاتی وادا را برعهده گرفت.
بعد از درز این اطلاعات بود که بایلس تایید کرد مدت هاست که برای درمان اختلال بیش فعالی ناشی از کمبود توجه، دارو مصرف می کند.
گفته می شود این اقدام در واکنش به محرومیت ورزشکاران روسی از حضور در المپیک ریو دو ژانیرو به اتهام دوپینگ سازمان یافته دولتی بوده است، اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه، دست داشتن کرملین یا سیستم اطلاعاتی روسیه در این اقدام خرابکارانه را رد کرد.

کاوانی:من مسئول تساوی مقابل آرسنال هستم.

دردیدار پاری‌سن‌ژرمن مقابل آرسنال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، ادینسون کاوانی در ثانیه ۴۲ بازی میزبان را پیش انداخت، اما مهاجم اروگوئه‌ای سن ژرمن در ادامه چندین موقعیت طلایی را از دست داد تا در نهایت آرسنال با گلی که الکسیس سانچس در دقیقه ۷۸ با ثمر رساند، نتیجه را یک بر یک و با یک امتیاز پاریس را به مقصد لندن ترک کرد.
کاوانی دراین باره گفت:همانطور که گفتم به نظرم بازی فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشتیم، اما باید در محوطه جریمه حریف بهتر کار کنیم. مسئولیت این نتیجه را به عهده می‌گیرم چون موقعیت خیلی خوبی را هدر دادم. فوتبال همین است، گاهی اوقات توپ وارد دروازه می‌شود و گاهی اوقات هم نمی‌شود.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*