خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی دوشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی دوشنبه با امیر خسروجردی

بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، ساره جوانمردی نخستین نشان طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

2715

درادامه این بازی ها و در رشته تیراندازی تفنگ بادی کلاس پی تو، ساره جوانمردی تیرانداز تیم ملی ایران ضمن جابجا کردن رکورد پارالمپیک به مدال طلا رسید، تا اولین نشان طلا برای کاروان ایران دراین دوره به دست آید.

حضور تاریخی زنان والیبالیست ایران در رقابت های آسیایی، تیم بانک سرمایه پنجم قاره کهن شد.

دررقابت های والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا که درفیلیپین برگزار می شد یکشنبه تیم بانک سرمایه نماینده ایران در دیدار با پست بانک ویتنام به برتری قاطع سه به صفر رسید و با این برد شیرین و ارزشمند موفق به کسب مقام پنجمی این دوره از مسابقات شد.
این بهترین مقام والیبال زنان ایران در تاریخ است.
والیبالیست های بانک سرمایه ‌دراین مسابقات هفت دیدار برگزار کردند که حاصل آن‌ ۴ پیروزی مقابل تیم‌های کره شمالی، چین تایپه، فیلیپین و ویتنام و ۳ شکست مقابل تیم‌های چین، قزاقستان و تایلند بود. نتایجی که در نهایت منجر به قرار گرفتن این تیم در رده پنجم آسیا شد.

مورینیو:داور دو پنالتی ما را نگرفت.

پس از باخت ۲-۱ منچستر یوناتید مقابل من سیتی در داربی منچستر در اولدترافورد، ژوزه مورینیو سرمربی یونایتد با انتقاد از مارک کلاتنبرگ داور این مسابقه گفت:اگر داور برخورد وین رونی با کلودیو براوو و برخورد توپ به دست نیکلاس اوتامندی را پنالتی اعلام می کرد، تیمش می توانست از این دیدار به امتیاز برسد.
وی افزود:ما از نتیجه ناراحتیم، اما از دو تصمیم کلاتنبرگ هم ناراحت هستیم. صحنه اول (برخورد براوو با رونی) پنالتی و اخراج داشت. حتی اگر بیرون محوطه جریمه بود هم ضربه آزاد و اخراج داشت.
دومی هم پنالتی بود. خطای اوتامندی هم پنالتی بود. می توانید بگویید او عمدی نداشت، اما حرکت او عمدی بود.

داربی منچستر گرانترین تقابل تاریخ ورزش جهان لقب گرفت.

دیدار منچستریونایتد و منچسترسیتی با ۷۳۳ میلیون یورو ارزش بازیکن گرانترین تقابل تاریخ جهان لقب گرفت و ال‌لاسیکو را از پیش برداشت.
ایسنا دراین باره نوشت:هزینه بازیکنانی که دراین داربی به طور ثابت در هر دو تیم به میدان رفتند، چیزی حدود ۷۳۳ میلیون یورو تخمین زده شده است که از این بین پل پوگبا، گران‌ترین بازیکن یونایتد و کوین دی‌بروین نیز گران‌ترین بازیکنان منچسترسیتی در این دیدار لقب گرفتند. به ‌این‌ ترتیب این دیدار گران‌تر ازدیدار ال‌کلاسیکو شده است که بین دو تیم رئال‌ مادرید و بارسلونا برگزار می‌شود
برپایه این گزارش، تقابل منچستریونایتد و منچسترسیتی گران‌ترین تقابل تاریخ دو تیم ورزشی نیز محسوب می‌شود. در این بین منچستریونایتد بالاتر از رقیب همشهری خود یعنی منچسترسیتی قرار گرفته است. در این بین البته غیبت سرخیو آگوئرو نیز تاثیرگذار بوده است. منچستریونایتد ۴۰۷ میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده است و این‌ در حالی است که منچسترسیتی ۳۵۲ میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده است.
پیش از این، گرانترین تقابل دو تیم ورزشی، دیدار ال‌کلاسیکو بین رئال‌ مادرید و بارسلونا بود که با وجود بازیکنانی همچون کریستیانو رونالدو، گرت بیل، نیمار، کریم بنزما، لیونل مسی و لوییس سوارس ۶۲۹ میلیون یورو بود.

آخرین گرند اسلم سال به تنیسور زن آلمانی رسید.

به گزارش ایسنا، دیدار نهایی تنیس انفرادی زنان رقابت های یو اس اوپن، آخرین گرند اسلم رقابت های تنیس سال در نیویورک بین کربر آلمانی و کارولینا پلیسکوا از جهموری چک برگزار شد که این دیدار زیبا و مهیج با برتری کربر خاتمه یافت، این تنیس باز آلمانی، ضمن قهرمانی دراین دوره، بانوی شماره یک جهان لقب گرفت و توانست به ۱۸۶ هفته صدرنشینی پیاپی سرنا ویلیامز آمریکایی پایان دهد. تنیسور ۲۸ ساله پیش از این قهرمان گرند اسلم ۲۰۱۶ استرالیا شده بود.
قهرمان تنیس اپن آمریکا ۳.۵ میلیون دلار کسب کرد و به پلیسکوا نایب قهرمان نیز یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار جایزه داده شد
کربر تا سال ۲۰۱۱ تنها توانست یک بار به نیمه نهایی مسابقات تنیس اپن برسد اما در جولای ۲۰۱۶ به فینال ویمبلدون رسید. مدال نقره المپیک ریو را کسب کرد. قهرمان تنیس اشتوتگارت شد و به فینال سینسیناتی و بریسبان رسید.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*