خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی دوشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی دوشنبه با امیر خسروجردی

رسول خادم با بیشرین رای عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی شد، یک کرسی مهم برای ایران به دست آمد.

2655

ایسنا دراین باره نوشت:رسول خادم با کسب ۷۶ رای به عنوان نفر نخست در لیست یازده نفره به هیئت رییسه اتحادیه جهانی کشتی راه یافت، تا یک اتفاق بزرگ برای ورزش ایران رقم بخورد.
مراسم رای گیری ۶ عضو اصلی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی درفرانسه برگزار شد و از میان ۱۱ کاندیدای این پست رسول خادم با کسب ۷۶ رای از مجموع ۹۸ رای به عنوان نفر نخست راهی هیئت رییسه این اتحادیه شد و برای مدت ۴ سال در این سمت حضور خواهد داشت.
این اتفاق نتیجه دیپلماسی بسیار فعال خادم طی مدت حضور خود در راس فدراسیون کشتی است به حدی که وی موفق شد در میان افراد پرنفوذ که سال ها در این پست قرار داشته اند به عنوان نفر نخست انتخاب شود.

رئیس جمهور آذربایجان بالاترین نشان این کشور را به رضا مهماندوست اهدا کرد.

در ضیافت شامی که برای تقدیر از مدال آوران المپیکی آذربایجان با حضور الهام علی اف رئیس جمهور این کشور برگزار شد، بالاترین نشان این کشور را به رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان اهدا شد.
خبرگزاری مهر دراین باره گزارش داد:کاروان ورزشی آذربایجان در المپیک ۲۰۱۶ ریو با کسب ۱۸ مدال طلا ، نقره و برنز در رتبه ۳۹ ایستاد. از این تعداد مدال تنها یکی رنگ طلا داشت و آن را نیز «رادیک عیسی اف» در رشته تکواندو کسب کرد. 
درمراسم تقدیر، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آربایجان ضمن اهدا بالاترین نشان دولتی این کشور به رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو این کشور، مبلغ ۲۰۰ هزار دلار نیز به عنوان پاداش نقدی به وی اهدا کرد. 
رضا مهماندوست درپایان این مراسم در خصوص جایزه فوق گف: خوشحالم از اینکه مسئولان آذربایجان تلاش یک مجموعه را برای کسب این افتخار بزرگ دیدند. اشک های من در این مراسم برای بی مهری هایی بود که به من از سوی فدراسیون تکواندو شد. از مسئولین ورزش ایران می خواهم که با امثال رضا مهماندوست آنگونه برخورد نکنید و به خاطر سلیقه های آدم های که خوب نیستند ، پاک شان نکرده و بعد «مزدور» خطابشان کنیم.

محمد بنا استعفا داد، آقای خاصی کشتی دنیا برای همیشه از کشتی فرنگی ایران رفت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، ضمن تایید استعفایش از سرمربی‌گری تیم ملی کشتی فرنگی ایران به ایسنا گفت: برای همیشه از کشتی فرنگی خواهم رفت.
محمد بنا با بیان اینکه این بار برای همیشه از کشتی خواهد رفت” گفت: خدا نگهدار همه باشد.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات المپیک لندن و المپیک ریو با هدایت بنا موفق به کسب ۳ مدال طلا و ۲ برنز شد که کسب مدال طلا در تاریخ ورزش ایران بی‌سابقه بوده است.
وی همچنین پس از المپیک لندن از سوی فدراسیون جهانی به عنوان بهترین مربی جهان شناخته شد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران پیش از این چندین بار از جمله در ۱۸ دی ۱۳۹۱ در اعتراض به آنچه «بی‌توجهی به کشتی فرنگی» خواند، طی نامه‌ای به سرپرست فدراسیون کشتی، جدایی خود را از تیم ملی کشتی فرنگی اعلام کرده بود.
محمد بنا در نامه خود نوشته بود:در شرایط کنونی، نه تنها امکانات ویژه‌ای برای ورزش اول ایران در نظر گرفته نشده، بلکه بی‌توجهی‌ها به اوج رسیده و مشکلات بسیاری سد راه موفقیت کشتی فرنگی است.

ساسان انصاری قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد.

ایسنا دراین باره نوشت:‌‌ساسان انصاری بازیکن فصل قبل فولاد خوزستان در فصل نقل‌ و انتقالات لیگ برترفوتبال، به پرسپولیس تهران پیوست‌، اما به خاطر این که این بازیکن کمتر در ترکیب اصلی حضور داشت، تصمیم به جدایی از این تیم گرفت.
دراین حال، با مطرح شدن بحث بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس و لزوم خارج شدن یک بازیکن از فهرست این تیم، جدایی ساسان انصاری از جمع سرخ‌پوشان کلید خورد.
انصاری جمعه با برانکو ایوانکوویچ به توافق رسید و شنبه رسما از تیم فوتبال پرسپولیس جدا شد.

احسان حدادی در آلمان جراحی شد.

احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران که چندماه قبل از بازی های المپیک ریو دچار آسیب دیدگی شده بود زانوی خود را در آلمان عمل کرد.
این پرتابگر، در المپیک ریو در جایگاه بیست و چهارم قرار گرفت و یکی از علت های ناکامی خود را هم همین آسیب دیدگی عنوان کرد.
حدادی پس از ناکامی در المپیک ۲۰۱۶ به آمریکا رفت و پس از آن هم برای انجام مراحل درمانش به آلمان سفر کرد.
وی اعلام کرده بعد از پایان درمانش به ایران باز می گردد.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*