خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی جمعه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی جمعه با امیر خسروجردی

سیامند رحمان با شکستن متعدد رکورد دنیا و پارالمپیک، در وزنه برداری ماندگار شد.

2750

درادامه بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو چهارشنبه شب در رقابت های وزنه برداری معلولین و در دسته فوق سنگین، سیامند رحمان وزنه بردار تیم ملی ایران که با مهار وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی ضمن کسب مدال طلا رکورد وزنه بردای پارالمپیک را هم جابجا کرد.در حرکت های سوم و چهارم خود نیز وزنه های ۳۰۵ و ۳۱۰ کیلوگرمی را نیز مهار کرد که با این حرکت، رکوردی بی نظیر از خود در وزنه برداری دنیا و پارالمپیک به جا گذاشت و نام خود را دردنیای ورزش چاودانه کرد.

. ساره جوانمردی با رکورد شکنی دومین مدال طلا را در پارالمپیک ریو کسب کرد

درادامه بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل چهارشنبه و در رقابت های تپانچه بادی میکس(زنان و مردان) ساره جوانمردی عضو تیم ملی تیراندازی ایران با ثبت رکورد ۱۸۹.۵ به عنوان نخست این رشته دست یافت و صاحب گردن آویز طلا شد. جوانمردی با این مدال طلا رکورد فینال پارالمپیک را شکست.
پس از نماینده ایران، ورزشکار مرد چین با ثبت رکورد ۱۸۶.۵ و ورزشکار مرد اوکراین با رکورد ۱۶۰.۸ سوم شدند.

مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن پس از چهار سال به سعید محمدپور رسید.

با مثبت اعلام شدن تست دوپینگ چهار وزنه بردار برتر دسته ۹۴ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ لندن، سعید محمدپور به مدال طلای این دسته رسید.
ایسنا دراین باره به نقل از رویترز نوشت:پس از چهار سال و آزمایش مجدد تست های دوپینگ المپیک ۲۰۱۲ لندن، اعلام شد که نمونه چهار نفر برتر دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری المپیک لندن مثبت شده است و مدال طلا به سعید محمدپور می‌رسد که در آن رقابتها پنجم شده است.
علاوه بر چهار نفر نخست دسته ۹۴ کیلوگرم، دوپینگ نفرات ششم و هفتم نیز مثبت اعلام شده است که بر این اساس کیم مین جائه از کره جنوبی و توماس زیلینسکی از لهستان که هشتم و نهم شده بودند به مدالهای نقره و برنز المپیک می‌رسند.
سخنگوی کمیته بین المللی المپیک در این باره گفت: آنالیز مجدد نمونه های المپیک های ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن همچنان در حال انجام شدن هستند و کمیته بین المللی المپیک نمونه به نمونه فرآیندهای انضباطی و تنبیهی را پی‌گیری خواهد کرد. همچنین زمان دقیق اعلام نتایج این آزمایشات را نمی توانیم اعلام کنیم.

با کسب دو مدال طلا و دو نقره تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران پس از بیست سال قهرمان جهان شد.

خبرگزاری مهر دراین باره نوشت:در پایان رقابتهای کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان که با شرکت ۲۴ کشور در تفلیس گرجستان جریان داشت تیم ایران با کسب دو مدال طلای امید آرامی و یوسف حسینوند در ۴۲ و ۶۳ کیلوگرم و دو مدال نقره محمدرضا مختاری و وحید دادخواه در اوزان ۵۸ و ۱۰۰ کیلوگرم و ۶۸ امتیاز، پس از ۲۰ سال به عنوان قهرمانی رسید. تیم های آذربایجان و ترکیه نیز پس از تیم ایران با ۶۳ امتیاز دوم و سوم شدند و تیم روسیه با ۶۲ امتیاز چهارم شد.
پیش از این نوجوانان فرنگی کار ایران درسال ۱۹۹۶ و در رقابتهای جهانی تهران به عنوان قهرمانی رسیده بودند.

تیم فوتبال نوجوانان ایران رقابت های قهرمانی آسیا را با برد مقابل عربستان آغاز کرد.

در رقابت های فوتبال نوحوانان قهرمانی آسیا در گوای هند پنجشنبه تیم ایران در نخستین دیدار خود عربستان را ۳-۲ شکست دائ و این دوره از مسابقات را با کسب یک برد شیرین آغاز کرد.
گل های تیم ایران را دراین دیدار، الهیار صیادمنش (۴۷)، محمد شریفی (۶۷) و علیرضا اسدآبادی (۶۹) به ثمر‌رساندند.
ترکیب نوجوانان ایران را در این مسابقه، معراج اسماعیلی، سعید آهنی، امیرحسین اسماعیل‌زاده، علیرضا سواری (۴۶ – علیرضا اسدآبادی)، عارف محمد علیپور، طاها شریعتی، امیرحسین خدامرادی، محمد شریفی، وحید نامداری، یونس دلفی (۳۹ – الهیار صیادمنش) و محمد قادری (۸۳ – حسین نخودکار) تشکیل می دادند.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*