خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی دوشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی دوشنبه با امیر خسروجردی

کمیل قاسمی نخستین مدال نقره ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کرد.

در ادامه این بازیها و در رقابت های کشتی آزاد بامداد یکشنبه در دیدار نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم، کمیل قاسمی کشتی گیر تیم ملی ایران در در مصافی حساس رودرروی طاها آکگول از ترکیه قهرمان دو سال گذشته جهان رفت و درنهایت در پایان شش دقیقه مبارزه تن به شکت سه به صفر داد و با این نتیجه به مدال نقره قناعت کرد، تا اولین نشان نقره کاروان ایران دربازی های المپیک ریو بدست آید.
این سومین مدال سنگین وزن کشتی ایران در تاریخ المپیک است. اولین مدال که به رنگ نقره بود را علیرضا رضایی در ۲۰۰۴ آتن گرفت و کمیل قاسمی در ۲۰۱۲ لندن برنز گرفت و این دومین مدال المپیکی این کشتی‌گیر جویباری بود.
قاسمی پیش از رسیدن به دیدار فینال، ابتدا کوری یارویس کانادایی را شکست داد، سپس از سد کمال عبدالمطلب از مصر گذشت، قاسمی در مرحله یک چهارم نهایی در دیداری سخت گلوپتریاشویلی گرجستانی را از پیش روبرداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد که دراین مرحله دردر مصاف با ترول دلاگنف آمریکایی در سی و سه ثانیه وی را ضربه فنی کرد و به دیدار نهایی صعود کرد.

2479

المپیک ۲۰۱۶ ریو، تکواندو ایران با کسب ضعیف ترین نتیجه ناکام مطلق لقب گرفت.

درادامه رقابت های تکواندو این بازی ها شنبه در پیکارهای وزنه به اضافه ۸۰ کیلوگرم، شهرام مردانی تکواندکار تیم ملی ایران در دیدار با حریف از تونگا ۱۶-۱ به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، مردانی دراین دور رودرروی ماهاماچو از بریتانیا قرار گرفت و در مصاف این حریف با امتیاز طلایی مغلوب شد و از رسیدن به مرحله بعد بازماند، مردانی برای رسیدن به مدال برنز باید منتظر صعود تکواندوکاربریتانیایی می ماند، اما این تکواندوکار در مرحله بعد مغلوب رادیک عیسی اف از جمهوری آذربایجان شد، تا با شکست تکواندوکار بریتانیایی، مردانی هم از دور مسابقات حذف شد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.
به این ترتیب، پرونده تکواندوی ایران در المپیک ریو بدون مدال با سه تکواندکار به نام های، فرزان آشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی در بخش مردان و با تک مدال برنز کیمیا علیزاده در بخش بانوان بسته شد، تا بدترین نتیجه تاریخ تکواندوی مردان ایران در المپیک حاصل شود.

پیام تبریک کی روش به کیمیا علیزاده

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران به کیمیا علیزاده دارنده مدال برنز تکواندو ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل تبریک گفت.
در متن این پیام آمده است:
اجازه دهید پیام تبریک ویژه‌ای را خطاب به همه ورزشکاران ایرانی و به ویژه خانم کیمیا علیزاده که با کسب مدال برنز و دریافت نخستین مدال ورزش بانوان ایران در المپیک تاریخ ساز شد، ارسال کنم. چه دستاورد فوق العاده‌ای. تبریک!

کشتی گیر ایرانی مرا مجازات کرد، می خواستم ۱۰ برصفر برنده شوم.

ملی پوش ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد روسیه پس شکست مقابل حسن یزدانی در دیدار فینال المپیک ۲۰۱۶ ریو، گفت: می‌خواستم با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شوم، اما در مقابل این کشتی‌گیر ایرانی مجازات شدم.
مهر دراین باره نوشت:انور گدویف دارنده مدال نقره المپیک ریو بعد از شکست مقابل حسن یزدانی با بیان این مطلب گفت: بانداژ پزشکان به دلیل مصدومیتم باعث شد نتوانم به درستی نفس بکشم و اتفاقات و حواشی مسابقه را ببینم.
وی افزود: قبول دارم در این نتیجه خودم مقصر هستم، البته مدال نقره بهتر از مدال برنز است. هر چند می دانم که این یک توجیه است و من مقابل کشتی گیر ایرانی مجازات شدم.
نایب قهر کشتی آزاد المپیک در پایان گفت: هدفم مدال طلا بود، ولی گاهی در زندگی آن چیزی که می خواهی نمی شود و برای این نتیجه عذرخواهی می کنم.

کریستین بنتکه به کریستال پالاس پیوست.

مهاجم ملی پوش بلژیکی باشگاه لیورپول با قراردادی چهار ساله و به ارزش ۲۷ میلیون پوند به باشگاه کریستال پالاس پیوست
خبرگزاری مهر نوشت:سرانجام باشگاه لیورپول پیشنهاد فروش کریستین بنتکه را از باشگاه کریستال پالاس به ارزش ۲۷ میلیون پوند، به اضافه ۵ میلیون پوند برای سایر هزینه های جاری، پذیرفت.
این مهاجم بلژیکی به وبسایت رسمی باشگاه کریستال بلژیک گفت:خوشحالم از اینکه آینده ام را در کریستال پالاس رقم زدم و مشتاق به دیدار سرمربی، بازیکنان و کادر این تیم هستم. واقعاً از اینکه این قرارداد به سرانجام رسیده است، احساس خوشحالی می کنم و می توانم با اشتیاق منتظر بمانم.
باشگاه لیورپول که در تابستان گذشته «بنتکه» را ۳۲/۵ میلیون پوند از آستون ویلا خریده بود، در طول این تابستان مصرانه در پی جبران حداکثر ممکن از این مبلغ بود.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*