خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی امیر خسروجردی

اخبار ورزشی امیر خسروجردی

هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران و جدال سیاه جامگان و پرسپولیس در مشهد
بازی های این هفته عصر سه شنبه با برگزاری سه دیدار آغاز می شود که طبق برنامه در حساسترین مسابقه، تیم های سیاه جامگان مشهد و پرسپولیس تهران در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.
پرسپولیس در حالی به مصاف میزبان مشهدی خود می رود که همچنان حال و روز خوشی در جدول ندارد و اتفاقات تلخ چند هفته اخیر بویژه درگذشت کاپیتان جوانش هنوز روی روحیه بازیکنان تاثیر منفی دارد.
در آنسوی میدان، سیاه جامگان نیز در جدول همسایه دیوار به دیوار پرسپولیس است و با یک امتیاز کمتر نسبت به این تیم در رده سیزدهم قرار گرفته است. فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان که بارها با تیم‌های مختلف برابر پرسپولیس حضور داشته و نتایج خوبی هم گرفته است این بار می‌خواهد در مشهد هنرش را به پرسپولیس نشان دهد.
در ورزشگاه تختی بندرانزلی، ملوان این شهر میزبان سپاهان اصفهان است.شاگردان حسین فرکی هفته قبل بهترین فرصت را برای رسیدن به صدر جدول از دست دادند و اکنون همچنان در رده دوم جدول قرار دارند. آن‌ها این هفته با پیروزی احتمالی برابر ملوان می‌توانند موقتا صدر جدول را در اختیار بگیرند و منتظر داربی استقلالی‌های تهران و خوزستان که چهارشنبه برگزار می‌شود بمانند.
ملوان نیز عملکرد نسبتا خوبی تا هفته هشتم لیگ برتر داشته و با ۱۲ امتیاز و ۳ امتیاز کمتر نسبت به سپاهان در رده ششم قرار گرفته است. با توجه به اینکه سه‌شنبه استقلال خوزستان و ذوب آهن بازی نمی‌کنندد و سایپا دیدار سختی در تبریز برابر تراکتورسازی دارد، ملوان می‌تواند با پیروزی برابر سپاهان خود را تا رده سوم جدول بالا بکشد ودر تبریز، تیم های تراکتورسازی و سایپا به دیدار هم خواهند رفت.
تراکتورسازی برخلاف روند خوب چند فصل گذشته‌اش امسال در میانه‌های جدول حضور دارد و با ۱۰ امتیازی که تاکنون کسب کرده، نهم است. تراکتورسازی برای اینکه بتواند خود را به جمع تیم‌های بالای جدول برساند، باید از سد سایپا بگذرد اما سایپا هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست و امسال نشان داد که برای هر حریفی می‌تواند خطرناک باشد.
در سوی مقابل سایپا با هدایت مجید جلالی قرار دارد که از ۸ بازی گذشته‌اش ۱۳ امتیاز کسب کرده و در رتبه پنجم جدول قرار دارد. این تیم نیز مانند سپاهان در هفته قبل فرصت خوبی برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر داشت اما با قبول شکست برابر ذوب آهن، از رسیدن به رده‌های بالاتر باز ماند.سایر بازی های هفته نهم چهارشنبه برگزار خواهند شد.

ss44re

برانکو:محرومم کنند، من در دفاع از پرسپولیس حرف زدم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت‌: من از همه هو‌اد‌ا‌رانمان که واقعا فو‌تبا‌ل را می‌فهمند تشکر می‌کنم. آنها تشخیص می‌دهند که ما چقدر تلاش می‌کنیم و چقدر کار می‌کنیم تا تیم پر‌سپولیس به موفقیت برسد. البته از تمامی پیشکسوتان که از پر‌سپولیس حمایت کرده‌اند تشکر می کنم. همه آنها وضعیت ما را به کرات تجربه کرده‌اند و می‌دانند که خیلی سخت است با این مشکلات بخواهیم کار کنیم. من با تمام وجودم برای موفقیت تیم و پر‌سپولیس کار می‌کنم.
برانکو ایوانکوویچ درباره انتقاداتی که از کمیته‌ انضباطی انجام داد و این که شاید خودش را محروم کنند، بیا‌ن‌ کرد: برای چه باید من را محروم کنند؟ من که حرف خاصی نزدم. من فقط از مسئولان کمیته‌ انضباطی سوال کردم که چرا باید سوشا مکانی محروم شود. البته آنقدر اتفاقات عجیب رخ داده است که می‌توانند من را جریمه کنند، ولی من سر حرفم هستم و می‌گویم که بی دلیل سوشا مکانی را محروم کرده‌اند. شاید به خاطر این صحبت‌ها من را هم محروم کنند، اما باید از حق تیمم دفاع می‌کردم.

کفاشیان:خاکپور با قدرت به کارش ادامه می دهد.
رئیس فدراسیون فوتبال پس از برگزاری نشست با کادر فنی تیم امید گفت: بدون شک کادر فنی این تیم به کارش ادامه خواهد داد، تا تیم ملی امید در رقابتهای قهرمانی آسیا موفق ظاهر شود و بتواند سهیمه المپیک ریو را کسب کند.
علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در نشستی که با حبیب کاشانی، محمد خاکپور و رسایی برگزار کردیم، در خصوص مشکلات و موارد پیش‌روی تیم زیر ۲۳ سال به بحث و بررسی پرداختیم و امیدوار هستیم با رفع موارد مختلف، شاهد حضور پر قدرت تیم ملی در المپیک ریو باشیم.
وی افزود: در این جلسه پس از صحبتهای مختلف مقرر شد تا محمد خاکپور به عنوان سرمربی و دیگر اعضای کادر فنی ، به کار خود با قدرت ادامه دهند تا به اهداف خود که همان کسب سهیمه المپیک و حضوری موفق در رقابتهای قهرمانی اسیا است؛ برسیم.

پلاتینی:من به بلاتر اعتماد کردم.
میشل پلاتینی که بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ مشاور فیفا بود، در سال ۲۰۱۱ از این نهاد ۲ میلیون فرانک سوئیس دریافت کرد. او ادعا کرد این پرداختی مربوط به همان دوره حضورش در فیفا بوده، اما به دلیل اعتمادی که بین طرفین وجود داشته، قراردادی امضا نشده است.
پلاتینی و بلاتر اکنون با حکم کمیته اخلاق فیفا، برای ۹۰ روز از کار معلق هستند و این حضور پلاتینی در انتخابات ریاست فیفا را هم با مشکل مواجه کرده است.
پلاتینی:من برای مدت ها نه وکیلی داشتم و نه نماینده ای تا از سوی من مذاکره کند و همه چیز رودررو بود. او رئیس فیفا بود و من به او اعتماد کردم.
من روی اصلاح تقویم رقابت های جهانی کار کردم؛ در پروژه گل؛ وسیله ای که به فدراسیون های کوچک تر کمک می کرد. من در بسیاری از سفرهای بلاتر همراه او بودم. به طور خلاصه بگویم که من واقعا کار کردم و خیلی ها می توانند شهادت بدهند.
پلاتینی ماجرای تعلیق اش را خجالت آور توصیف کرد و معتقد است این اتفاق باعث لکه دار شدن نامش برای انتخابات فیفا شده است.

بکن باوئر:آلمان برای کسب میزبانی -ام جهانی ۲۰۰۶ رشوه نداده است.
رئیس کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۰۶ هرگونه پرداخت رشوه از سوی کشور آلمان به فیفا را تکذیب کرد.
در دو روز گذشته اخبار زیادی درباره رشوه آلمان به فیفا برای اخذ میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ شنیده شد تا داستان های فساد در فیفا را پیچیده تر کرد. در همین رابطه فرانتس بکن باوئر رئیس کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۰۶ در گفتگو با اسکای اسپورت عنوان کرد این کشور برای میزبانی جام جهانی رشوه نداده است.
وی افزود:به کسی بابت خرید رای برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ پولی پرداخت نکرده ام و قطعا می توانم بگویم کسی از اعضای کمیته ما کاری مانند این را نکرده است.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*