خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

یک مدال نقره و یک مقام پنجمی ره آورد فرنگی کاران ایران در نخستین روز رقابت های قهرمانی جهان بود.
در اولین روز این مسابقات در لاس وگاس آمریکا، تیم ملی فرنگی ایران سه کشتی گیر روی تشک فرستاد که در وزن ۹۸ کیلوگرم، قاسم رضایی قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن که با قرعه بسیار سختی روبرو بود با شکست تمامی حریفانش به دیدار نهایی راه یافت که در این مسابقه به مصاف آرتور الکسانیان ارمنستانی رفت و درپایان مغلوب این حریف شد و به مدال نقره قناعت کرد.
در ۷۵، سعید عبدولی با شکست حریفانش راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مغلوب ماتسن دانمارکی شد و از رسیدن به دیدار فینال بازماند و به دیدار رده بندی رفت.عبدولی برای کسب مدال برنز به مصاف کشتی گیر آمریکایی رفت و با شکست مقابل این حریف در جایگاه پنجم قرار گرفت و در وزن ۶۶ کیلوگرم، مهدی زیدوند در دور نخست با شکست مقابل حریفش از دور رقابت ها حذف شد.
بدین ترتیب، قاسم رضایی و سعید عبدولی با راه یابی به مرحله نیمه نهای اوزان خود سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو بزریل را کسب کردند.

kdj66+69-9+655tr

ایران- آرژانتین، ولاسکو مچ کواچ را خواباند.
رقابت های جام جهانی والیبال از سه شنبه در ژاپن برگزار شد که در نخستین روز، تیم ملی ایران به مصاف آرژانتین رفت و در پایان ۳-۱ مغلوب این حریف شد، تا با این نتیجه ملی پوشان والیبال ایران پیکارهای این دوره را با قبول یک شکست تلخ آغاز کنند.
این دیدار از آن جهات حائز اهمیت بود که خولیو ولاسکو سرمربی سابق ایران هدایت آرژانتین رو برعهده داشت و همین موضوع به حساسیت های این مسابقه افزوده بود.
در ست اول، بازیکنان تیم ملی ایران بازی بهتری را به نمایش گذاشته و در پایان به برتری ۲۷-۲۵ دست یافتند.
در ادامه ودر ست های دوم و سوم و چهارم این آرژانیتن بود که روی تجربه بالای ولاسکو سرمربی کهنه کار خود نبض بازی را در دست گرفت و با نتایج، ۲۵-۲۲، ۲۵-۲۲ و ۲۶-۲۴ به پیروزی رسید و در نهایت مسابقه را از آن خود کرد و به یک برد ارزشمند دست یافت، در آنسوی میدان، اسلوبودان کواچ سرمربی صربستانی تیم ملی ایران نتیجه این بازی حساس را به ولاسکو باتجربه واگذار کرد، تا مشخص شود که حضور یک مربی با تجربه روی نیمکت یک تیم می تواند سرنوشت یک بازی را مشخص کند.
تیم ملی ایران با این نتیجه از یک بازی بدون امتیاز در رده ششم جدول رده بندی جای گرفت.
ملی پوشان والیبال ایران چهارشنبه در دومین دیدار خود رودرروی تونس قرار خواهند گرفت.

برانکو نامزد هدایت تیم ملی کرواسی شد.
درپی کسب نتایج ضعیف تیم ملی کرواسی در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶، مسئولان فدراسیون فوتبال این کشورکرواسی به دنبال جانشینی برای نیکو کواچ هستند و به این منظور برانکو ایوانکویچ را مدنظر قرار داده اند.
ایسنادراین باره نوشت:کرواسی در دو بازی قبلی خود در انتخابی یورو ۲۰۱۶ نمایش خوبی نداشته و تنها یک تساوی برابر آذربایجان داشته است. عملکردی که باعث شده کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال این کشور که ریاست آن بر عهده داور شوکر گلزن سابق کروات ها در جام جهانی ۹۸ است به دنبال جانشینی برای کواچ باشد.
یکی از گزینه هایی که برای هدایت تیم ملی کرواسی مدنظر قرار گرفته شده است، برانکو ایوانکویچ است که در جام جهانی ۹۸ مربی کرواسی بود.
بنابر گزارش این پایگاه اینترنتی سرمربی جدید تیم ملی کرواسی تا چهارشنبه انتخاب خواهد شد تا این تیم فرصت‌ آماده سازی برای یورو ۲۰۱۶ از دست ندهد.

لوو:اسکاتلند ما را اسیر خود کرده بود.
پس از پیروزی ۳-۲ آلمان مقابل اسکاتلند در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶، یواخیم لوو سرمربی این تیم تاکید کرد: تیمش شایستگی زیادی برای کسب پیروزی مقابل اسکاتلند داشته است.
وی افزود:از آنجایی که این دیدار برای ما بسیار سخت بود تلاش کردیم خودمان را از بند اسکاتلند رها کنیم. آنها پیرامون محوطه جریمه ما حلقه زده بودند و تلاش می‌کرد‌ند تا با ارسال پاس های بلند بتوانند خط دفاعی ما را باز کنند. از سویی دیگر ما هم کنترل بازی را در دست گرفتیم و به آنها شانسی برای نمایش بهتر ندادیم. توپ را در مدت زیادی در اختیار داشتیم و شایسته کسب این پیروزی بودیم.

بارسلونا باشگاه برتر سال شد.
لوئیس انریکه در فصل اول حضورش در جمع کاتالان‌ها، موفق شد سه گانه را به دست آورد و در نیم فصل دوم، عملکرد تیمش استثنایی بود. با این حال، شکست تحقیر آمیز در سوپرکاپ اسپانیا هم باعث نشد تا بارسا، جایزه برترین تیم سال را از اتحادیه باشگاه‌های اروپایی کسب نکند.
همچنین دنیپرو اوکراین، نایب قهرمان لیگ اروپا نیز جایزه بیشترین پیشرفت باشگاه‌ها را دریافت کرد. آرسنال نیز جایزه “برترین برنامه مسئولیت اجتماعی” را دریافت کرد. باشگاه لوادیا استونی نیز با خاطر کمپین “در کنار یکدیگر حرکت خواهیم کرد” که با استفاده از سگ‌های راهنما، ورود هواداران معلول را به ورزشگاه مقدور کرده بود، جایزه بهترین دستاورد را دریافت کرد.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*