خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز سه شنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز سه شنبه با امیر خسروجردی

کشتی ایران دومین کشور از نظر کسب سهمیه المپیک
تیم ‌ملی کشتی آزاد ایران پس از روسیه بیشترین سهمیه المپیک را از ر‌قا‌بتهای جهانی لاس وگاس به دست آورد.
ایسنا دراین باره نوشت:در پایان ر‌قا‌بتهای کشتی قهرمانی جهان در لاس وگاس ۷۲ سهمیه المپیک در رشته‌ها‌ی آزاد و فرنگی توزیع شد که روسیه با کسب ۱۰ سهمیه المپیک ( ۴ سهمیه فرنگی و ۶ سهمیه آزاد) موفق‌ترین کشور بود.
پس از روسیه، ایران و آذربایجان با ۸ سهمیه در رده دوم قرار گرفتند که ایران سه سهمیه فرنگی و پنج سهمیه آزاد به دست آورد و آذربایجان نیز صاحب چهار سهمیه فرنگی و چهار سهمیه آزاد شد.
اما سایر کشورها فاصله بسیاری با این سه تیم داشتند. آمریکای میزبان تنها چهار سهمیه المپیک (۲ سهمیه آزاد و ۲ سهمیه فرنگی) به دست آورد و اوکراین هم تنها صاحب چهار سهمیه (۳ سهمیه فرنگی و یک سهمیه آزاد) شد.
نکته جالب این که کشور صاحب نامی مانند کوبا موفق نشد حتی یک سهمیه در کشتی آزاد داشته باشد.

,jdkfjk5s

رسول خادم:خستگی به تن مان ماند.
رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی پس از نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های لاس وگاس گفت:برای این مسابقات دست روی افراد جوانی گذاشتیم که در مسابقات انتخابی اول شده بودند و ما حدودا اطمینان داشتیم که این کشتی گیران توانایی حضور در میدان رقابتهای جهانی را ندارند، اما سعی کردیم پای قانون بایستیم و هزینه ریسک آن را پذیرفتیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه نفرات برتر مسابقات انتخابی را به رقابتهای جهانی فرستادیم، عملکرد تیم را نسبتا مطلوب ارزیابی می‌کنم.
رئیس فدراسیون کشتی همچنین گفت: اینکه تیم ما نتوانست در این رقابتها صاحب مدال طلا شود، خستگی را روی تن کادر فنی گذاشت.

جوکوویچ با برتری مقابل فدرر فاتح تنیس آزاد آمریکا شد.
دیدار فینال این رقابت ها یکشنبه بین نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان و راجر فدرر سوئیسی در نیویورک برگزارشد که این مسابقه جذاب و دیدنی با پیروزی جوکوویچ خاتمه یافت و با این نتیجه، مرد شماره یک تنیس جهان برای سومین بار قهرمان این مسابقات شد.
نوواک جوکوویچ با این پیروزی ۲۷ پیروزی در گرند اسلم تک نفره را به ثبت رساند و از سرنا ویلیامز با ۲۶ عنوان جلو زد. وی در عین حال سومین مرد در بازی‌های تنیس مردان است که در بازی‌های اوپن برای چهارمین بار به فینال رسید. پیش از این فدرر و لاور این جایگاه را کسب کرده بودند.

رونی بازی منچستر با آیندهوون را از دست داد.
پس از اینکه وین رونی کاپیتان شیاطین سرخ به علت آسیب دیدگی بازی شنبه مقابل لیورپول را ازدست داد، حال این باشگاه تأیید کرد که مهاجم ملی‌پوش خود را در بازی سه‌شنبه شب مقابل پی‌اس‌وی آیندهوون هلند در چارچوب هفته اول مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را نیزدر اختیار نخواهد داشت.

مبلغ فسخ قرارداد دخیا فاش شد.
در حالی که پیشتر اعلام شده بود دروازه‌بان منچستریونایتد در قرارداد جدیدش مبلغ فسخی در نظر گرفته نشده است، اما این مبلغ در برخی رسانه‌های اروپایی فاش شد.
لوییس فان خال، سرمربی هلندی یونایتدها توانست دخیا را به ماندن در اولدترافورد متقاعد کند و به خاطر این تمدید قرارداد، او را در دیدار حساس منچستریونایتد و لیورپول در ترکیب نخست تیمش قرار داد.
در حالی که پیشتر اعلام شده بود قرارداد دخیا شامل هیچ بندی مبنی بر مبلغ فسخ قرارداد نمی‌شود اما برخی از رسانه‌ها در انگلیس و اسپانیا اعلام کردند چنین بندی در قرارداد جدید این دروازه‌بان اسپانیایی وجود دارد اما کمتر از مبلغی است که پیش‌بینی شده بود. دخیا از مدیر برنامه‌هایش خواسته بود تا در گفت‌وگو بر سر تمدید قرارداد، مبلغ ۴۰ میلیون یورو برای فسخ قراردادش در نظر بگیرد.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*