خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » علنی شدن عملیات مافیایی در فروش باشگاه پرهوادار پرسپولیس – فریدون شیبانی

علنی شدن عملیات مافیایی در فروش باشگاه پرهوادار پرسپولیس – فریدون شیبانی

فروش تیمهای پرهوادار قرمز و آبی در مزایده سوم هم به نتیجه نرسید و نام وارثان علی عبده و تیمسار پرویز خسروانی (بنیانگذاران دو تیم پرسپولیس و تاج) همچنان در هاله ابهام باقی ماند.

dsa--0op0-9op0-pol
روز یکشنبه اعلام شد که مالک مولتی میلیاردر پس از انقلاب و خواهان خرید پرسپولیس به دلیل بدهی سنگین و پرداخت نشدنی به بانکهای ایران، واجد شرایط خرید نیست. حسین هدایتی در حالی که با پاداشهای سنگین به بازیکنان پرسپولیس و حتی رشته های دیگر چهره تنها منجی باشگاه پرسپولیس را به خود گرفته است، ثروت بی حساب خود را تنها پس از انقلاب و با فعالیتهای مافیایی بدست آورده است.
مباشر و یار نزدیک او امیر عابدینی است، که در جریان مزایده سوم نماینده هدایتی بود. درگیری عابدینی و پوری حسینی، رییس سازمان خصوصی سازی در جریان مزایده سوم، افشاکننده جریان مافیایی در اقتصاد جمهوری اسلامی شد. صبح روز سه شنبه خبرگزاری فارس با عنوان «می‌نویسم اگر هدایتی بیش از ۲۰۰ میلیارد بدهی داشت، درِ استیل آذین را می‌بندیم، برپایه برنامه تلویزیونی ۹۰ و از سوی امیر عابدینی، مدیرعامل دهه هفتاد پرسپولیس نوشت: “قاطعانه می‌گویم برای واگذاری دو باشگاه اراده لازم وجود ندارد و آقای پوری حسینی برای این واگذاری اختیار کامل ندارد.”
درهمین خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته بود: “اگر یک فرد (حسین هدایتی) یک پسر و دختر ۲۱ و ۲۳ ساله داشته باشد و ۹۸ درصد سهام را به نام آن‌ ها کند و خودش بدهی سنگین داشته باشد، آیا عقل حکم نمی‌ کند که محل ابهام وجود داشته باشد؟”

پاسخ عابدینی این بود که: “ایراد به استیل آذین این است که دو فرزند یک بزرگوار (هدایتی) عضو هیات مدیره هستند که پدرشان بدهکار است، آیا می‌توان این مسئله را توجیه کرد، در صورتی که شرکت استیل آذین هیچ بدهی بانکی ندارد!”
بدهی ۱۰۰۰ میلیاردی هدایتی
به نوشته فارس عابدینی در این مورد که گفته می‌شود بدهی هدایتی ۱۰۰۰ میلیارد است، گفت: “نمی ‌توانم در این‌باره اظهار نظر کنم. اما می‌ نویسم که اگر هدایتی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار باشد ما در استیل آذین را می ‌بندیم و همه فعالیت خود را کنار می‌ گذاریم.”
افشای اقتصاد مافیایی در جمهوری اسلامی و درگیری میان عوامل حاکم بر ایران منحصر به دو تیم پرسپولیس و استقلال (تاج پیشین) نیست. در حالی که سران مافیای اقتصادی همزبان با سایر مسوولان رژیم شعار می دهند مالک این دو باشگاه هوادارانشان هستند و آنان حامی هواداران، جنگ بر سر مالکیت باشدگاهی درگرفته است که به صورت غیرانسانی مصادره شده است.
کاربرد واژه «تقابل با نظام» در جریان مزایده
در مزایده سوم برای پرسپولیس دو خریدار وجود داشت، اما عنوان شد که شرکت بهنام پیشروی کیش پول کامل شرکت در مزایده را دیر پرداخت کرد و شرکت استیل آذین متعلق به حسین هدایتی «اهلیت نداشت». حسین هدایتی به گفته خودش در ۱۳ سالگی در سپاه پاسداران فرمانده بوده است و حالا … پیش از اعلام نتیجه مزایده سوم (یکشنبه)، برخی رسانه ها هدایتی را برنده مالکیت تیم سرخپوش اعلام کرده بودند.
روز یکشنبه خبرگزاری دانشجویان ایران از درگیری لفظی بین امیر عابدینی، مدیرعامل سالهای دور پرسپولیس و پوری حسینی، رییس سازمان خصوصی سازی در جلسه مزایده خبر داد. عابدینی همیشه جنجال ساز و از پیش قراولان مکتب «لمپنیسم» در فوتبال، پس از گفته های پوری حسینی مبنی بر این که «در صورت اشتباه هیات سه نفره در تایید صلاحیت شرکت استیل آذین ایرانیان، از مزایده چهارم خبری نیست»، حسابی از کوره در رفت و به عنوان نماینده شرکت استیل آذین گفت: “با توجه به رد صلاحیت استیل‌آذین ایرانیان نام شرکت ما خدشه‌دار شده است. از شما می‌خواهم در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشید. از شما تمنا می‌کنم به صراحت آن شرطی که باعث شد صلاحیت شرکت ما اعلام نشود را بیان کنید. اگر شرط بدهکاری‌هاست که شما حق دارید. اگر شرط تقابل با نظام است که آن چیز دیگری است و به خدا می‌سپاریم. اگر بحث مسائل سوء‌پیشینه است و ما نتوانستیم برای شما گواهی عدم سوء پیشینه بیاوریم آن را هم باز به خدا پناه می‌بریم. همه این‌ها برای خود جواب دارد اما این که دولت محترم دوست ندارد شرکت استیل‌آذین ایرانیان مالک باشگاه پر‌سپولیس شود بحث جداگانه ای دارد. از شما خواهش می‌کنم آشکار و شفاف توضیح دهید که چرا صلاحیت شرکت استیل‌آذین ایرانیان تایید نشد.”
در گفته های عابدینی مساله «تقابل با نظام» و «مخالفت دولت با مالکیت استیل آذین بر باشگاه پرسپولیس» قابل تامل نشان می دهد.
پوری حسینی در پاسخ به پرسشهای تند مدیرعامل دهه ۷۰ پرسپولیس به این نکته اشاره کرد که: “اگر صلاحیت شرکت استیل‌آذین تایید نشد صرفا به خاطر مشکلات در سیستم بانکی بود و در مواردی که شما اعلام کردید، نمی‌توانم نظری بدهم.”
او همچنین در مورد مسائلی که عابدینی آشکارا به آن پرداخته بود، گفت: “با توجه به این که من و دوستانم هماهنگ کرده‌ایم که چه میزان اطلاعات می ‌توانیم در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم، فقط می‌توانم همین موضوع را بگویم. فقط مشکل استیل‌آذین سیستم بانکی و یا احیانا بدهی بانکی بود. مسئولان این شرکت هم حق دارند که جزئیات مشکلاشان را از زبان ما بشنوند و ما توضیح می‌دهیم. اگر قانع شدند که هیچ، اگر قانع نشدند حق اعتراض برای آنها قائل هستیم. اگر چه به اندازه‌ای که استیل‌آذین به خود اجازه دهد مسایلی که با افکار عمومی مطرح می ‌کند که ما مطرح نمی ‌کنیم. اما ما آن چیزی که می ‌دانیم را توضیح می ‌دهیم. این در حالی است هر که خودشان بخواهند درباره مشکلات به خودشان توضیح می ‌دهیم. ما در جلسه‌ای که با شرکت استیل‌آذین داریم این موارد را به ریز مطرح می‌ کنیم و اگر قانع شدند که هیچ و اگر قانع نشدند حق اعتراض را برای آنها قائل هستیم.”
سپس عابدینی در مورد نااهلیت یکی از سهام داران شرکت استیل آذین به خبرنگاران گفت: “تا زمانی که به من نگویند نمی ‌دانم این سهامدار چه کسی است. آنهایی که در گذشته بگم‌بگم می‌ گفتند، اطلاعات غلط می ‌دادند اما باید صبر کنم و ببینم این سهامدار چه کسی بوده است تا بتوانم اسمش را بگویم یا درباره‌اش توضیح دهم.”
ما کارخانه نورد و لوله اهواز را خریدیم؛ قانع نشوم به مردم همه چیز را خواهم گفت
به گزارش خبرگزاری فارس عابدینی پس از درگیری لفظی با پوری حسینی تهدید که: “اگر مستندات برای کنار گذاشتن استیل‌آذین صحت داشته باشد دست دولت را می‌بوسم اگرنه به مردم همه چیز را خواهم گفت. بحث این است که سیستم مالی استیل‌آذین را تایید نکردند و من می‌خواهم به اتاق رئیس سازمان خصوصی‌سازی بروم تا ببینم این مدارک چیست اما چیزی که مشخص است این است که آنها قبول دارند که شرکت استیل‌آذین بدهی ندارد بعد می‌گویند هدایتی در بعضی از شرکت‌هایش بدهکار است اما صبح امروز که ما آخرین مدارک را چک کردیم متوجه شدیم که حدود ۷ ماه پیش کارخانه نورد و لوله اهواز را که گران‌تر از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بود را خریدیم آن هم از همین سازمان خصوصی‌سازی اما کسی به ما نگفت که بدهکار هستید.”
در حالی که تیمهای پرسپولیس و استقلال است در لیگ برتر ایران شهرآورد هشتادم را در ۲۵ اردیبهشت برگزار کنند، پورحسینی مزایده چهارم را در روز ۲۹ همین ماه اعلام کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*