خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز پنجشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز پنجشنبه با امیر خسروجردی

sss6yh--p0o-j

مزایده سرخابی های پایتخت برگزارشد، پرسپولیس مشتری ۳۰۰ میلیاردی دارد و پاکت استقلال پوچ درآمد.
سومین مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درحالی چهارشنبه با حضور متقاضیان برگزارشد که درپایان این مزایده مشخص شد تنها مشتری استقلال پول قسط اول را نریخته، اما پرسپولیس یک پیشنهاد ۳۰۰ میلیارد تومانی داشته است.
ایسنا دراین باره نوشت:پس عدم موفقیت در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در مزایده‌های اول و دوم، سومین مزایده واگذاری سرخ‌آبی‌های پایتخت در محل سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد تا متقاضیان با ارائه پاکت‌های خود به رقابت بپردازند.
دراین حال سازمان خصوصی سازی اسامی خریداران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اعلام کرد که اعلام سازمان خصوصی سازی، سه شرکت و یک شخص حقیقی را به عنوان خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس معرفی کرد؛ اما اعلام شد که برنده مزایده پس از تایید اهلیت خریدار اعلام می‌شود.
بر این اساس شرکت بهنام پیشرو کیش، شرکت استیل آذین ایرانیان و دکتر علیرضا معظمی‌نیا متقاضی خرید باشگاه پرسپولیس و شرکت شورایکو متقاضی خرید باشگاه استقلال اعلام شدند.
فردی که بیشترین پیشنهاد را ارائه داده باشد به عنوان برنده مزایده محسوب می‌شود، اما این مساله تضمینی برای واگذاری باشگاه به فرد برنده نیست چرا که هیاتی متشکل از نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، وزارت اقتصاد و وزارت دادگستری باید اهلیت برنده را تایید کنند.
رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره متقاضیان باشگاه پرسپولیس نیز خاطرنشان کرد: در مورد پرسپولیس سه پیشنهاد مطرح شده بود که یکی از متقاضیان که معظمی نیا بود، پیشنهادش با مشکل مواجه بود اما دو پیشنهاد دیگر مطرح شده بود که یکی از آن‌ها رقم ۲۹۸ میلیارد تومان و دیگری ۲۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.
وی درباره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: اگر هیات واگذاری تصمیم بگیرد یکبار دیگر و در فاصله زمانی کوتاهی که حدود ۱۰ روز است واگذاری باشگاه استقلال تکرار می‌شود.
رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: خریدار استقلال به دلیل اینکه فکر می‌کرد قرار است نقدی خرید کند نیازی به واریز سپرده ندارد.

پرسپولیس وجاهت بیشتری از استقلال دارد.
جعفر کاشانی رئیس هیت مدیره باشگاه پرسپولیس در تحلیل مزایده سوم دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که با ۳ خریدار پرسپولیسی و یک خریدار استقلالی انجام شد گفت: حتما وجاهت پرسپولیس از استقلال بیشتر بوده که شرکت کنندگان مزایده اش هم بیشتر هستند.
کاشانی در پاسخ به سوال ما درباره ادوار گذشته و علت محبوبیت بیشتر پرسپولیس نسبت به سایرین هم گفت: شاهین بیشترین تعداد تماشاگر را در ابتدای دهه ۴۰ داشت و بعد از شاهین هم دارایی بالاتر از تاج در رده دوم قرار داشت. اما آبی‌پوشان به مرور تماشاگر بیشتری جذب خود کردند و تبدیل به قطب دوم فوتبال ایران شدند و حالا رقیب بزرگ و قابل احترامی برای پرسپولیس محسوب می‌ شوند.

پیوس:فقط هفت بازیکن شایسته حضور در پرسپولیس هستند.
فرشاد پیوس اسطوره گلزنی باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات اخیری که در تیم پرسپولیس رخ داده است، گفت: در هیچ جای دنیا، تیم‌ها مثل تیم‌های ایران حاشیه ندارند. در باشگاه‌های اروپایی، مدیریت درستی وجود دارد حال آنکه عدم ثبات مدیریت در باشگاه پرسپولیس باعث بروز حاشیه شده است. از تشکیلاتی که هر دو هفته یک‌بار مدیرعاملش را تغییر می‌دهد، چه انتظاری دارید؟ 
وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر سرمربی پرسپولیس بودید چند بازیکن را برای فصل بعد نگه می‌داشتید، گفت: من اگر سرمربی پرسپولیس بودم، فقط ۷ بازیکن را برای فصل بعد نگه می‌داشتم و بقیه را در لیست مازاد قرار می‌دادم.

زلزله نپال مانع پیوستن کوهنورد ایرانی به باشگاه هزارتایی ها شد.
عظیم قیچی‌ساز کوهنورد ایرانی که برای فتح آخرین قله بالای ۸ هزار متر جهان، یعنی لوتسه، اواخر ماه گذشته راهی نپال شده بود پس از زلزله اوایل هفته گذشته در این کشور صعودش نیمه تمام ماند.
زلزله نپال بیش از ۵ هزار کشته تاکنون برجای گذاشته و تعدادی از کوهنوردانی که برای فتح قله‌های این کشور به نپال رفته بودند نیز جان باخته و تعدادی دیگر نیز مصدوم شدند.
قیچی‌ساز طی یکی دو روز گذشته از کمپ‌های بالایی به پایین آمده و صعودش نیمه تمام ماند تا یک بار دیگر و در آینده برای پیوستن به باشگاه ۸ هزارتایی‌ها تلاش کند.

فصل برای آرین روبن تمام شد.
ستاره هلندی بایرن مونیخ به علت آسیب دیدگی در دیدار برابر دورتموند نمی تواند تا پایان فصل به میدان برود.
ایسنا در مطلبی دراین باره نوشت:شاید بدترین خبر برای هواداران بایرن مونیخ در شرایط کنونی از دست دادن ستاره ای به نام آرین روبن باشد، اما این خبر واقعیت دارد و کادر پزشکی باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرد که آرین روبن ستاره هلندی این تیم تا پایان فصل نمی تواند برای تیمش به میدان رود.این آسیب دیدگی روبن بهترین خبر برای هواداران بارسلونا است چرا که این بازیکن هلندی نمی تواند در دو دیدار حساس بایرن برابر آبی-اناریها به میدان رود.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*