خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

ds-f-d45-3

با پیروزی نفت مقابل استقلال، لیگ برتر فوتبال ایران درسال ۹۳ با صدرنشینی نفت خاتمه یافت.
بازی های هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران عصر پنجشنبه با برگزاری چهار دیدار آغاز شد که طی آن، در حساس ترین بازی هفته، تیم های تهرانی استقلال و نفت دربی پایتخت را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که این دیدار سرنوشت ساز با تک گل لئوناردو پادوانی بازیکن برزیل نفت به سود این تیم خاتمه یافت و نفتی ها با این برد شیرین، ضمن کسب سه امتیاز، با ۴۵ امتیاز با قرار گرفتن در صدر جدول رده بندی سال جاری را با یکه تازی در لیگ برتر خاتمه دادند.آبی پوشان نیز با قبول این شکست تلخ، ضمن از دست دادن سه امتیاز بهترین موقعیت برای رسیدن به صدر جدول را از دست داد و امسال را با ناکامی خاتمه داد.همچنین در نیمه دوم این دیدار، پادوانی یک ضربه پنالتی را از دست داد.در مسجد سلیمان، بازی جذاب و دیدنی نفت این شهر و پرسپولیس ترهان در حالی که تا دقیقه ۹۳ ، ۲-۱ به سود پرسپولیس درجریان بود، با گل وقت های تلف شده بازیکن نفت مسجد سلیمان ۲-۲ مساوی خاتمه یافت، تا سرخپوشان پایتخت دو امتیاز حساس خارج ازخانه را از دست بدهند.درآنسوی میدان تیم بی ادعا، اما با روحیه نفت مسجد سلیمان نیز درحالی که درنیمی از بازی ده نفره بود، با تدارک حملات همه جانبه در ثانیه های واپسین گل تساوی را وارد دروازه مهمان نامدارش کرد و از یک شکست حتمی رهایی یافت.
پرسپولیس با این تساوی ۲۷ امتیازی شد و دررده نهم جدول رده بندی باقی ماند و نفت مسجد سلیمان نیز ۲۰ امتیازی شد.
تراکتورسازی تبریز در مصاف با میزبانش راه آهن تهران به پیروزی ۳-۱ رسید و با این برد دلچسب خارج از خانه، با ۴۴ امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی جای گرفت ودر تبریز، گسترش فولاد این شهر مهمانش فولاد خوزستان را ۳-۱ مغلوب کرد،ضمن کسب سه امتیاز شیرین، به مکان سیزدهم جدول رده بندی صعود کرد. فولادی ها نیز با این نتیجه به روند ناکامی های خود ادامه دادند.

رده بندی برترین های فیفا و سقوط یک پله ای تیم ملی ایران
رده بندی برترین تیم های ملی فوتبال دنیا در ماه مارس پنجشنبه از جانب فیفا اعلام شد که براین اساس، تیم ملی ایران با ۶۹۲ امتیاز و یک پله سقوط نسبت به ماه گذشته در رده چهل و دوم جهان و نخست قاره آسیا قرار دارد.
دراین فهرست پس از ایران، تیم های ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در رده های دوم تا چهارم قاره کهن جای گرفته اند.
دررده بندی برترین های فوتبال دنیا، تیم ملی آلمان همچون ماه های گذشته در صدر قرار دارد و آرژانتین و کلمبیا دوم و سوم هستند.

راه یابی زنیت کازان به مرحله نیمه نهایی والیبال لیگ قهرمانان اروپا با سعید معروف
خبرآنلاین دراین باره نشوت:تیم والیبال زنیت کازان با وجود شکست مقابل هالک بانک ترکیه به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.
دراین دیدار که در دور دوم مرحله پلی آف لیگ قهرمانان والیبال اروپا برگزار می شد، یاران سعید معروف علیرغم شکست ۳-۲ مقابل هالک بانک ترکیه به جمع چهارتیم برتر این دوره صعود کردند، زیرا زنیت کازان دربازی رفت حریف ترکیه ای خود را درسه ست پیاپی از پیش رو براشته بود.

اعتراف مورینیو پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا
ژوزه مورینیو سرمربی چلسی انگلیس پس از تساوی ۲-۲ مقابل پاری سن ژرمن و حذف از لیگ قهرمانان اروپا گفت:تیمش شایسته صعود به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات نبوده است.
وی افزود:ماباید هم مجازات می‌شدیم. از نظر من بازیکنان وقتی تیم حریف ده نفره می‌شوند باید احساس مسولیت بیشتری کنند. وقتی ما دو بار پشت سر هم از روی کرنر گل می‌خوریم، این یعنی اینکه ما تمرکزمان کم است، یعنی اینکه مسوولیت‌پذیری‌مان کم بوده. واقعیت این است که ما شایسته صعود به مرحله بعد نبودیم.

داوید لوئیس به خاطرشادی پس از گل ابراز تاسف کرد.
مدافع برزیلی تیم پاری سن ژرمن فرانسه پس ازگلزنی مقابل چلسی در لیگ قهرمانان آسیاگفت:قصد نداشته پس از به ثمر رساندن گل مقابل تیم سابق خود شادی کند، اما شرایط بازی به گونه‌ای بوده که نتوانسته خود را کنترل کند.
وی افزود: از اینکه شادی کردم متاسفم، اما از اینکه تیممان به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد خوشحالم.
دراین دیدار تیم ده نفره پاریسی درورزشگاه استمفوردبریج دو بار بازی باخته مقابل چلسی را با تساوی عوض کرد، تا در نهایت به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.گل نخست پاری سن ژرمن را داوید لوییس با ضربه سر وارد دروازه چلسی کرد. این بازیکن ۱۴۳ بار با پیراهن چلسی به میدان رفته و ۱۲ گل برای این تیم به ثمر رسانده بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*