خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » هرالدسان: عمر عبدالرحمان بهترین بود، اما ایران موقعیت گل داشت / فریدون شیبانی
هرالدسان: عمر عبدالرحمان بهترین بود، اما ایران موقعیت گل داشت / فریدون شیبانی

هرالدسان: عمر عبدالرحمان بهترین بود، اما ایران موقعیت گل داشت / فریدون شیبانی

روزنامه هرالدسان، چاپ استرالیا روز چهارشنبه در باره پیروزی یک بر صفر تیم ملی ایران بر امارات و پیشتازی در گروه سوم برای پیکار با تیم ملی عراق در مرحله یکچهارم پایانی جام ۲۰۱۵ بقلم مارکو مونته ورده نوشت: یک ضربه سر دیرهنگام توسط رضا قوچان نژاد، بازیکن جانشین، تضمین کننده پیروزی یک بر صفر بر امارات در بریزبین استرالیا بود.

شادی گل بازیکنان ایران؛ وحید امیری (17)، علیرضا جهانبخش و ...

شادی گل بازیکنان ایران؛ وحید امیری (۱۷)، علیرضا جهانبخش و …

این گل درست در لحظه ای بود که به نظر می آمد امارات در ورزشگاه ساندورپ بحد کافی کارش را کرده بود تا با تساوی مورد نیاز برای پیشتازی گروه دست یابد و در یکچهارم پایانی ایران را به پیکار ژاپن محکوم کند، تیمی که امید شماره یک قهرمانی است. ضربه سر قوچان نژاد در وقت تلف شده بود تا ۱۱۳۹۴ تماشاگر هوادار تیم ملی ایران را از شادی به هوا پرتاب کند. امارات هم به یکچهارم پایانی راه یافت، اما باید رو در روی ژاپن بایستد که در گروه چهارم با پیروزی دو بر صفر بر اردن پیشتاز شد.
به نوشته هرالدسان، با این که ایران بختهای گل بهتری داشت، امارات خود را بد اقبال می دانست که نتوانست امتیاز لازمش را این مسابقه بدست بیاورد. عمر عبدالرحمان، بازیساز تیم امارات چهره شاخص این مسابقه بود و آشکارا بهترین بازیکن زمین، هرچند قوچان نژاد به طور رسمی بازیکن برتر مسابقه معرفی شد. عبدالرحمان در وسط زمین کارآیی بهتری برای نقش خود داشت، اما ایران هم لحظه های خود را داشت و در نیمه نخست با وحید امیری هافبک، لحظه های هیجان انگیزی را به نمایش گذاشت. این بازیکن در دقیقه ۱۴ پا به توپ دفاع امارات را غافلگیر کرد و تنها کار تماشایی ماجد ناصر دروازه بان مانع آن شد که پاس امیری مانع گلزنی سردار آزمون شود. در دقیقه ۲۰ هم این دو حمله خطرناک دیگری را پی ریزی کردند؛ امیری پاس خطرساز دیگری به آزمون داد، بازیکنی که در منطقه پنالتی جدا از یارگیری مانده بود. اما ضربه سر مهاجم تیم رابین کازان مستقیم در به سوی ماجدناصر رفت.
در نیمه نخست ایران مدعی یک پنالتی هم زمانی بود که به نظر آمد مهناد سالم مدافع برای بستن راه ضربه سر خطرناک سردار آزمون از دستش سود برد.
ایران در دقیقه ۵۲ باز به گلزنی نزدیک شد، اما علیرضا جهانبخش با شلیک سرضرب نتوانست هدف را بزند. با این حال سرانجام گل بدست آمد؛ گلی که بیش از همه کادر فنی و نیمکت نشینان را به وجد آورد. آنان به داخل زمین ریختند و با گل دیرهنگام قوچان نژاد جشن گرفتند.

 پیکار کاپیتان جواد نکونام با عمر عبدالرحمان، هافبک شماره 10 امارات در میانه میدان.

پیکار کاپیتان جواد نکونام با عمر عبدالرحمان، هافبک شماره ۱۰ امارات در میانه میدان.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*