خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیرخسروجردی

اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیرخسروجردی

iramuk

رویارویی ایران با امارات برای کسب صدرنشینی
درادامه مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا دراسترالیا دوشنبه درگروه سه، تیم ملی ایران درسومین و آخرین دیدار خود دراین مرحله درشهر بریزبین به مصاف امارات می رود.ملی پوشان فوتبال ایران که با شش امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت امارات دررده دوم جددول رده بندی قرار دارند برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی به عنوان سرگروه باید هرسه امتیاز این مسابقه حساس را از آن خود کنند. درسوی دیگر میدان، امارات که با دو برد صدرنشین گروه سه است برای اینکه صدرنشین باقی بماند تنها به یک تساوی دراین دیدار احتیاج دارد.

صعود چین و ازبکستان به جمع هشت تیم برتر جام ملت های آسیا و ناکامی بزرگ عربستان دراسترالیا
درچارچوب مرحله گروهی این رقابت ها یکشنبه دو بازی درگروه دو برگزارشد که طی آن، تیم ملی چین ۲-۱ از سد کره شمالی گذشت و با سه برد پیاپی و کسب نه امتیاز مقتدرانه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. دردیگر بازی این گروه نیز، دوتیم عربستان و ازبکستان درحساس ترین مسابقه رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که طی آن، ازبکستان در بازی برتر ۳-۱ عربستان را شکست داد و با شش امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد و عربستان با قبول این شکست تلخ از دور رقابت ها حذف شد، تا بزرگترین ناکام این دوره از مسابقات لقب بگیرد.
بدین ترتیب درمرحله یک چهارم نهایی استرالیا تیم دوم گروه یک به مصاف چین صدرنشین گروه دوم می رود و کره جنوبی سرگروه گروه یک با ازبکستان تیم دوم گروه دو دیدار می کند.

طارمی درآستانه پیوستن به القادسیه کویت
مسئولان باشگاه القادسیه کویت یک قدم دیگر به جذب مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس نزدیک شدند
به گزارش خبرنگار مهر، هرچند مسئولان باشگاه پرسپولیس در روزهای گذشته درخواست باشگاه القادسیه کویت به مهدی طارمی را تکذیب کرده و گفته بودند پیشنهادی به باشگاه نرسیده است با این حال روزنامه‌های کویتی گزارش دادند که طارمی یک قدم دیگر به تیم القادسیه نزدیک شده و در آستانه پیوستن به این تیم قرار دارد.
روزنامه الوطن در این خصوص نوشت: مذاکرات فشرده‌ای از سوی مسئولان باشگاه القادسیه با مهدی طارمی صورت گرفته است.
مهدی طارمی در حال حاضر با تیم فوتبال پرسپولیس در اردوی امارات به سر می‌برد.

معروف:روسیه قویترین لیگ جهان را دارد
سعید معروف بعد از پیوستن به تیم والیبال زنیت کازان روسیه اظهار داشت:تمام رسانه‌های ایران درمورد انتقالم به زنیت صحبت کردند، چراکه من در حال حاضر تنها والیبالیست ایرانی هستم که در خارج از کشورم بازی می‌کنم. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینم چه اتفاقی رخ خواهد داد.
کاپیتان و پاسور تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: ۱۲ فصل در ایران بازی کردم و حالا وقتش بود که بازی در جایی غیر از ایران را هم تجربه کنم. معتقدم که روسیه قوی‌ترین لیگ جهان است. مسئولان باشگاه زنیت کازان دو بار با من صحبت کردند که برای بار دوم نظرم را تغییر دادم با درخواست آنها موافقت کردم. مهم این است که در مسابقات برنده باشیم و به این ترتیب می‌توانم خودم را محک جدی بزنم و البته نشان دهم که والیبالیست‌های ایرانی می‌توانند در لیگ‌های معتبر عملکرد خوبی داشته باشند.

مورینیو:هدف چلسی دراین فصلتاریخ سازی با کسب جام است
ژوزه مورینیو پس از پیروزی قاطع ۵ بر صفر تیمش در خانه سوانزی که جایگاه آبی‌پوشان لندن را در صدر جدول رده‌بندی رقابت‌ها تثبیت کرد، اظهار داشت: یک بازی بی‌عیب و نقص را انجام دادیم و همه چیز همانطور پیش رفت که می‌خواستیم. زدن یک گل در اولین دقیقه بازی خیلی زود تفاوت دو تیم را مشخص کرد و در پایان نیمه اول ۴ بر صفر پیش بودیم، هرچند در لیگ برتر با وجود چنین نتیجه‌ای نباید بازی را تمام شده دانست. با این حال آن نتیجه به ما اجازه داد بازی را آسان‌تر کنترل کنیم و این همان کاری بود که در نیمه دوم انجام دادیم.
وی درادامه افزود:من اولین کسی هستم که از تیم می‌خواهم فوتبالی زیبا را ارائه کند اما به همین اندازه کسب نتیجه برایم مهم است. چلسی تیمی جوان است که بازیکنانش هنوز در ابتدای راه هستند و سال‌های زیادی پیش روی‌شان قرار دارد اما هدف ما در این فصل آن است که با کسب جام تاریخ‌ساز شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*