خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز جمعه با امیرخسروجردی

اخبار ورزشی روز جمعه با امیرخسروجردی

tieimemilili

تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به نیمه نهایی جام ملت های آسیا به مصاف عراق می رود.
درادامه مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها دراسترالیا، امروز دو دیدار برگزار می شود که طی آن درکانبرا، تیم ملی ایران دردیداری حساس و سرنوشت ساز به مصاف عراق می رود. قضاوت این مسابقه را بنجامین ویلیامز استرالیایی برعهده خواهد داشت.تیم پیروز این میدان با راه یابی به جمع چهار تیم برتر این دوره، حریف کره جنوبی خواهد بود.
درآخرین بازی این مرحله نیز، دوتیم ژاپن و امارات رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.
دیروز در دوبازی ابتدایی مرحله یک چهارم نهایی نیز، کره جنوبی دو به صفر ازبکستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید و استرالیا نیز با همین نتیجه از سد چین گذشت و گام به مرحله بعد گذاشت.

کی روش:به هیچ وجه عراق را دست کم نمی گیریم
کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های فوتبال ایران و عراق در پاسخ به این که با توجه به فشردگی رقابت‌ها و دیدار حساسی که در مرحله یک‌چهارم نهایی دارید، چه تدبیری برای برتری مقابل عراق خواهید داشت، اظهار کرد: رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها برای هر تیمی از جمله ایران یک افتخار است. امروز صبح به بازیکنانم هم گفته‌ام که برنده بازی فردا همه چیز را بدست می‌آورد و بازنده هیچ چیز. نهایتا باید با تمام تمرکز مقابل عراق بازی کنیم و بازیکنان وظایف‌شان را به خوبی انجام دهند و برای پیروزی بجنگند. آنها باید احساسات‌شان را کنترل کنند و مطمئنا بازی خوبی خواهند کرد.
سرمربی تیم ایران در پاسخ به این که چه برنامه‌ای برای رقابت تنگاتنگ با عراق داشته و چه شناختی از این تیم دارید، گفت: عراق مطمئنا تیم خوبی دارد. آنها بازی‌های خوبی مقابل اردن و ژاپن داشتند. به هیچ وجه عراق را دست‌کم نمی‌گیریم. عراق قبل از جام ملت‌ها ۱۰ بازی تدارکاتی انجام داد و ایران تنها ۲ بازی. ما این شانس را هم به عراقی‌ها دادیم که با تیم ایران یک بازی تدارکاتی داشته باشند. عراق سازماندهی خوبی در خط حمله و دفاع داشته و نگرش فنی خوبی دارد.

نکونام:به فکر رکورد نیستم و مثل روز اول با عشق بازی می کنم
جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار ایران برابر عراق خاطرنشان کرد: اصلاً به رکورد فکر نکرده‌ام و موفقیت تیم برایم مهمتر است. تأکید می‌کنم مهمترین اتفاق برای من بردن تیم ایران است. من اصلاً به رکورد فکر نمی‌کنم و تنها سعی می‌کنم در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشم و همان‌گونه که روز اول آمدم و عشق می‌ورزیدم اکنون هم دوست دارم خوب باشم. رکورد چیزی است که تنها در تاریخ ثبت خواهد شد.
وی در خصوص اینکه چه شناختی از عراق دارد و آیا این بازی با بازی دوستانه پیش از شروع مسابقات تفاوت دارد یا خیر، گفت: بازی دوستانه مقابل عراق برای شناخت و آماده‌سازی بود و همان‌گونه که دیدیم عراق روز به روز بهتر شده و نشان داده که تیم قدرتی و جنگنده‌ای است. بازیکنان عراقی و این تیم را آنالیز کرده‌ایم اما مهمتر از آن این است که خودمان تمرکز داشته باشیم و حتی اگر نیاز باشد تا دقیقه ۱۲۰ با تمرکز بازی کنیم.

کلوپ:برای ما بوندسلیگاست، نه لیگ قهرمانان اروپا
سرمربی بورسیادورتموند آلمان تاکید کرد که توجهی به رقابت های اروپایی ندارد و تمرکزش را روی رقابت های داخلی گذاشته است.
وی به نشریه بیلد گفت:علاقه ای به رقابت های چمپیونزلیگ ندارم. با توجه به شرایط فعلی، تنها می خواهیم این فصل خودمان را در دسته اول حفظ کنیم و سپس در فصل آینده، تلاش بیشتری انجام بدهیم. اگر هر کدام از بازیکنانم تنها برای اینکه یک فصل بیشتر در چمپیونزلیگ بازی کند، بخواهد از ما جدا شود، آنوقت قضاوت دیگری در موردش خواهم کرد.

انریکه:سوارس بدشانس است
سرمربی بارسلونا از عملکرد شاگردانش در دیدار برابر آتلتیکو مادرید راضی است. او سوآرس را مهاجمی بدشانس دانست با این حال تاکید کرد که به او اعتماد دارد.
وی درباره مهاجم اروگوئه ای بارسا هم اظهارداشت:سوآرس بدشانس است. درست است که او کمتر گلزنی می‌کند، اما به او اعتماد و اطمینان دارم. سوآرس در این دیدار بارها خط دفاعی آتلتیکو مادرید را به هم ریخت. او مهاجم بسیار خوبی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*