خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » تیم ملی با کوهی از مشکلات … و در انتظار معجزه ای دیگر / فریدون شیبانی

تیم ملی با کوهی از مشکلات … و در انتظار معجزه ای دیگر / فریدون شیبانی

timemeliiiid

تیم ملی فوتبال ایران در پای پلکان هواپیما با مشکلات پرشمار و حل نشده ای حاضر شد تا برای رسیدن به چهارمین قهرمانی در رقابتهای جام ملتهای آسیا حضور یابد و در استرالیا نمایشی معجزه آسا داشته باشد. تیم ملی محبوب ایرانیان سراسر جهان، پس از انقلاب هرگز قهرمان نشده است و این بار با کوهی از دردسر های بی نظیر با سایر کشورها، باید در روز دوشنبه هشتم دی رهسپار اقیانوسیه شود.
بازیهای آماده سازی ایران نه تنها با سایر حریفان مرحله گروهی (تیمهای مرحله گروهی از منطقه خلیج فارس یعنی بحرین، قطر و امارات) قابل قیاس نیست، که با مدعیان قهرمانی جام قاره کهن – ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان سعودی – نیز فرسنگها فاصله دارد. پس از مسابقه های بیاد ماندنی تیم ملی در برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی در جام جهانی۲۰۱۴، ایران تنها یک بازی با تیم ملی کره جنوبی در تهران داشته است. مسابقه با تیمهای ملی وعده داده شده یکی پس از دیگری لغو و به مسابقه های تمرینی و بی هویت با تیمهای باشگاهی در پرتغال و آفریقای جنوبی محدود شد – تیمهایی که در کشورشان حتی با یاران ذخیره به پیکار ملی پوشان معتبر به حضور در جام جهانی آمدند.
مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون – که بار دیگر سرپرست تیم ملی شد، ولی آخرین روزهای دبیری اش را طی می کند – هم در فاصله یک روز تا پرواز در مورد مسابقه تدارکاتی با تیم ملی فلسطین که هفته پیش و در دقیقه ۹۰ لغو شد، به خبرگزاری دانشجویان گفت: “دیدار با فلسطین به صورت رسمی به فیفا اعلام شده بود و لغو این دیدار از سوی فلسطین یک کار غیرحرفه‌ ای بود و در نهایت تصمیم ‌گیری در مورد این اقدام فدراسیون فوتبال فلسطین بر عهده علی کفاشیان (رییس فدراسیون) است.”
محمدنبی در باره هفت بازی وعده داده شده در پیش از اردوی نخست در پرتغال که قرار بود تیم ملی با تیمهای ملی کشورهای دیگر بازی کند هم گفت: ” برنامه‌ ریزی ‌های مناسبی در این زمینه انجام شد و برگزاری یک اردوی تدارکاتی در پرتغال با انجام سه دیدار، برگزاری اردوی تدارکاتی در آفریقای جنوبی و انجام دو دیدار دوستانه به همراه یک دیدار دوستانه با تیم ملی کره و در نهایت هم دیدار با تیم ملی عراق در سیدنی به عنوان هفت دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌ رود!”

وزیر ورزش: مساله سربازها را برطرف می ‌کنیم

در شرایطی که سردار سپاه موسی کمالی و دیگر مسوولان نظامی در مورد موضوع قدیمی کارتهای غیرقانونی پایان خدمت و معافیت از سربازی، نمایشی از قانونگرایی داشتند، کارلوس کی روش با اصرار هوشمندانه روی چند نخبه از این دست، به ویژه مهرداد پولادی (ستاره ایرانی جام جهانی برزیل) آشکارا توپ شکست را به زمین مسوولان حاکم بر ایران امروز انداخت و نتیجه مورد انتظار همه ایرانیان را بسان جام جهانی، برای خود پیش خرید کرد.
در روز یکشنبه هفتم دی خبرگزاری فارس از سوی محمود گودرزی، وزیر ورزش وعده داد: مساله سربازها را برطرف می ‌کنیم. و در سایت رسمی وزارت ورزش هم از سوی وزیر عنوان شد: خبرهای خوشی برای بازیکنان سرباز داریم!
محمود گودرزی از تماس با سردار فیروزآبادی، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح خبرداد ولی علی کفاشیان و مهدی محمدنبی در مقام مسوول فوتبال پراعتبار ایران با همان احتیاط و ترس همیشگی و بدور از هشدار ضروری به اهمیت این پیکارها، در رسانه ها اعلام کردند: تابع قانون هستیم و اقدامی فراتر از آن را انجام نمی‌ دهیم!
کفاشیان: نه پولادی به استرالیا می رود و نه سروش
رییس فدراسیون فوتبال در اخر وقت یکشنبه به خبرگزاری دانشجویان در مورد آخرین وضعیت مهرداد پولادی و سروش رفیعی گفت: “بر اساس آخرین خبرهایی که دریافت کرده‌ ایم، مشکل این دو بازیکن درست نشده و آن‌ها نمی ‌توانند تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا همراهی کنند.”
کفاشیان چند ساعت جلوتر در گفت و گوی روز یکشنبه با «ایسنا» اعلام کرده بود که فقط امروز و فردا را برای پیوستن پولادی و سروش رفیعی به ملی پوشان رهسپار سیدنی مهلت داریم!
از چاشنی های تاسفبار دیگری که تیم ملی به همراه داشت، کاستی ها و نامیدی هایی بود که کارلوس کی روش در گفت و گویی طولانی در خبرگزاریهای دانشجویان ایران مطرح کرد، ولی دبیرکل فدراسیون در مقام مسوولیت سرپرستی تیم در همین رسانه گفت: “بر اساس ارزیابی کی ‌روش، تیم ملی شرایط خوبی دارد اما باید تلاش بیشتری کرد!”
و سرانجام به آخرین شوک می رسیم که خبرگزاری فارس از اخطار هواپیمایی امارات به فدراسیون فوتبال داد و خبر این بود که ” در صورتی که تا فردا هزینه سفر را پرداخت نکنند پرواز تیم ملی لغو خواهد شد!”

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*