خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز سه شنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز سه شنبه با امیر خسروجردی

6as6aa

قهرمان جهان مدالش را به قربانی اسید پاشی اهدا کرد.
میثم جهانی پور قهرمان کرجی رقابت های جهانی هنرهای رزمی ۲۰۱۴ استانبول ترکیه با حضور دربیمارستان محل بستری سهیلا رنجکش قربانی اسید پاشی اصفهان، یکی از نشان های طلای خود را به وی اهدا کرد.
این قهرمان رزمی کار در مسابقه ها های جهانی ترکیه موفق به کسب چهار مدال طلای در رشته هنر رزمی ‘فرم’ در دو بخش تیمی و انفرادی و هنر رزمی ‘ووینام’ در دو بخش تیمی و انفرادی شد.
وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن همدردی با قربانی حادثه اسید پاشی اصفهان اظهار کرد: از وضعیت این بانوی آسیب دیده متاثر شدم.

صداوسیما و فدراسیون فوتبال برسر مسئله حق پخش به توافق رسیدند.
نائب رئیس فدراسیون فوتبال درباره جزئیات توافق فدراسیون با صداو سیما برای حق پخش رقابت های لیگ برتر صحبت کرد. او از آغاز پخش زنده لیگ برتر فوتبال از هفته چهاردهم خبر داد.
به گزارش ایسنا، مهدی تاج با بیان این مطلب افزود:مطالبه ما برای ورزش و فوتبال بود. به دنبال حقوق فوتبال بودیم که خوشبختانه دوستان ما در مجلس ،‌کمیسیون فرهنگی و مردم برای پخش فوتبال ها تاکید داشتند که با تاکید دکتر روحانی رئیس جمهور کارگروهی تشکیل شد که درآن وزیر ورزش ،‌وزیر کشور و رئیس صدا وسیما حضور داشتند تا در باره حق پخش و درخواست سازمان لیگ مذاکره کنند. درخواست ما کاملا مشخص بود و خوشحال شدیم که کارگروه تصمیمی منطقی گرفت که قرار شده در لایحه ای در مجلس تصویب شود تا بودجههای به عنوان درآمد فوتبال به فدراسیون تعلق بگیرد. که این جایگزینی حق پخش با بودجه و کمک‌های دولتی به فدراسیون است. لایحه را نیز دولت برای تصویب به مجلس می‌دهد.
رئیس سازمان لیگ فوتبال همچنین به خبرنگاران گفت:‌در این کارگروه تصویب شده که سی درصد افزایش قرارداد توافق شده با صداوسیما انجام می‌شود و این نیز برای ما مطلوب است با این شرایط از بازی آینده رقابت های لیگ پخش مستقیم خواهد بود. مبلغ حق پخش در قرارداد قبلی ۲۲.۵ میلیارد بوده که حالا طبق توافق ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت که مطلوب است. اما نکته جالب توجه در این کارگروه که مهمتر از همه است لایحه بودجه خواهد بود که حقوق شناخته شده فوتبال محسوب می‌شود و این درآمدی برای ما تلقی می‌شود . قبلا بودجه ها به صورت کمک به فوتبال می رسیده اما با این لایحه بودجه درآمد ما محسوب می‌شود.

درخشان:قبل از دربی درجام حذفی بازی نمی کنیم.
حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، در رابطه با برگزاری داربی در تاریخ هفتم آذر ماه اظهار کرد: به ما رسما درباره برگزاری داربی در تاریخ هفتم آذر ماه چیزی را اعلام نکرده‌اند. ما منتظر هستیم تا سازمان لیگ به ما اعلام کند و بعد باشگاه رسما موضع‌گیری کند. من نظراتم را درباره این موضوع گفته‌ام و این باشگاه است که پیگیر اعتراض ما خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق برگزاری مسابقه یک چهارم نهایی جام حذفی قبل از داربی هست، گفت: من دوست ندارم تیمم قبل از داربی، جام حذفی را برگزار کند و برای این موضوع هم دلایل خاص خودمان را داریم. ممکن است در بازی که با گل گهر انجام می‌دهیم بازیکنان مصدوم شوند و به تعداد مصدومان اضافه شود. بنابراین برای بازی با استقلال به مشکل خواهیم خورد و نمی‌توانیم تیم را جمع کنیم.

جوکوویچ قهرمان تنیس مسترز پاریس شد.
دیدار نهایی مسابقات تنیس مسترز پاریس را دیروز نواک جوکوویچ صربستانی و میلوش رائونیچ کانادایی برگزار کردند که مرد شماره یک تنیس جهان این مسابقه را به راحتی دردوست پیاپی به سود خود خاتمه داد و جام قهرمانی را بالای سر برد. این مسابقه مهمانان ویژه‌ای نیز داشت. داوید لوئیز ستاره برزیلی تیم فوتبال پاریسن ژرمن که رفاقت نزدیکی با جوکوویچ دارد از نزدیک نظاره گر مسابقه فینال بود و در پایان هم به جوکوویچ تبریک گفت.

همیلتون قهرمان فرمول یک آمریکاشد.
رقابت های اتومبیلرانی فرمول یک گرند پریکس آمریکا از سری مسابقات قهرمانی جهان دیروز با قهرمانی لوئیز همیلتون راننده بریتانیایی تیم مرسدس به پایان رسید.
دراین رقابت، همیلتون با ثبت زمان ۱:۴۰:۰۴.۷۸۵ زودتر از سایرین از خط پایان گدشت و به مقام قهرمانی دست یافت.
مارکو روزبرگ دیگر هم تیمی همیلتون که پیشاپیش دیگر راننده‌ها در خط استارت قرار داشت با زمان ۱:۴۰:۰۹.۰۹۹ در رده دوم قرار گرفت و دانیل ریچیادو از تیم ردبول از زمان ۱:۴۰:۳۰.۳۴۵ در مکان سوم ایستاد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*