خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » ماجرای ترک تابعیت ستاره ایرانی جام جهانی در پی رفتن به قطر – فریدون شیبانی

ماجرای ترک تابعیت ستاره ایرانی جام جهانی در پی رفتن به قطر – فریدون شیبانی

asdd

بازگشت تیم ملی فوتبال از اردوی پرتغال با صدور مجوز عقد قرارداد مهرداد پولادی با باشگاه الشحانیه قطر از سوی فیفا و تایید آن در سایت فدراسیون فوتبال ایران، این بار حاشیه ترک تابعیت این ستاره تیم ملی در جام جهانی بحث روز رسانه های ورزشی ایران ساخت.
قبول تابعیت قطر از سوی پولادی موضوعی است که تاکنون در رشته های دیگری چون کشتی (فرنگی) پیشینه داشته است. قطری شدن پولادی از آن ناشی شد که ستاره ایرانی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در راس بازیکنان مطرح لیگ برتری قرارداشت که به داشتن برگه غیرقانونی معافیت نظام وظیفه اتهام شدند – پرونده ای که هنوز بسته نشده است.
از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس همچنان مدعی داشتن یک سال دیگر قرارداد با پولادی است و فدراسیون فوتبال ایران نیز از صدور برگه لازم خودداری کرد. اما دیری نپایید که مجوز قرارداد از سوی فیفا صادر شد و بی درنگ عقد قرارداد با تیم قطری هم شکل گرفت. رسانه های داخلی اعلام کردند که پولادی با حکم پایان قراردادش با پرسپولیس و خودداری فدراسیون فوتبال با صدور کارت آی تی سی، به تابعیت قطر در آمده است تا نیازی به موافقت فدراسیون فوتبال ایران نداشته نباشد.
تاکنون پولادی و علی کفاشیان (رییس فدراسیون فوتبال) این تابعیت را شایعه ای بیش ندانسته اند.
در خیرها نیز چنین آمد : در حالی که پولادی و وکیلش تا پیش از این حاضر بودند در صورت صدور رضایتنامه این بازیکن مبلغی در حدود یک‌میلیارد تومان بپردازند، در آخرین جلسه آنها اتفاق‌هایی افتاد که مهرداد بدون پرداخت پول به عنوان بازیکن آزاد اعلام شد.
به نوشته رسانه های داخلی «نکته مهم و قابل‌توجه در مورد پولادی این است که چندی پیش به پرسپولیسی‌ها اعلام شده این بازیکن دیگر نمی‌تواند در ایران توپ بزند و با توجه به وضعیت معافیتش از خدمت اگر بخواهد در ایران حاضر شود و توپ بزند باید یکسری‌ کارهای اداری و دادگاهی را پشت‌ سر بگذارد.»
به نوشته سایت دوری الکاس قطر، فیصل مطر امین رئیس باشگاه الشحانیه در این قرارداد یک ساله اعلام کرد: این باشگاه از یک ماه پیش به دنبال عقد قرارداد با پولادی بوده است ولی به خاطر دخالت‌های علی دایی سرمربی پرسپولیس این مذاکرات دچار تاخیر شد که در نهایت فدراسیون فوتبال ایران رای پولادی را صادر کرد. ما بازیکنی را جذب کردیم که باشگاه‌های سوانزی و هال سیتی انگلیس بعد از درخشش مهرداد در جام جهانی برزیل به دنبال او بودند.
اما فدراسیون فوتبال ایران در سایت خود صدور مجوز را تکذیب و آن را از سوی فیفا اعلام کرد. علی کفاشیان هم در مورد ترک تابعیت پولادی به خبرگزاری فارس گفت: “فکر نمی‌ کنم پولادی این کار را انجام دهد. او بازیکن تیم ملی بوده و اسمش در رده‌های مختلف تیم ملی ثبت شده و نمی‌تواند تغییر ملیت بدهد. در حال حاضر سعی می‌ کنیم تا مشکل او را حل کنیم ضمن این که پولادی باید بداند که خونش رنگین‌ تر از دیگران نیست و باید تابع مقررات باشد. او باید بیاید و بنشیند تا مشکلش را حل کنیم. پولادی با دیگران فرقی ندارد و باید از قوانین تبعیت کند.”
کفاشیان همچنین موضوع خط خوردن نام پولادی از فهرست ملی پوشان را رد کرد. به گزارش خبرگزاریها رقم قرارداد بازیکن ملی پوش و پیشین پرسپولیس حدود هفتصدهزار دلار برای یک سال است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*