خانه » مقاله » بعداز ظهر روز هفتم / ضمیمه سیاسی هفته

بعداز ظهر روز هفتم / ضمیمه سیاسی هفته

بازگشت گروه‌های فشار به خیابان: روحانی همچنان عقب‌نشینی می‌کند

goroohe-feshar
دولت حسن روحانی، گام به گام همچون دولت محمد خاتمی حرکت می‌کند و روحانی نیز در کوتاه‌آمدن و عقب‌نشینی، همچون سلف خود خاتمی عمل می‌نماید. این رفتارها، نه‌تنها محافظه‌کاران «دلواپسِ منافع‌شان» را به عقب نرانده، بلکه آنان هر روز وقیح‌تر وبا تمسک به موضوعی جدید، بحرانی دیگر را می‌آفرینند و در این میان آنچه قربانی می‌شود، آزادی‌ها و منافع مردم است.
نایب امام زمان هم اگرچه فعلا سکوت اختیار کرده و از این شیوه برای پیشبرد منافع دون خود استفاده می‌کند، اما در همین سکوت هم رفتارها و اعمالی انجام می‌دهد، که آشکارا نشان‌دهنده‌ی خوی «دیکتاتورصفت، خود محور و ضد مردمی» اوست. بازدید نکردن دیکتاتور از نمایشگاه کتاب که براساس قرائن آغازی است برای حذف علی جنتی از وزارت ارشاد و سخت‌گیری بیشتر در حوزه‌ی فرهنگ، و اظهاراتی که به‌نام او در خصوص «نگرانی از وضعیت فرهنگی» می‌شود، گواهی است بر این رفتار علی خامنه‌ای.
در این راستا روز جمعه هم تمام امامان جیره‌خوار جمعه با دستوری هماهنگ، حمله‌ای را علیه وضعیت فرهنگی ایران انجام دادند و با «هشدار نسبت به عقب‌گرد به انحطاط دوران اصلاحات»، پروژه‌ی حذف وزیر ارشاد را یک گام به جلو بردند.

اظهارنظرات ریز و درشت دیگر مقامات رژیم در خصوص نگرانی دیکتاتور از اندک کورسوی گشایش فرهنگی نیز در همین راستا بود. جعفر شجونی، علی سعیدی، حمید رضا مقدم‌فر معاون سپاه و امروز هم حید مصلحی وزیر اطلاعات محبوب سید علی از جمله محافظه‌کارانی بودند که به سیاست‌های فرهنگی دولت به‌شدت حمله کردند و تاکنون دولت هجده میلیونی روحانی نیز اقدامی نکرده است.


فیلترینگ، تجمع و فحاشی

در ادامه‌ی همین فشارها پس از آنکه روزنامه‌ی «قانون» نیز به‌دنبال روزنامه‌های «آسمان» و «بهار» توقیف شد، وب‌سایت «قانون آن‌لاین» هم از سوی دادستانی تهران به‌دلیل آنچه «تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی» خوانده شد، توقیف شد.

همچنین بعد از همایش «دلواپس‌ها» که بدون تردید نگران و دلواپس منافع‌ پلیدشان هستند، تجمع غیرقانونی هم در مقابل وزارت کشور برای وضعیت حجاب برگزار شد و استانداری و نیروی انتظامی هم هیچ واکنشی نشان دادند، چراکه در رژیم‌های دیکتاتوری، موافقان همواره آزادند و می‌توانند هر عمل اخلاقی و غیراخلاقی، قانونی یا غیرقانونی را به سهولت انجام دهند.
روز جمعه، بعد از مراسم نماز جمعه هم راهپیمایی‌های دیگری در شهرهای ایران به‌صورت فرمایشی علیه دولت برگزار شد، تا محافظه‌کاران و تمامیت‌خواهان نشان دهند با هیچ راهی حاضر نیستند از منافع خود کوتاه بیایند.
118781

چهره‌های لمپن و عمله‌های استبداد هم طی روزهای اخیر، با فرمان ضمنی موافقتی که از دیکتاتور گرفته‌ بودند سنگ تمام گذاشتند و هر چه خواستند علیه دولت و آزادی و مردم گفتند. جعفر شجونی، مصاحبه‌ای با خبرگزاری «ایلنا» کرد و چنان الفاظی بکار برد که این خبرگزاری مجبور به سانسور آنها شده بود.. جملاتی همچون دولت غلط کرد و دیگر جملاتی که یک فرد عادی و نرمال از بیان آنها شرم دارد. سراسر مصاحبه‌ی این فرد سایکوپات با خبرگزاری «ایلنا»، پر بود از «سه نقطه و آکولاد» که یعنی الفاظ رکیک است و نمی‌توانیم آنها را برسانیم..

2-1-2013422143132
مصباح‌یزدی هم که در طول سال‌ها نشان داده چگونه همانند بوقلمون رنگ عوض می‌کند این بار صریح‌تر از هر زمانی به میدان آمد و خیلی آسوده آب پاکی را روی دست همه ریخت. «میزان رای مردم نیست»! پدر معنوی جبهه پایداری که از روحانیون طرفدار خشونت است در اظهارات خود صراحتا این جمله‌ی خمینی که حداقل ظاهری صوری و آزادیخوانه داشت را نقض کرد و گفت: «شاید روزی مردم رای دهند که امام عصر ظهور نکند آن وقت تکلیف چیست، آیا به این رای باید توجه داشت؟»
و البته انصاف این است که باید گفت مصباح‌یزدی آنچه جمهوری اسلامی در عمل بکار می‌برد را صراحتا بیان می‌کند و همچون دیگران اسلام فاشیستی حکومت را رنگ و لعاب نمی‌زند.
شیخ صادق آملی لاریجانی هم که مست قدرت است دیگر کسی بود که در روزهای اخیر بازهم علیه حوادث سخن گفت و با لگدی به وضعیت فرهنگی دولت روحانی گفت: قوه قضاییه در جریان حوادث سال ۸۸ «خوب و مستقل» عمل کرد. تو گویی «فتنه ۸۸» خواب را از بسیاری گرفته است.

حمید رسایی٬ نماینده محافظه‌کار مجلس و از عمله‌های برجسته‌ی استبداد هم در یک اظهارنظری که فقط در جمهوری اسلامی می‌توان نمونه‌های آن را دید: «مرتبط دانستن افزایش تحریم‌های جهانی علیه ایران با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را شیطانی دانسته و علت اصلی آن را حصر کروبی و موسوی٬ حجاب و حقوق بشر در کشور معرفی کرده است»!
وی در ادعایی مضحک و خنده‌دار گفت: «دلایل تحریم٬ حصر سران فتنه، حجاب خانم‌ها و اعدام است. اکثر تحریم‌های نفتی و بانکی به خاطر حقوق بشر است.»

ابعاد وحشتناک فساد در «بنیاد شهید»

داستان فساد هم در جمهوری اسلامی حکایت چندان تازه‌ای نیست و ماجرا از فرط تکرار عادی شده. به‌طوری که حتی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی رژیم هم هر روز از فلان فساد و بهمان اختلاس می‌نویسند و آب از آب هم تکان نمی‌خورد.

fdsfs5gy
در کشوری که رییس دولت و وابستگان و نزدیکان رهبر دیکتاتور آن همچون محمد رضا رحیمی آشکارا دزدی و اختلاس می‌کنند و بعد کنار ولی‌فقیه بیمار روانی می‌نشینند و در مراسم سوگواری امام حسین اشک تمساح می‌ریزند وضعیت مابقی روشن است!
باری به هر حال هر از چند گاهی اما در راستای رقابت‌های دون سیاسی در کشور پرونده‌ای برای تحقیق و تفحص از سازمان و شرکتی تشکیل می‌شود که در اولین قدم‌ها عمق فسادها مشخص می‌شود. در این خصوص به‌تازگی هم تحقیق و تفحصی از «بنیاد شهید» که نهادی زیر نظر ولی فقیه دیوانه است شکل گرفته که یک نماینده مجلس می‌گوید «ابعاد فساد در بنیاد شهید وحشتناک است.»
این نماینده مجلس با بیان اینکه «گزارش محرمانه‌ای از این تفحص به قوه قضاییه» ارسال شده (به جای گزارش علنی به مردم!) گفت: فسادهایی با «ابعاد وحشتناک» در بنیاد شهید دوره احمدی‌نژاد بوقوع پیوسته است.
وی گفت: «ابعاد تخلفات وحشتناک است؛ اعلام موارد مشخص شده به مردم ضربه بدی به قشر ایثارگران می‌زند؛ هرجا که دست می‌گذاریم موارد خاص و مساله‌داری می‌بینیم؛

اختلاس ۱۷۰ میلیارد تومانی یک مورد از ده‌ها مورد فساد است؛ واقعا همه باید شرمنده خانواده شهدا باشیم. هرچه پیش‌تر می‌رویم، وضعیت پیچیده‌تر و یافته‌ها بیشتر می‌شود. بنیاد شهید در گوشه و کنار مملکت هرکاری دلش خواسته کرده است..»

علی مطهری، هر روز منتقدتر از دیروز

ali-motahari54
در رژیم‌های دیکتاتور ظهور برخی چهره‌های منصف غنیمت است. کسانی که به‌جهت نوعی مصونیت سیاسی یا وابستگی‌های گذشته‌ی انقلابی یا فامیلی، حرف خود را می‌زنند و واهمه‌ای هم ندارند. علی مطهری، فرزند مرتضی مطهری نیز در همین طیف است. او چند سالی است که نظاره‌گر ظلم برهنه است و هر از چندگاهی انتقادهای تندی را متوجه جمهوری اسلامی می‌کند.
در تازه‌ترین انتقادات اما او پا را فراتر گذشته و رفتار دیکتاتورمآبانه‌ی روح‌الله خمینی را هم به نقد کشید است. مطهری گفته حصر کاظم شریعتمداری و حسینعلی منتظری همچون حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی کار «درستی» نبوده و اگر اجازه حرف زدن داده می‌شد٬ فضا بسته نمی‌شد.
وی به‌طور خلاصه در روزهای گذشته و در جمع دانشجویان گفت: «تاسیس یک چیزی مانند حصر در جمهوری اسلامی را نمی‌دانم از کجا در آمده است؟ ‎.. حرفی که آیت‌الله دستغیب در مجلس خبرگان بعد از اتفاقات سال ۸۸ زد این بود که آقایان موسوی و کروبی وخاتمی بیاییند در مجلس حرف بزنند که مسجدش را آتش زدند و بیرونش کردند. ‎.. فتنه‌گر بودن آقای موسوی و کروبی را من هم قبول ندارم.
من معتقدم این‌ها را هل دادیم به سمت بیرون از انقلاب.. هیچ اشکال ندارد کسی نظر مخالف ولی فقیه داشته باشد٬ اما مرز التزام به ولی فقیه احکام حکومتی است که نظر رهبری هم همین است.. پدرم صراحت دارند که ولایت فقیه ولایت ایدئولوژیک است. فقیه حاکم نیست، حاکم رئیس‌جمهور است و ولی فقیه نظارت می‌کند حاکم از مسیر درست منحرف نشود. ‎»
مطهری اما در پایان سخنی می‌گوید که موید همین یادداشت است. عقب‌نشینی دائم حسن روحانی و پاپس کشیدن او! او گفته است: «من معتقدم آقای روحانی باید جسارت بیشتری داشته باشند. اینکه ریچارد فرای کتاب‌های زیادی دارد و ایران‌شناس بود و دوست داشت در ایران خاک شود، پنج نفر تظاهرات می‌کنند و دولت هم عقب‌نشینی می‌کنند. اینکه نشد٬ دولت باید جربزه داشته باشد.»

بیماری قلبی میرحسین موسوی

رهبران جنبش سبز دربند، نظام و ولی‌فقیه پوشالی آن را به استیصال کشانده‌اند. آنان تمامیت یک نظام اقتدارگرا را به سخره گرفته و با حصر و بیماری و غیبت خود عرصه را بر دیکتاتور و اعوان و انصارش تنگ کرده‌اند.

در این میان اما بیماری میرحسین موسوی، بر نگرانی دخترانش و طرفداران او افزوده است. پزشک معالج میرحسین ضمن هشدار نسبت به پیامد وقفه در درمان وی، در گفتگویی با وب‌سایت «کلمه» گفت: «شیوه درمان مشکل میرحسین موسوی کاملا روشن است و همان‌طور که به آقایان هم گفته شده، اگر بخواهند به‌راحتی می شود.»
وی از این موضوع ابراز نگرانی کرده که به ادامه درمان وی «بی‌توجهی شود و اراده بر عدم پیگیری درمان باشد.»
ماموران امنیتی آخرین بار، صبح سه‌شنبه، نهم اردیبهشت، میرحسین موسوی را به دلیل عارضه قلبی بیمارستان منتقل کرده بودند. در آن زمان نرگس موسوی، دختر وی در صفحه فیس‌بوکش از «تعلل غیر عادی مسئولان در رسیدگی به درمان» نوشته بود.
mousavi

تلاش مضحک برای افزایش جمعیت کشور!

دستور مقامات رژیم برای افزایش جمعیت به یک سیرک تمام عیار در جمهوری اسلامی تبدیل شده است. بدین صورت که هرچقدر از آن سو رهبران رژیم دستور و بخشنامه برای افزایش جمعیت صادر می‌کنند، و به هر میزان که قوانین مضحکی را در همین راستا تصویب و لوازم جلوگیری از بارداری را هم ممنوع می‌کنند، از آن سو مردم اما آشکارا این فرامین را به سخره گرفته‌اند.
رواج ازدواج‌های سفید که ازدواج‌هایی بدون ثبت محضری است در ایران و نیز برگزاری‌ جشن‌های طلاق توسط مردم در همین راستاست. ضمن آنکه گزارش‌های آماری هم نشان می‌دهد که رشد جمعیت در ایران همچنان کاهش داشته و در واقع مردم پشیزی ارزش برای این فرامین مضحک قائل نیستند.

اما در این سیرک، دو چیز جالب توجه است. یکی اظهارات خنده‌دار و تقریبا‌ هر روزه‌ی محافظه‌کاران در خصوص افزایش جمعیت و دیگر طنزهایی که در کوچه و بازار در این زمینه نزد مردم ساخته می‌شود. در تازه‌ترین اظهارنظر احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، درباره «افزایش جمعیت اهل تسنن در مشهد» اخطار داد و گفت: «حضور پاکستانی‌ها و افغانی‌ها در مشهد عامل افزایش جمعیت اهل تسنن است.» وی شهر مشهد را گرفتار «بلایی بزرگ» خواند و و صراحتا از ماموران امنیتی خواست در این خصوص اقدام کنند.

مکارم شیرازی هم خواستار ممنوع شدن زایمان‌های غیرطبیعی شده و جعفر سبحانی هم گفته: «از بین بردن اکثریت مطلق جمعیت شیعی در تمام شهرهای ایران یکی از برنامه‌های سعودی‌های است و باید جمعیت شیعه افزایش یابد»!
از آن سو اما مردم تمام این اظهارنظرها و فرامین و تصویب قوانین را به‌سخره گرفته و طنزهای جالبی را می‌سازند که در اس‌ام‌اس‌های خود برای بکدیگر می‌فرستند.

ادامه‌ی ماجراجویی‌های پوتین در اوکراین

پوتین همچنان در اوکراین ماجراجویی خود را ادامه می‌دهد و این کشور همچنان درگیر بحران است. در تازه‌ترین خبر الکساندر تورچینوف، رییس جمهوری موقت اوکراین، همه پرسی گروه‌های هوادار روسیه درباره آینده آنچه «جمهوری خلق دونتسک» خوانده می شود، را محکوم کرد. رئیس جمهوری موقت اوکراین جدایی استان‌های شرقی از کشور را برای این مناطق «حرکت به سمت پرتگاه» توصیف کرد.
همه پرسی در شهرهای شرقی «دونتسک» و «لوهانسک» ساعت ۸ صبح امروز، یکشنبه، به وقت محلی آغاز ‌شود.
این اظهار نظر رییس جمهوری اوکراین در حالی است که شهروندان شهرهای شرقی «دونتسک» و «لوهانسک» در همه‌پرسی امروز یکشنبه یازدهم ماه مه شرکت کرده و در مورد استقلال یا عدم استقلال این مناطق از اوکراین رای می دهند.
رییس جمهوری موقت اوکراین اماخطاب به اهالی دونتسک گفته است اگر در این همه پرسی، به جدایی این منطقه رای مثبت بدهند، با «فاجعه» روبه‌رو خواهند شد. وی گفته است: آنهایی که خواهان جدایی از اوکراین هستند نمی دانند این به چه معنی است. این به مثابه تخریب کامل اقتصاد، برنامه های اجتماعی و زندگی به طور کلی در این مناطق خواهد بود.
شهرهای شرقی «دونتسک» و «لوهانسک» به لحاظ اقتصادی برای اواکراین مهم هستند. این دو شهر از مراکز مهم تولید تسمه فولادی و زغال سنگ محسوب می شوند که تقریبا ۱۶ درصد اقتصاد اوکراین را تشکیل می دهند و پوتین هم در همین خصوص است که دست به ماجراجویی زده است.
روز گذشته آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، این همه پرسی را «غیرقانونی» خواندند. همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داده که برگه‌های رای بدون هیچ نظارتی چاپ شده و پرسش مطرح شده در این همه‌پرسی کاملا مبهم است. رای دهندگان باید به این پرسش که «آیا از خود گردانی جمهوری خلق دونتسک حمایت می کنند؟»، پاسخ آری یا نه بدهند. و در خاتمه اینکه این پاسخ «آری» یا «نه» چقدر شبیه و یادآور رفراندوم جمهوری اسلامی است..

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*