خانه » سر تیتر خبرها » شهلا لاهیجی: فقط اتاق‌ مسئولان تغییر کرده است

شهلا لاهیجی: فقط اتاق‌ مسئولان تغییر کرده است

مدیر نشر روشن‌گران و مطالعات زنان معتقد است در دولت تدبیر و امید، تغییر و تحولی در وزارت ارشاد صورت نگرفته و فقط اتاق مسئولان تغییر کرده است.

شهلا لاهیجی در گفتگو با خبرگزاری‌های ایران گفته است که سیاست دولت حسن روحانی در حوزه نشر و کتاب به همان روال گذشته است و تغییری در آن به‌وجود نیامده است.

مدیر نشر روشن‌گران درمورد میزان تغییر و تحولات در ارشاد گفت: «من تغییر مهمی را در ساختار دایره نشر کتاب ارشاد ندیده‌ام. چندی قبل هم که با این بخش از ارشاد رفته بودم متوجه حضور اکثر مسئولان سابق در این اداره بودم که برخی از آن‌ها اتاق‌شان تغییر کرده بود و برخی هم ارتقا رتبه گرفته بودند.»

وی در مورد اقدامات علی جنتی، وزیر ارشاد در حوزه کتاب گفت: «انتشار چند کتاب معوق مانده در ارشاد، نمی‌توان به اصلاح مسائل نشر امیدوار بود. باید مشخص شود که آیا به جز مجلس نهاد قانون‌گذار دیگری هم در مملکت ما وجود دارد یا خیر. چطور می‌توان پی‌گیر تناقض‌های بین مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و قانون اساسی بود؟»

خانم لاهیجی ضمن انتقاد از مواضع وزیر ارشاد درباره ممیزی کتاب اظهار داشت: «علی جنتی در یکی از سخنرانی‌های خود گفته که حتی اگر قانونی برای ممیزی وجود نداشت هم من اعمال ممیزی را ادامه می‌دادم. برای من جالب است که وقتی طبق قانون اساسی قوه‌ی مجریه، مسئولیت حفظ و اجرای قانون اساسی را دارد، چگونه می‌تواند نگاهی فراقانونی داشته باشد؟»

شهلا لاهیجی در پایان هم گفت که ۳۴ عنوان از کتاب‌های این انتشارات هم‌چنان با ممنوعیت انتشار مواجه است.

دولت حسن روحانی، قبل و پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته وعده داده بود در حوزه نشر و کتاب «تحول بنیادی» بوجود آورد

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*