خانه » اخبار خارجی » هشداردبیر کل سازمان ملل درباره احکام اعدام اخوان‌المسلمین
هشداردبیر کل سازمان ملل درباره احکام اعدام اخوان‌المسلمین

هشداردبیر کل سازمان ملل درباره احکام اعدام اخوان‌المسلمین

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به پیامدهای احکام اعدام صادر شده برای ۶۸۳ نفر از اعضا و طرفداران گروه اخوان المسلمین در مصر هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، استفان دوجاریچ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل به نقل از بان کی مون گفت که احکام اعدام صادر شده برای این افراد از جمله محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین مصر می تواند بر کل منطقه تاثیر بگذارد.
وی افزود: احکامی که آشکارا از معیارهای اولیه محاکمه عادلانه برخوردار نیستند بخصوص احکام اعدام می تواند دورنمای ثبات بلند مدت را مخدوش سازند.
دوجاریچ افزود: دبیر کل سازمان ملل از پیامدهای منطقه ای و امنیتی چنین احکامی آگاه است و بر این باور است که ثبات در مصر برای ثبات کل منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه ضروری است.
در همین حال آمریکا هم از صدور حکم اعدام برای اعضای اخوان‌المسلمین انتقاد کرده است.
یک دادگاه در مصر، دوشنبه هشت اردیبهشت، محمد بدیع، رهبر گروه اخوان المسلمین و ۶۸۲ عضو دیگر این گروه اسلامگرا را به مرگ محکوم کرده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، همین دادگاه، در عین حال، حکم اعدام ۴۹۲ از ۵۲۹ عضو دیگر اخوان المسلمین را که دو ماه پیش صادر کرده بود، لغو کرده است. اکثر این افراد به حبس ابد محکوم شده‌اند.
محمد بدیع هنگام بازداشت در مردادماه سال ۹۲ به تحریک مردم برای کشتار مخالفان محمد مرسی، رییس جمهور برکنارشده مصر متهم بود اما حکم اعدام‌اش به اتهام دست داشتن در حمله به یک پاسگاه پلیس در جنوب مصر صادر شده است.
احمد حِفنی، یکی از وکلای مدافع گفته که بر اساس قوانین مصر، این حکم برای اجرا شدن باید به تایید محمد سید طنطاوی، مفتی اعظم مصر برسد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*