خانه » پربازدید ترین ها » ادعای آملی لاریجانی: در کشور ما به زنان اجحاف نمی‌شود

ادعای آملی لاریجانی: در کشور ما به زنان اجحاف نمی‌شود

514072
رییس قوه قضاییه ایران با بیان اینکه در جمهوری اسلامی در حق زنان «اجحاف» نشده است مدعی شد که در ایران فرصت‌های اجتماعی بسیاری برای زنان فراهم شده است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا»، صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه افزود که هم در اسلام و هم در جمهوری اسلامی مقام زن والاست و «تفاوت‌های میان مرد و زن در امور حقوقی اسلام» ناچیز است.

وی افزود: «در جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های اجتماعی بسیاری برای زنان فراهم شده و حتی میزان پذیرش دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها در طول سال‌های متعدد افزایش یافته و زنان در مناصب و مسئولیت‌های مختلف حضور دارند.»
لاریجانی همچنین با بیان اینکه نگاه ایران به زن «نگاهی ویژه و توام با کرامت انسانی» است از همگان خواست که حقوق بالای زن در جمهوری اسلامی را معرفی کنند.
روز سه‌شنبه نیز حسن روحانی در سفر خود به سیستان و بلوچستان با بیان اینکه «ما در این کشور شهروند درجه دو نداریم بار دیگر گفته بود: «ما هیچ تفاوتی میان مذاهب، اقوام و جنسیت طبق قانون اساسی قائل نیستیم و در کشور ما شایسته‌سالاری حاکم است.»
اما اظهارات مقامات ارشد جمهوری اسلامی در مورد عدم وجود تبعیض جنسیتی در ایران در حالی بیان می‌شود که زنان در ایران بر طبق قوانین با مساله سهم بردن کمتر از ارث، حجاب اجباری، و مسائل دیگری نظیر جلوگیری از حضور آنان در استادیوم‌ها روبه‌رو هستند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*