خانه » مقاله » وقتی ارتجاع ستایشگران آزادی را در گور هم تاب نمی آورد. حسین شریعتمداری: شاملو جاسوس بود و هدایت کثیف … مینا استرابادی

وقتی ارتجاع ستایشگران آزادی را در گور هم تاب نمی آورد. حسین شریعتمداری: شاملو جاسوس بود و هدایت کثیف … مینا استرابادی

254187457shamlooo

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با انتقاد از برخی رسانه ها که اشعار شاملو یا نوشته های صادق هدایت را برجسته می کنند، شاملو را “جاسوس نازی ها” خواند و صادق هدایت را با واژه ی “کثیف” توصیف کرد.

او در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد فرهنگی دولت حسن روحانی و اینکه آیا ایران به وضعیت فرهنگی دوم خرداد خواهد رسید گفت: مثلا می‌بینید که فلان نشریه سبز می‌شود و با پول فراوان که نمی‌گویند از کجا آمده، اما می‌دانیم از کجا آمده و نمی‌گوییم مثلا می‌خواهد شاملو را مطرح کند و بعد برای این مسئله مصاحبه شاملو با روزنامه آیندگان را که یک روزنامه صهیونیستی است را منتشر می‌کند. به نظر می‌رسد در اسناد لانه این مسئله وجود دارد که روزنامه آیندگان برای صهیونیست‌هاست. سولیوان می‌گفت هر وقت روزنامه آیندگان علیه روحانیت مطلبی می‌نوشت ما از چند دکه روزنامه‌فروشی روزنامه‌های آیندگان را جمع می‌کردیم و دلیل این کار این بود که وقتی روزنامه‌ها را جمع می‌کردیم آن‌ها احساس می‌کردند این مطالب خوانندگان زیادی دارد و اقبال زیادی به آن می‌شود. بنابراین ترغیب می‌شدند و آن را می‌نوشتند.

او همچنین افزود: ” همه می‌دانیم که شاملو جاسوس نازی‌ها بود و سند آن هم وجود دارد و محکوم هم شد یا مثلا تصمیم می‌گیرند یادبود صادق هدایت را در حسینیه ارشاد برگزار کنند. مگر ارث پدرتان است. ببینید مرحوم شریعتی یا شهید مطهری یا نیما یوشیج چه چیزی درباره صادق هدایت می‌گویند، البته یکی هم با نام صادق چوبک از صادق هدایت حمایت می‌کند و او را به دلیل اینکه یکپارچه علیه دین اسلام بود را ستایش می‌کند.”

مدیرمسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: ” اصحاب فتنه به مجرد اینکه دست آنها به جایی می‌رسد و وصل می‌شوند شروع می‌کنند به قلع و قمع کردند همانطور که نمونه‌اش را مشاهده می‌کنیم.”

وی در ادامه ی سخنانش گفت: ” بعضی از نشریات از شاملو می‌نویسند یا از صادق هدایتی که آدم کثیفی بود و هدفشان این است که بگویند فضا عوض شده و بگویند که دیگران دچار انفعال شده‌اند که در رابطه با این موضوع باید پرچم‌های خود را بالا بیاوریم و واقعیت‌ها را برای مردم و افکار عمومی بگوییم.”

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*