خانه » سر تیتر خبرها » پخش فیلمی علیه حمله به بند زندانیان سیاسی/ تجمع خانواده‌ها مقابل پاستور

پخش فیلمی علیه حمله به بند زندانیان سیاسی/ تجمع خانواده‌ها مقابل پاستور

jmho8pkyumz4
«باشگاه خبرنگاران جوان» که سال‌هاست مسئولیت تدوین فیلم‌های نهاد‌های امنیتی برای پخش در تلویزیون را بر عهده دارد همان‌طور که وعده داده بود فیلمی در ارتباط با حمله امنیتی‌ها به بند ۳۵۰ اوین تهیه کرد.
مستند «بند ۳۵۰ اوین» که به گفته تدوین‌گران آن مربوط به حوادث پنجشنبه گذشته این بند است٬ شامگاه سه‌شنبه دوم اردیبهشت، از برنامه ۲۰:۳۰ پخش شد.
در این مستند حمله‌ی امنیتی‌ها به زندانیان توجیه شده و با وارونه‌نمایی کامل مقصر را زندانیان سیاسی قلمداد کرده است.

در همین حال خانواده‌های زندانیان سیاسی روز گذشته روبه‌روی «پاستور» دفتر رییس جمهوری ایران تجمع کرده‌اند.
خانواده‌ی زندانیان سیاسی در این تجمع با سر دادن شعارهایی نظیر «وزیر بی‌کفایت استعفا استعفا» «این همه رای گرفتین دولت چرا نشستین» و «اوین شده فلسطین دولت چرا نشستین» اعتراض خود را به سخنان مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری که مدعی شده بود تنها جراحات سطحی برای دو تن از زندانیان به جود آمده، نشان داده و خواستار استعفای وزیر دادگستری به‌دلیل این سخنان کذب شدند.
براساس این گزارش پس از گذشت ساعتی از تجمع، از سوی دولت فردی بین خانواده‌ها حاضر شده و سرانجام ۵ تن از نمایندگان آنها برای گفتگو به داخل ساختمان ریاست جمهوری رفتند.
در تجمع دیروز همچنین سه نفر بازداشت و عده‌ای هم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند
پیش از این خانواده‌های زندانیان سیاسی، روز یک شنبه نیز با تجمع روبه‌روی مجلس خواستار شناسایی عاملان این اقدام، رفع حبس انفرادی زندانیان و برگرداندن آنها به بند و رسیدگی به زندانیان در اعتصاب، مداوای هرچه سریعتر زندانیان مجروح توسط پزشکان معتمد خانواده‌ها واعزام نمایندگانی برای بازدید از بند ۳۵۰ شده بودند.
پنجشنبه گذشته بند ۳۵۰ زندان اوین شاهد درگیری خشونت‌باری میان ماموران و گروهی از رندانیان بود که مقام‌های قضایی می‌گویند این درگیری‌ها جزئی بوده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*